سرویس: غیر تولیدی » نقلی 16:00 - چهارشنبه 16 مهر 1393

استاندار اصفهان:

عزم دولت برای مقابله با زمین‌خواری جدی است

استاندار اصفهان گفت: مقابله با پدیده زمین‌خواری از سیاست‌های دولت تدبیر وامید بوده و دولت در این زمینه مصمم و جدی است.

به گزارش اصفهان شرق؛ و به نقل از اداره‌کل روابط عمومی استانداری اصفهان، رسول زرگرپور در نشست بررسی وضعیت پدیده زمین‌خواری، تغییرغیر‌قانونی کاربری اراضی، ساخت و سازهای غیرمجاز و راه‌های مقابله با آن،‌ اظهار کرد: دولت برای مقابله با پدیده زمین‌خواری مصمم و جدی است.

وی افزود: پدیده زمین‌خواری و ساخت و سازهای غیر‌مجاز در اولویت‌کاری دولت قرار گرفته و مدیریت استان نیز عزم جدی برای مقابله با این پدیده دارد.

استاندار اصفهان از تشکیل ستاد مبارزه با زمین‌خواری خبر داد و تصریح کرد:در ذیل این ستاد،3 کارگروه با عناوین مقابله با ساخت وسازهای غیرمجاز، مقابله با تغییر غیرقانونی کاربری‌ها و مبارزه با زمین‌خواری تشکیل می‌شود.

وی با بیان اینکه درباره اهمیت و حساسیت مقابله با زمین‌خواری،‌ همه مدیران مصمم هستند، بیان کرد: در مورد چگونگی مبارزه با این پدیده،‌ مشکلاتی وجود دارد که بخشی مربوط به استان و بخشی دیگر مرتبط با مرکز است.

زرگرپور با اشاره به اینکه اصفهان جز 6 استان با آمار بالای زمین‌خواری است، گفت: در همین راستا ستادی متشکل از 3 کارگروه  مذکور تشکیل می‌‌شود.

وی خاطرنشان کرد: کارگروه ساخت و ساز غیر‌مجاز با دفتر فنی استانداری، تغییر کاربری با محوریت جهاد کشاورزی و مبارزه با زمین‌خواری با محوریت معاونت عمرانی استانداری، کارگروه‌های این ستاد است.

استاندار اصفهان از تشکیل این کارگروه‌ها هر 15 روز یکبار خبر داد و اظهار کرد: طرح موضوع و بحث و بررسی در کارگروه‌های تخصصی، ‌سبب می‌شود که مسائل مورد اختلاف نظرها کاهش یافته و به اتفاق‌نظر در این زمینه دست یابیم.

وی مشخص شدن طرح‌های تفصیلی را درجلوگیری از تخلف موثر  دانست و افزود: کارگروه‌های مربوطه با توجه به سیاست دولت در این زمینه با جدیت تمام فعالیت‌های محوله را پیگیری کنند.

زرگرپور تصریح کرد: مقابله با پدیده زمین‌خواری مورد حمایت دولت و از سیاست‌های دولت تدبیر وامید بوده و مدیریت استان نیز در راستای این سیاست‌ها برای برخورد با این پدیده عزم جدی دارد.

انتهای پیام

 منبع:تسنیم

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.