سرویس: اخبار شهرستان » جرقویه سفلی 19:22 - سه شنبه 15 مهر 1393

در نشست هماهنگی برنامه های دهه ولایت مطرح شد:

مردم به صورت خودجوش برای غدیر سرمایه گذاری و هزینه نمایند

دبیر اجرایی بنیاد بین المللی غدیر استان گفت: باید جهت دهی برنامه های دهه ولایت به شکلی صورت گیرد که همان گونه که مردم به صورت خود جوش برای محرم و صفر مایه می گذارند، برای غدیر هم سرمایه گذاری و هزینه نمایند.

به گزارش خبرنگار اصفهان شرق در جرقویه سفلی: در جلسه ای که به دعوت امام جمعه محترم شهر نصرآباد ، با حضور حجت الاسلام والمسلمین دست افکن ، رئیس محترم روابط عمومی دفتر نمایندگی محترم ولی فقیه در استان، و دبیر اجرایی بنیاد بین المللی غدیر استان اصفهان ، رئیس محترم اداره آموزش و پرورش جرقویه سفلی ، شهرداران و رؤسای محترم شوراهای اسلامی شهرهای جرقویه سفلی و فرمانده محترم حوزه مقاومت بسیج امام سجاد (ع) و نماینده محترم تبلیغات اسلامی بخش و نماینده بخشداری در محل شهرداری نصرآباد ، از ساعت 30 : 13 روز سه شنبه8/7/93 برگزار شد؛ در ابتدا آیاتی از قرآن کریم قرائت و پس از آن حضرت حجت الاسلام والمسلمین علیرضا فرهنگ، امام جمعه محترم شهرنصرآباد ، ضمن خیر مقدم و خوش آمدگویی به مدعوین و میهمان بویژه حاج آقا دست افکن ، با قرائت آیه 67 سوره مائده ، که به موضوع ابلاغ ولایت امیر المؤمنین علیه السلام در حجه الوداع اشاره دارد و به آیه تبلیغ مشهور است ، با بزرگداشت یاد و خاطره شهدای 8 سال جنگ تحمیلی ، با اشاره به منوط کردن پذیرش رسالت 23 ساله پیامبر بزرگوار اسلام به ابلاغ ولایت حضرت علی علیه السلام از طرف خداوند متعال ، گفت : قدم برداشتن در مسیر ولایت و تبیین و تثبیت این جایگاه برکات و ثمرات زیادی دارد، که کمترین آن بخشش و غفران الهی و بهره مندی و سیراب شدن از حوض کوثر، به دست مولای متقیان است.

بعد از آن نماینده محترم سازمان تبلیغات اسلامی در بخش، گزارشی از وضعیت فرهنگی مذهبی و حضور پر شور مردم در صحنه های مختلف و شرکت گسترده در نماز جمعه ارائه کرد.

در ادامه حضرت حجت الاسلام والمسلمین دست افکن ضمن ابلاغ سلام نماینده محترم ولی فقیه در استان ؛ با ابراز خشنودی از توفیق حضور در این منطقه و تبریک ماه ذیحجه و مناسبتهای مهم آن از جمله عید غدیر خم که بزرگترین عید مسلمانان است، گفت : حضرت حجت الاسلام والمسلین حاج آقا فرهنگ امام جمعه بسیار خوب، دوست داشتنی، محبوب، مردمدار و فعال است که ما به وجود ایشان افتخار می کنیم.

نامبرده ضمن تشکر از سایر اعضای حاضر در جلسه به سابقه تشکیل بنیاد بین المللی غدیر در کشور و استان و راه اندازی شعبات آنها در برخی کشورهای دیگر از جمله سوریه، پاکستان، هند و … اشاره کرد و با بیان این که آیت الله خزعلی مدیر کل بنیاد بین المللی غدیر می باشد؛ افزود: در هر استان نماینده ولی فقیه مسوولیت بنیاد مزبور در استان را عهده دار است و در هر شهرستان و منطقه نیز امام جمعه محل به عنوان رئیس بنیاد الغدیر تعیین می شود، که حکم حجت الاسلام فرهنگ امام جمعه محترم شهر نصرآباد، با امضای آیت الله طباطبایی نژاد صادر و ابلاغ که در این جلسه تقدیم می شود.

وی با توجه به ارائه گزارش پیرامون وضعیت فرهنگی مذهبی منطقه ؛ گفت : زمان ورود ما به منطقه هم زمان با تعطیلی مدارش شد، که الحمد الله دختران محجبه و چادری بودند، که این بسیار مایه مباهات و خوشحالی است و نشان از تدین و اصالت این مردم و پایبندی آنها به ارزشهای دینی دارد؛ که این موضوع را بنده به استحضار نماینده محترم ولی فقیه و امام جمعه محترم شهر اصفهان خواهم رساند.

دبیر محترم اجرایی بنیاد بین المللی غدیر استان اصفهان با بیان این که بنیاد الغدیر یک بنیاد مردمی است و هیچ بودجه دولتی ندارد؛ افزود: بحمد الله در مرکز استان و شهرستانها، طی سالهای گذشته، برنامه های خیلی خوبی در طی دهه ولایت برگزار شد و ان شاء الله امسال برنامه ها گسترده تر و پربارتر خواهد بود.

وی در ادامه پیشنهاد داد با مصوبه شوراهای اسلامی و اطلاع رسانی لازم در طول دهه ولایت تخفیف هایی برای صدور پروانه های ساختمانی و بخشودگی هایی برای معوقات آنها در نظر گرفته شود و سعی شود پروژه هایی که در این مدت افتتاح یا کلنگ زنی می شود به نام غدیر باشد و نیروی انتظامی با تخفیف یا بدون اخذ جریمه وسائط نقلیه توقیفی را آزاد کند.

مسئول محترم روابط عمومی نمایندگی ولی فقیه در استان، با تمجید از اقدامات شهرداری های بخش در نظافت و زیبا سازی شهر و نصب بنرها و تبلیغات مرتبط با هفته دفاع مقدس؛ گفت: این موضوع نوید این را می دهد که در آستانه دهه ولایت تزئینات و زیبا سازی ها با محوریت دهه ولایت و اعیاد قربان و غدیر صورت خواهد گرفت.

نامبرده اجرای برنامه های فرهنگی از جمله برگزاری مسابقات کتابخوانی و حفظ خطبه غدیر و همکاری شهرداری ها و دهیاری ها با مساجد و ائمه جمعه و جماعت برای تزئین مساجد و برگزاری مراسم های دهه ولایت را بسیار مفید و مؤثر برشمرد و گفت: در صورت امکان بازخوانی واقعه غدیر و خواندن و ترجمه و بیان مفاهیم این خطبه مهم و تاریخی در دستور کار قرار گیرد.

دبیر اجرایی بنیاد غدیر اصفهان برگزاری جشن ها و مسابقات ویژه دانشجویان و دانش آموزان، برگزاری همایش پیاده روی و مواردی از این قبیل را در طول دهه ولایت را یادآور شد و تأکید کرد که هر کسی به سهم خود در اجرای این برنامه ها و تبیین این جایگاه مسئول است و باید جهت دهی به شکلی صورت گیرد، که همان گونه که مردم به صورت خود جوش برای محرم و صفر مایه می گذارند، برای غدیر هم سرمایه گذاری و هزینه نمایند.

در ادامه دیگر اعضای حاضر در جلسه نظرات و پیشنهادات و برنامه های خود را ارائه و از زحمات و پیگیری های امام جمعه شهرنصرآباد وفعالیت های فرهنگی وی درسطح بخش وهمکاری و هماهنگی با سایردستگاهها قدردانی نمودند.

مصوبات جلسه

1)    در برنامه های دهه ولایت و اعیاد قربان و غدیر موضوع وحدت شیعه و سنی به صورت جدی مد نظر قرار گرفته و از گفتار و اقدامات تفرقه افکن پرهیز شود.

2)    شهرداری ها و دهیاری ها با اخذ مصوبه شوراهای اسلامی، برای اهالی محترمی که در طی دهه ولایت برای اخذ پروانه یا پرداخت معوقات و جرایم مراجعه می کنند، تخفیف و بخشودگی ویژه ای در نظر بگیرند.

3)    مسابقات فرهنگی بویژه مسابقه کتابخوانی با موضوع غدیر و حفظ خطبه غدیر به صورت گسترده با همکاری ائمه جمعه و جماعت، آموزش و پرورش، بسیج و شهرداریها و سایر ارگانها در سطح بخش برگزار شود.

4)    جشن های باشکوه برای دانشجویان، دانش آموزان و عموم مردم برگزار و از سادات و افرادی که نامشان زهرا و علی است تقدیر و تجلیل شود.

5)    هماهنگی لازم با اداره بهداشت صورت گیرد تا در صورت امکان یک روز از ایام دهه ولایت معالجه رایگان انجام شود و در صورت امکان نانوایی ها در روز عید غدیر نان رایگان طبخ و توزیع نمایند.

6)    جشن هایی که در شهرها یا در سطح بخش به صورت همگانی و باشکوه برگزار می شود؛ به بنیاد غدیر استان اعلام تا در شبکه 5 زیر نویس و نسبت به ضبط و پخش آن از سیما اقدام گردد.

7)    پیامی در رابطه با غدیر و دهه ولایت از طرف امام جمعه محترم تنظیم و توسط شهرداری ها و دهیاری ها از طریق سامانه پیامکی برای همه اهالی منطقه با زیر نویس (( بنیاد بین المللی غدیر جرقویه سفلی)) ارسال شود.

8)      کتاب خطبه غدیر توسط شهرداری ها، بسیج و آموزش و پرورش تهیه و توزیع و در مجالس و مدارس قرائت، ترجمه و تبیین شود.

9)    مسابقاتی مرتبط با غدیر برای مقاطع مختلف تحصیلی با محوریت آموزش و پرورش برگزار و تا نیمه دی ماه به بنیاد استان ارائه تا جوایز تأمین و اهداء شود.

10)با توجه به اینکه ولایت فقیه استمرار ولایت انبیاء و ائمه اطهار علیهم السلام است، در کنار تبیین ولایت امیرالمؤمنین (ع) تبیین جایگاه ولایت فقیه نیز مورد توجه قرار گیرد.

11)  پروژه های افتتاحی یا کلنگ زنی در این دهه به نام غدیر باشد .

12)  در صورت نیاز به سخنران خانم زودتر با دفتر استان هماهنگی شود .

13)اطلاع رسانی به اهالی برای شرکت در مسابقه حفظ خطبه غدیر و مسابقه پیامکی که در طول دهه ولایت از برنامه هشت بهشت شبکه 5 سیما زیر نویس می شود و جوایز ارزنده کربلا و مشهد مقدس صورت گیرد .

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.