سرویس: اخبار شهرستان » جرقویه سفلی 19:14 - سه شنبه 15 مهر 1393

در نشست علامه محمد رضا جرقویه ای مطرح شد:

معرفی سرمایه های الهی امری لازم و ضروری می باشد

حجت الاسلام فرهنگ گفت: برگزاری مراسم بزرگداشت ویژه آیت الله جرقویه ای امری لازم و ضروری در راستای معرفی این شخصیت که از سرمایه های الهی است، می باشد.

به گزارش خبرنگار اصفهان شرق در جرقویه سفلی: اولین نشست هم اندیشی و برنامه ریزی پیرامون برگزاری یادواره بزرگداشت آیت الله شیخ محمدرضا جرقویه ای حسین آبادی در محل بخشداری جرقویه سفلی برگزار شد.

در ابتدای برنامه پس از تلاوت قرآن کریم و خیر مقدم گویی توسط آقای حسن جعفری هرندی، بخشدار محترم جرقویه سفلی، حضرت حجت الاسلام و المسلمین رضا حاجیان با بیان این که این عالم وارسته 61 سال پیش از دنیا رفته است؛ شمه ای از زندگی، ابعاد شخصیتی و سوابق علمی، سیاسی و مبارزاتی آیت الله جرقویه ای را بیان و در ادامه حجت الاسلام والمسلمین علیرضا فرهنگ، امام جمعه شهر نصرآباد، با مقدس و با ارزش خواندن این اقدام و تشکر از آقای جعفری، بخشدار محترم، به پاس اهتمام و اقدام در این زمینه، با اشاره به نام گذاری سال، این اقدام را امری لازم و ضروری و مهم در راستای معرفی این شخصیت که از سرمایه های الهی است برشمرد و توصیه هایی در باره نحوه برگزاری مراسم ارائه نمود.

در ادامه سایر اعضای حاضر درجلسه نظرات و پیشنهادات خود را ارائه ومقرر شد:

با توجه به ارتحال حضرت آیت الله جرقویه ای در ماه محرم، در صورت فراهم شدن مقدمات یادواره در روز پنجشنبه 12 محرم 1436 مصادف با 15 آبان ماه 1393 در حسینیه روستای حسین آباد برگزار شود .

هسته اصلی یادواره متشکل از آقای حسن جعفری هرندی، بخشدار محترم، حضرات عظام حجج اسلام آقایان فرهنگ، رضا حاجیان، خلیل کوهگرد و باقری می باشد که در کنار آن کمیته های متعددی از جمله کمیته اجرایی، پژوهشی، تبلیغی و … دایر و برنامه ریزی انجام و پیگیری های لازم صورت گیرد. ضمن این که هماهنگی و پیگیری لازم برای تهیه کتابچه زندگی نامه و همچنین تهیه مستند از زندگی آیت الله جرقویه ای توسط صدا و سیما صورت گیرد .

هم چنین مقرر شد دبیرخانه یادواره در بخشداری جرقویه سفلی مستقر و کلیه نظرات، پیشنهادات و آثار و مستندات به دبیرخانه ارسال شود .

از دیگر تصمیمات جلسه هماهنگی لازم برای دیدار با آیت الله امینی، امام جمعه محترم قم و آیت الله مجلسی در اصفهان، تنها شاگردان در قید حیات آیت الله جرقویه ای و همچنین گردآوری آثار و تهیه نوار سخنرانی آیت الله دکتر بهشتی از شاگردان آیت الله جرقویه ای درباره سابقه مبارزاتی این روحانی بزرگوار بود.

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.