سرویس: غیر تولیدی » نقلی 07:30 - چهارشنبه 16 مهر 1393

همگام با مهم‌ترین رویداد فرهنگی سال در اصفهان

کارشناس: تجربیات بین‌المللی وزارت خارجه در اختیار اصفهان قرار گرفته است

رئیس دفتر نمایندگی وزارت خارجه در اصفهان گفت: وزارت خارجه برای برگزاری اجلاس و جشنواره میراث فرهنگی ناملموس، تجربیات بین‌المللی خود را در اختیار اصفهان قرار داده تا این برنامه به بهترین شکل، برگزار شد.

به گزارش اصفهان شرق؛ محمدرضا کارشناس پیرامون جزییات جشنواره میراث ناملموس که قرار است 16 تا 21 مهر ماه در اصفهان برگزار شود، اظهار کرد: کار اصلی میزبانی جشنواره میراث ناملموس بر عهده شهرداری اصفهان بوده و وزارت خارجه از میانه راه مطلع شد و قرار شد تجربیات خود را برای برگزاری سمینار بین‌المللی و دعوت از میهمانان در اختیار شهرداری قرار دهد.

وی افزود: صدور روادید به موقع برای مهمانان و همچنین ارائه مشورت‌های راهبردی که برای اینگونه اجلاس‌ها نیاز بوده اما دعوت از سفرای عضو اجلاس میراث ناملموس و ارتباطاتی که با سفارت خانه‌ها دارد و در این چهارچوب مهمان شهرداری هستند در اختیار خود شهرداری است.

رئیس دفتر نمایندگی وزارت خارجه در اصفهان با اشاره به جشنواره میراث ناملموس بیان کرد: مردم کشور ما و دیگر کشورها با میراث ملموس کشورمان آشنا هستند اما آنچه که شاید در واقعیت میراث هر کشوری بوده، برخی واقعیات تاریخی و هویتی بوده که توجه به آنها اهمیت زیادی دارد و برگزاری جشنواره میراث ناملموس می‌تواند در این مهم نقش داشته باشد.

وی تصریح کرد: در جشنواره میراث ناملموس ابعاد اهمیت آن چیزهایی که مربوط به میراث ناملموس کشورمان بوده، معرفی کرده و مطبوعات نیز باید در این مورد نقش اساسی خود را ایفا کنند و این اجلاس بهانه‌ای برای معرفی این میراث است.

کارشناس با اشاره به حضور وزیر امور خارجه در افتتاحیه جشنواره میراث ناملموس گفت: از جواد ظریف برای افتتاحیه دعوت شده که هنوز در این رابطه پاسخ رسمی از طرف وزارت خارجه دریافت نشده چرا که گویا در این زمان در سفر خارج هستند.

به گزارش اصفهان شرق، اجلاس و جشنواره بین‌المللی میراث فرهنگی ناملموس ICCN 2014 از 16 تا 21 مهرماه با حضور بیش از 35 کشور از سراسر جهان در اصفهان برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

 منبع:تسنیم

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.