سرویس: اخبار شهرستان » براآن جنوبی 13:41 - شنبه 27 مهر 1392

پیگیری مشکلات جاده ی اصفهان – زیار:

مسیر دو طرفه جاده تجهیز و ایمن سازی شد

همت مسئولین در برقراری تجهیزات ایمنی در جاده ها و برقرار کردن امنیت جاده ای در چند سال اخر در بیشتر جاده های برون شهری به ویژه محور اصفهان- زیار به خوبی مشهود است.

1c555ed2-e819-4723-bfbb-9433515d1623

به گزارش اصفهان شرق به نقل از صاحب: در مشاهده ی بی نظمی های این محور، بی نظمی برخی شهروندان نقطه ی مقابل همت مضاعف مسئولین میشود و این زمانی است که با مشاهده ی سرعت گیرهای به ظاهر ایمن و نیوجرسی های شکسته ی جاده ی اصفهان- زیار تنها چیزی که در آن زمان به ذهن خطور می کند جایگاه نظارت مسئولین به این امر می باشد.

 رییس اداره ایمنی و حریم راههای استان درپاسخ به این مشکلات گفت: جاده ی آبشار – زیار مسیر ارتباطی شهر اصفهان با روستاهای منطقه براآن جنوبی و منطقه ی جرقویه می باشد در این محور با توجه به ترافیک بالای رفت و آمد، افزایش حوادث جاده ای و به جهت ایمنی جهت مجزا شدن جاده در مسیر رفت و برگشت،  به نیوجرسی های بتنی در سرتاسر مسیر اصفهان زیار مجهز و در جهت سهولت روستاها  تقاطع هایی در طول  مسیر و به فاصله ی مناسب گذاشته شد.

مهندس صالحی با اشاره به شکستن نیوجرسی ها توسط برخی از شهروندان  گفت: سه راهی های این مسیر که از روستاها به طرف جاده ی اصلی  وصل می شود گاها با عدم رعایت رانندگان به قوانین راهنمایی خطرات بسیاری را در رانندگی به وجود می آورد و در این رابطه دور برگردان هایی  به صورت استاندارد در جاده گذاشته تا ماشین ها با طی کردن مسیر چند کیلومتری جاده به لاین دیگر وارد شوند.

وی افزود: متاسفانه برخی  با شکستن  نیو جرسی های وسط جاده مسیر منتهی به دور برگردان را کوتاه و مستقیما از سه راهی به لاین دیگر می روند که عامل بروز خطرات جاده ای می شود و با مشاهده ی نیوجرسی های شکسته  و اطلاع رسانی به موقع به ترمیم  دیواره های بتنی  می پردازیم.

صالحی در رابطه با سرعت گیرهای تخت این مسیر گفت: سرعت گیرهای نصب شده در مسیر آبشار- زیار مورد تایید ما نبوده و این سرعت گیرها توسط دهیاری ها در طول مسیر قرار داده شده است که نوع این سرعت گیرها و برخورد کف ماشین به این موانع موجب ایجاد خراش در سطح جاده می شود. در این رابطه مقرر شد جهت ترمیم این موانع  پیمانکارانی وارد عمل شوند تا بازسازی این سرعت گیره را طبق استانداردهای لازم انجام دهند.

در پایان صالحی رییس اداره ایمنی و حریم راههای استان  تاکید کرد: تا مشکل مربوط به سه راهی های منتهی به جاده ی اصلی و شکستن نیوجرسی ها ی مسیر را در شورای ترافیک مطرح خواهند کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.