اصفهان شرق

همایش شوراهای بخش مرکزی برگزار می شود

کدخبر: 35558
1393/07/16 در ساعت 17:10

به گزار ش اصفهان شرق: اولین همایش ملی روز روستا با حضور رئیس‌جمهور آغاز شد. دکتر روحانی با اشاره به اینکه روستاییان در روستا با هم تعامل و همزیستی مسالمت آمیز برادرانه و مهربانانه دارند گفت‌: روستا یعنی محلی که غل و غش در آن جا وجود ندارد. وی گفت: روستایی یعنی پاکی ، صداقت ، وفای به عهد ، ادای امانت ،‌ایمان سرشار به خداوند و پیامبر و ائمه اطهار (ع ) و روستا یعنی جایگاهی که مسیر تلاش ، کار و فداکاری را انسان در ‌آنجا به خوبی مشاهده می کند.

روحانی (2)

رئیس جمهور تاکید کرد:‌ روستا اگر روستا بماند و تبدیل به شهر نشود و تسهیلات لازم را برای روستا ایجاد کنیم یعنی معماری روستایی ، ‌روستایی بماند که در غیر این صورت معماری روستایی از بین برود یعنی تبدیل شود به نمودی از یک شهر، تمام جاذبه تروریستی آنجا را از بین برده ایم.

به گزارش اصفهان شرق: به همین مناسبت و گرامی داشت روز روستا از سوی رییس شورای بخش مرکزی همایش شوراها و منتخبین دهیاران بخش مرکزی در روز چهارشنبه همزمان با نماز مغرب و عشا برگزار می شود.

فرماندار شهرستان اصفهان، مدیر کل امور روستاها و شوراهای استانداری، بخشدار بخش مرکزی و هیئت همراه از مدعوین حاضر در این جلسه می باشند.

حسن زاده رییس شورای بخش مرکزی با توجه به مهم خواندن این جلسه در جهت توسعه روستایی عنوان کرد: توسعه روستایی بخش مرکزی در جهت کاهش مهاجرت روستانشینان به شهرها و حل مشکلات روستاها از اهداف پیش روی این جلسه می باشد.

وی مشکل آب و بیکاری های ناشی از آن را از عوامل مهم مهاجرت عنوان و تصریح کرد: انتظار ما این است که مشکل آب حل شود و صدای مشکل خشکسالی اصفهان به گوش مسئولین رسیده و در جهت حل مشکل مدیریت موثری را  انجام دهند تا بتوان از  بسیاری مشکلات که به تبع آب در روستاها به وجود می اید جلوگیری کرد.

این مقام مسئول شورا به بررسی برخی کمبودها در روستا پرداخت و گفت: خانواده ها به سبب برخی کمبودهای اموزشی و جهت پیشرفت تحصیلی فرزندانشان اقدام به مهاجرت به شهر های بزرگ می کنند که اگر بررسی کامل در این خصوص انجام گیرد مسلما مشکلی در این خصوص نداشته و مهاجرت را با بررسی اجمالی میتوان به میزان حداقل کاهش داد.