سرویس: غیر تولیدی » نقلی 08:30 - چهارشنبه 16 مهر 1393

آموزش اجباری مدارس مانع رشد متعادل کودکان است/دیدارکودکان با استاندار اصفهان

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اصفهان با بیان اینکه باید کودکان در دوران کودکی بدون استرس باشند، گفت: آموزش اجباری در مدارس و حجم تکالیف مانع رشد متعادل کودکان است.

به گزارش اصفهان شرق؛ حامد عسگری فر، مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اصفهان در نشست خبری به مناسبت روزجهانی کودک به برنامه های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوان استان اصفهان در این هفته اشاره کرد و اظهارداشت: جشن های شادی به مناسبت هفته ملی و روزجهانی کودک در کانون های پرورش فکری کودکان و نوجوانان سراسر استان اصفهان اجرا می شود.

وی افزود: در برنامه های هفته ملی و روزجهانی کودک اصل بر ایجاد شور و نشاط در بین کودکان و شادی آن ها است که با برنامه های مختلف فرهنگی و هنری انجام می شود.

وی از دیدار کودکان با استاندار اصفهان خبرداد و گفت: در این دیدار کودکان و نوجوانان نیازها و تقاضاهای خود را از مسئولان استانی و کشوری را در پیش استاندار مطرح می کنند.

عسگری فر از برپایی نمایشگاه هفته ملی کودک در اصفهان خبرداد و گفت: غرفه های قرآن و حدیث و احکام، بازی های علمی، قصه گویی، مهارت های زندگی، پویا نمایی، کارگاه های آموزیش و مواردی از این قبیل در این نمایشگاه ایجاد شده که اصل بر محتوای برنامه است.

وی ادامه داد: خانواده ها و مربیان کودکان نیز می توانند از کارگاه های آموزشی این نمایشگاه که شامل آشنایی با مسائل بهداشت روان کودکان، پرروش خلاقیت و تقویت اصل زیبایی شناسی کودکان، مهارت های سلامت برای کودکان و نوجوانان و محیط زیست و کودک و نوجوان همه روز از ساعت 16 -17/30بهره ببرند.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اصفهان محل این نمایشگاه را در محل کانون پررورش فکری کودکان و نهوجوانان اصفهان واقع در پل فلزی اعلام کرد و بیان داشت: بر اساس پیش بینی ها روزانه بیش از 2 هزار کودک از این نمایشگاه بازدید می کنند.

وی با اشاره به راه اندازی کانون هایی مخصوص کودکان معلول، کم شنوا، ناشنوا، کم بینا و نابینا در اصفهان، افزود: غرفه ای در این نمایشگاه برای حضور کودکان سالم و بیمار در کنار همدیگر و ایجاد دوستی بین آن ها ایجاد شده است.

کودک نیازمند شادی و نشاط است

وی با بیان اینکه باید کودکان در دوران کودک بدون استرس باشند، گفت: آموزش اجباری در مدارس و حجم تکالیف مانع رشد متعادل کودکان است که در این خصوص باید استرس را از میان کودکان از بین برد و شادی و نشاط به آن ها بخشید.

عسگری فر تشکیل فراکسیون حمایت از کودکان و حقوق کودکان در مجلس شورای اسلامی، انجام فعالیت های جدی در حمایت از کودکان در کشور و تشکیل کمیته هایی برای کودک را از اقدامات مهم برای حمایت از کودکان برشمرد و تصریح کرد: باید به کودکان توجه کرد و برای آن ها سرمایه گذاری و اقدامات شایسته ای انجام داد.

وی در بخشی از سخنان خود به کمبود های امکاناتی این مراکز اشاره کرد و گفت: با تامین نیروی انسانی و امکانات مالی برنامه ریزی و اقدامات جدی در حمایت از کودکان،رشد و پیشرفت استعدادهای آن ها و انجام برنامه های فرهنگی و هنری برای کودکان بخش های محروم می شود

پایان پیام

منبع:شبستان

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.