سرویس: غیر تولیدی » نقلی 13:00 - دوشنبه 14 مهر 1393

توسط هنرمندان اصفهانی:

دو درب جدیدحرم مطهر امام علی(ع) در اصفهان+ تصاویر

مسئول کارگاه آفرینش‌های هنری بازسازی عتبات عالیات اصفهان از ساخت دو درب مشبک جهت نصب در حرم مطهر امام اول شیعیان خبر داد.

به گزارش اصفهان شرق؛ دو درب مشبک حرم مطهر حضرت امام علی(ع) که توسط هنرمندان اصفهانی ساخته شده است این هفته برای نصب به نجف اشرف منتقل خواهد شد.

«محمدحسین ایرانپور» در این باره اظهار داشت: مونتاژ نهایی این دو درب، در اصفهان آغاز شده است و پس از آن برای انتقال آماده می‌شود.

مسئول کارگاه آفرینش‌های هنری بازسازی عتبات عالیات اصفهان افزود: این درب‌ها بیست و چهارمین و بیست و پنجمین درهای حرم مطهر ائمه معصوم علیهم السلام است که در استان اصفهان ساخته می‌شود.

وی با اشاره به مکان نصب این دو درمشبک در حرم امام علی(ع) گفت: یکی از این درب‌ها زیر ناودان طلا و دیگری در ایوان علماء حرم مطهر کار گذاشته خواهد شد.

مسئول کارگاه آفرینش‌های هنری ستاد بازسازی با بیان اینکه ساخت این در‌ها از سه سال پیش آغاز شده است، گفت: بیش از ۵۰ هنرمند با بکارگیری هنرهای قلم زنی، میناکاری، زرگری، نقره کاری، فیروزه کاری و طلاکاری این درب‌ها را به صورت دو رو ساخته‌اند که جز اولین درب‌هایی است که فیروزه در آن‌ها به کار رفته است.

وی افزود: این دو درب به ابعاد دو متر در سه متر و ۱۵ سانتی متر ساخته شده و مزین به آیات مقدس قرآن مجید، آیه ولایت و صلوات مخصوص پس از نماز، اسامی و القاب حضرت علی(ع) می‌باشد.

ایرانپور در خصوص نحوه تامین هزینه ساخت این در‌ها عنوان کرد: جمعی از خیران اصفهانی و کارمندان بانک تجارت کل کشور در این زمینه مشارکت کرده‌اند.

وی در پایان یادآور شد: این دو در روز عید غدیر خم در محل نصب می‌شوند و پیش از آن برای عموم به نمایش گذاشته می‌شود.

 منبع: تیتر یک

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.