سرویس: غیر تولیدی » نقلی 16:00 - دوشنبه 14 مهر 1393

تنگناها و معضلات اصفهان از زبان استاندار

استاندار اصفهان تلقی برخورداری اصفهان، بحرانی بودن وضعیت آب، آلودگی هوا، کمبود سرانه ورزشی، تکمیل نشدن موزه دفاع مقدس، تکمیل نشدن مترو، نداشتن مصلا و عقب ماندن اصفهان در اجرای طرح های عمرانی نسبت به دیگر استان های همتزار کشور را از جمله تنگناها و معضلات این استان برشمرد.

به گزارش اصفهان شرق؛ رسول زرگرپور در جلسه شورای اداری استان که وزیر دادگستری نیز حضور داشت، با بیان اینکه سالها ست این استان به نشان برخورداری مزین شده است،گفت: اگر چه در سالها اولیه انقلاب اسلامی اتفاقات عمرانی خوبی در این استان انجام شد اما از دهه 70 تاکنون این عنوان برخورداری کار دست اصفهان داد به طوریکه موجب شد از کاروان توسعه وپیشرفت در مقایسه با شهرهای همتراز خود فاصله زیادی بگیرد.

وی در ادامه برای تایید صحبت های خود تصریح کرد: بر اساس اعلام وزیر نیرو، استان اصفهان تنها استانی است که از نظر آب در وضعیت قرمز قرار دارد وبا توجه به اینکه تابستان را پشت سر گذاشته همچنان در وضعت بحرانی قرار گرفته است.

استاندار اصفهان با اشاره به اینکه این استان هفت سالی گرفتار خشکسالی شده و مهمترین رودخانه فلات مرکزی ایران (زاینده رود) به رود خانه فصلی تبدیل شده است گفت:خشکی زاینده رود معضل بزرگی است نه به خاطر کشاورزی، شرب و محیط زیست، بلکه روح و روان مردم اصفهان را خدشه دار کرده است.

زرگر پوربا بیان اینکه نبود سند آمایش سرزمینی در استان و به طور کلی در کشور و استقرار صنعت در 6 درصد خاک این استان، اصفهان را به استان آلوده کشور تبدیل کرده است اظهار داشت: آلودگی هوا در اصفهان به گونه ای است که بعضی از مواقع سال میزان آلودگی شهر اصفهان و شهر های اطراف از سایر نقاط کشور و حتی از شهر تهران هم بیشتر می شود.

وی در ادامه به سرانه ورزشی استان اصفهان هم اشاره کرد و اظهار داشت: سرانه ورزشی این استان در حالی 31 صدم متر مربع بوده که متوسط سرانه ورزشی در کشور حدود یک متر است.

استانداراصفهان به نبود موزه دفاع مقدس در استان اصفهان هم اشاره کرد و گفت: این درحالی است که این استان بیشترین تعداد شهدا را نسبت به جمعیت خود تقدیم به انقلاب کرده است و 10 درصد ایثارگر و جانباز کشور را دارد.

زرگر پورادامه داد: در حالی که چندین شهر کشور مترو دارند اصفهانی ها در آرزوی مترو هستند و در حالی که چندین شهر کشور مصلای آبرومند دارند نماز جمعه شهر اصفهان جایگاه مناسبی ندارد.

وی افزود: این استان دومین استان کشور است که منابع و مالیات خزانه کشور را تامین می کند اما از لحاظ دریافت اعتبارات عمرانی آخرین استانی است که اعتبار دریافت می کند.

استاندار اصفهان خاطر نشان کرد: اصفهانی که روزی استان تراز اول کشور بود امروز دیگر شهرتراز اول کشور نیست زیرا شهرهای تبریز،شیراز،مشهد و… دردو دهه گذشته بوی رقابت را ازاصفهانی ها ربودند و از اصفهان جلو افتادند.

زرگرپوربا بیان اینکه تلقی برخورداری باید کنار گذاشته شود و نام جدیدی را باید مطرح کرد گفت: نتیجه تلقی برخورداری این شده که 30 سال است که کل بودجه کشور به مناطق محروم داده می شود و به اصفهان تنها آخرین منابع داده می شود واین در حالی است که آنها همچنان محرومند و ما همچنان برخوردار،اما حقیقت آن است که اصفهان در حال پیوستن به گروه محرومین است.

منبع: باشگاه خبرنگاران

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.