سرویس: تولیدی » خبر پوششی 11:20 - دوشنبه 14 مهر 1393

اخوان در بین کشاورزان شرق اصفهان:

مخالفت ما انتقال آب از استان اصفهان به دیگر استان ها می باشد

نماینده مردم اصفهان در مجلس گفت: برای طرح هایی دادرسی کنیم که به انجام نرسیده است.

به گزارش اصفهان شرق: دکتر اخوان در بین کشاورزان شرق اصفهان با اشاره به عدم تکمیل کانال های 3 و 4 آبرسان اظهار داشت: طبق صورت جلسه ای در سال 89 که به امضای سجادی معاون شما رسید تعهد شده بود کانال 3 و 4 به اتمام برسد و امروز هنوز تکمیل نشده است و ما می بایست به جایی دادرسی کنیم که هنوز اقدامی برایش به انجام نرسیده است و ما خواستار این مطلب می باشیم تا اعتباری را جهت حل قسمت باقی مانده قرار دهیم.
نماینده مردم اصفهان در مجلس اعلام دقیق رها سازی آب در پاییز را از وزیر جهاد کشاورزی درخواست داشت و با اشاره به برخی مطالبات کشاورزان گفت: کشاورزان با مشکل بذر روبرو می باشند و در خواست ما تقویت اعتبارات جهت دریافت بذر این مجموعه می باشد.
وی به سفر معاون محترم وزیر در قسمت مدیرت بحران اشاره و گفت: در بازدید آقای نجار به شرق اصفهان مقرر شد تا بحث استمهال وام ها و بحث کانال های 3 و 4 را با تقویت دنبال کنند و ما از شما تقاضا داریم که به کمک کشاورزان در جهت تقویت موارد بالا باشید.
اخوان با توجه به قول برخی کمک های نقدی مسئولین به شرق اصفهان تصریح کرد: در سفر دکتر نوبخت مقرر شد تا 35میلیارد تومان از بابت کمک عمرانی به حساب جاری جهت استمهال وام ها و کمک به شرق اصفهان انتقال یابد که از شما می خواهیم تاکید بر عملی شدن آن بفرمایند. همچینن 60 میلیارد تومانی که درراه است و عملی نشده است را پیگیری کنید تا بتوان 9 میلیاد آن را جهت استمهال وام و 51 میلیارد آن را جهت کمک به کشاورزان شرق اصفهان اختصاص گیرد.

 

وی با توجه به ایجاد صندوق ویژه کشاورزان گفت: مصوباتی در شورای عالی آب جهت پرداخت خسارت به کشاورزان از صندوق پرداخت خسارت کشاورزان تصویب شد که متاسفانه کشاورز ما هنوز نه خسارتی به حسابش واریز شده و نه آبی جهت کشت به کشاورز اختصاص گرفته است و از وزیر جهاد کشاورزی خواستار پیگیری در این رابطه می باشیم.
نماینده مردم اصفهان در مجلس تغییر الگوی کشت برنج در برخی مناطق و پیگیری وام های کشاورزی را از دیگر مواردی خواند که از وزیر می خواهیم در رابطه با تقویت و انجام آن پیگیری لازم را داشته باشند.
وی در پایان خاطرنشان کرد: برخی از موارد توسط هیئت دولت به تصویب می رسد و یکی از این طرح ها بحث سولگان و انتقال آب از سمیرم به کرمان است که از شما می خواهیم تا مخالفت بفرمایید تا آبی که از استان است و می بایست خرج استان شود به خارج از استان انتقال نیابد.

 

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.