سرویس: اجتماعی 14:07 - شنبه 27 مهر 1392

ساعاتی پیش در اصفهان

قاتل خاموش جان 2 نفر را گرفت

رئیس اداره اورژانس پیش‌‌بیمارستانی دانشگاه اصفهان گفت: بر اساس گزارش اورژانس اصفهان مسمومیت با گاز co جان مرد و زنی را در اصفهان گرفت.

خبرگزاری فارس: قاتل خاموش جان 2 نفر را گرفت
مهرداد آرتنگ امروز  در اصفهان با اشاره به اینکه ساعت 10:14 دقیقه امروز در تماسی با اتاق فرمان فوریت‌های پزشکی 115 اعلام شد که دو نفر در منزلی واقع در خیابان سجاد دچار مسمومیت با co شده‌اند بر همین اساس سریعاً یک واحد امداد اورژانس پیش بیمارستانی در محل حاضر شد.

وی افزود: بر اساس این گزارش تکنسین‌های حاضر در محل پس از بررسی وضعیت اعلام کردند که دو نفر زن و مرد بر اثر مسمومیت با گاز مونوکسیدکربن جان باخته‌اند که حادثه‌دیدگان مردی 34 و زنی 30 ساله بودند.

رئیس اداره اورژانس پیش‌ بیمارستانی دانشگاه اصفهان تصریح کرد: فوت‌شدگان بر اثر نصب آبگرمکن غیرمجاز دچار حادثه و فوت شده‌اند.

گفتنی است، گاز مونوکسید کربن (CO) یکی از خطرناک‌ترین گازهایی‌ است که می‌تواند سبب مسمومیت تنفسی و مرگ شود، این گاز بی‌رنگ و بی‌بو است و بر اثر احتراق ناقص مواد سوختنی تولید می‌شود. مونوکسید کربن به ویژه در فصل‌های سرد سال به علت استفاده از بخاری، آب گرمکن‌، اجاق گازهای غیراستاندارد یا به علت سیستم تهویه نامناسب (دودکش‌) و همچنین عدم نصب صحیح آنها و سهل‌انگاری مصرف‌کننده، جان بسیاری از انسان‌ها را می‌گیرد.

لازم به ذکر است، استفاده از وسایل گرمایشی‌ استاندارد، عدم استفاده از وسایل گازسوز و گرمایشی‌ بدون دودکش‌، کنترل دودکش‌ قبل از استفاده وسایل گرمایشی‌ و اطمینان از باز بودن مسیر آن، روشن نکردن اتومبیل در پارکینگ در بسته به مدت طولانی، عدم نصب آبگرمکن‌ در حمام از جمله مواردی‌ است که جهت جلوگیری از گاز‌گرفتگی باید رعایت شوند.

منبع: فارس

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.