سرویس: غیر تولیدی » نقلی 09:30 - چهارشنبه 16 مهر 1393

دبیرکل اجلاس بین‌المللی ICCN:

میراث ناملموس، هویت فرهنگ ما را به تصویر می‌کشد/ اصفهان بیش از هر چیز در تکاپوی اجلاس است

دبیرکل اجلاس میراث فرهنگی ناملموس در اصفهان گفت: میراث ناملموس هیچ‌گاه تکراری و یکنواخت نمی‌شود، چرا‌که آنها هویت و فرهنگ ما را به تصویر می‌کشند.

به گزارش اصفهان شرق؛ و به نقل از روابط عمومی شهرداری اصفهان، هی‌کیونگ چوی در جلسه‌ای با حضور کادر اجرایی جشنواره بین‌‌‌المللی میراث فرهنگی ناملموس، اظهار کرد: ICCN، برای نخستین‌بار در سرزمین مادری من شروع به‌کار کرده، که این شهر کوچک حدود 200 هزار نفر جمعیت داشته، و از طبیعت و میراث فرهنگی ناملموس بسیار بکری بهره‌مند است.

وی با اشاره به یکی از میراث ناملموس کره جنوبی، افزود: این میراث معنوی که نوعی فستیوال سنتی شامل موسیقی، نمایش و غیره بوده، حدود یک هزار سال قدمت تاریخی داشته و با برگزاری آن گردشگران بسیاری سالانه برای بازدید از آن در شهر ما حضور می‌یابند.

دبیرکل اجلاس بین المللی ICCN در ادامه بیان کرد: هر ساله با برگزاری این فستیوال، مردم از تکراری و یکنواخت شدن آن شکایت می‌کنند، اما من هرگز از برگزاری این فستیوال خسته نمی‌شوم، چرا‌که این مراسم نماد هویت و بازگو‌کننده شخصیت و فرهنگ بوده، به‌علاوه، این فستیوال محفلی است که در آن افراد از قومیت‌های گوناگون گرد هم آمده، و می‌توانند با فرهنگ یکدیگر آشنا شوند.

وی با فراتر از انتظار دانستن تلاش‌های برگزارکنندگان این اجلاس تصریح کرد: شهر اصفهان بیش از آنچه که من تصور داشتم، در تکاپوی میزبانی شایسته از اجلاس میراث فرهنگی ناملموس بوده، چیزی که من به واقع، آن را با تمام وجود حس کردم.

چوی با اشاره به نقش برجسته زنان در پاسداری و ترویج میراث فرهنگی ناملموس گفت: بسیار خوشحال هستم که نیمی از افراد فعال در حوزه برگزاری اجلاس ICCN در اصفهان را، زنان تشکیل می‌دهند.

وی  خاطرنشان کرد: در انتها لازم می‌دانم که از تمامی دست‌اندر‌کاران و به‌ویژه کمیته برگزاری این اجلاس تشکر کرده و قول می‌دهم که پس از بازگشت به کشورم در تمامی برنامه‌ریزی ها وسیاست‌گزاری‌های دبیرخانه میراث فرهنگی ناملموس همچون نماینده ایران از جان خود مایه گذاشته و برای این کشور نهایت تلاش خود را به‌کار بندم، چرا‌که من معتقدم ایرانیان مردمان فوق‌العاده‌ای هستند.

انتهای پیام/

 منبع:تسنیم

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.