سرویس: غیر تولیدی » نقلی 16:30 - یکشنبه 13 مهر 1393

خدمت سربازی 24 ماهه شد

افزایش طول مدت خدمت سربازی به 24 ماه، ابطال کارت معافیت 26 فوتبالیست و آخرین وضعیت فوتبالیست‌ها، تسهیلات جدید برای سربازان متاهل و دارای فرزند و آخرین وضعیت کسر خدمت‌های اعطا شده به برگزیدگان همایش ملی خدمت سربازی از مهمترین موضوعات مطرح شده در نشست خبری جانشین اداره منابع انسانی ستاد کل نیروهای مسلح بود.

به گزارش اصفهان شرق؛ سردار موسی کمالی در این نشست خبری از افزایش طول مدت خدمت سربازی از 21 ماه به 24 ماه خبر داد و گفت: به موجب ماده 4 قانون خدمت وظیفه عمومی، طول مدت سربازی 24 ماه است که این مدت در صورت وجود مشمول مازاد یا کمبود می‌تواند از سوی ستاد کل نیروهای مسلح کم یا زیاد شود.

وی با بیان اینکه این قانون از ابتدای مهرماه سال 94 لازم الاجراست، خاطرنشان کرد: بنابراین توصیه من این است که سربازان در این مدت نسبت به تعیین تکلیف وضعیت خدمتی خود اقدام کنند.

تسهیلات جدید برای مشمولان غایب

کمالی همچنین از تسهیلات جدید برای مشمولان غایب خبر داد و گفت: برابر تدابیر صورت گرفته مشمولان غایبی که تا پایان شهریور ماه سال 94 خود را برای اعزام به خدمت سربازی معرفی کنند می‌توانند از تسهیلات جدید بهره مند شوند.

سخنگوی امور مشمولان ستاد کل نیروهای مسلح با اشاره به توصیه‌های مقام معظم رهبری در خصوص افزایش جمعیت، اظهار کرد:‌در این راستا تصمیم گرفتیم از اول مهرماه طول مدت خدمت سربازان متاهل سه ماه کاهش بیابد و به ازای هر فرزند نیز سه ماه از مدت سربازی‌شان کم شود. به عنوان مثال اگر فردی تا پیش از پایان امسال خود را برای سربازی معرفی کرده و یک فرزند داشته باشد علاوه بر اینکه 21 ماه خدمت خواهد کرد شش ماه کسر خدمت خواهد گرفت اما اگر از یکم فروردین ماه به سربازی برود در این صورت طول مدت سربازی‌اش 24 ماه بوده اما همچنان شش ماه کسری خدمت به خاطر همسر و یک فرزندش خواهد داشت.

آخرین وضعیت کارت معافیت فوتبالیست‌ها

کمالی در ادامه به تشریح آخرین وضعیت کارت‌های معافیت فوتبالیست‌ها پرداخت و گفت: سالانه حدود صدها هزار کارت معافیت پایان خدمت و معافیت تحصیلی از سوی سازمان وظیفه عمومی صادر می‌شود که صدور این کارت‌ها برابر اطلاعاتی که از سوی سازمان‌های مربوطه نظیر دانشگاه‌ها، کمیته امداد، بنیاد شهید و غیره صادر می‌شود و به هیچ عنوان به سازمان وظیفه عمومی ربطی ندارد.

کمالی با تاکید بر اینکه مدارک سازمان وظیفه عمومی بر اساس مستندات و استعلام‌های صورت گرفته از سازمان‌های دیگر است، اظهار کرد: گاهی گفته می‌شود که فردی زیر دیپلم بوده ولی مدرک دانشگاهی است خب این ناشی از استعلام غلطی است که از دانشگاه به وظیفه عمومی داده شده است.

وی با بیان اینکه افراد سودجو و فرصت طلب اقدام به صدورر کارت‌های معافیت کرده بودند، خاطر نشان کرد: اوایل سال جاری موضوع کارت معافیت فوتبالیست‌ها مطرح شد که در این بین گزارش 120 نفر به دست ما رسید.

جانشین اداره منابع انسانی ستاد کل نیروهای مسلح با بیان اینکه این افراد را می‌توان در پنج گروه دسته بندی کرد، گفت: دسته اول کسانی هستند که وضعیتشان بررسی شده و کارت معافیتشان نیز باطل شد. این افراد 26 نفر هستند و جز باشگاه‌های نیروهای مسلح، در جای دیگری نمی‌توانند فعالیت کنند.

منبع: دانشجو

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.