سرویس: غیر تولیدی » نقلی 00:30 - یکشنبه 13 مهر 1393

انتقال مشاغل مزاحم شهری اصفهان عملیاتی شود

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: انتقال مشاغل مزاحم شهری اصفهان باید در دستور کار مسئولان قرار گیرد و این مسئله در رفع مشکلات درون شهری نصف جهان اهمیت بسیاری دارد.

به گزارش اصفهان شرق؛ عبدالرسول جان‌نثاری در جلسه علنی شورای اسلامی پیرامون مسائل مرتبط با اداره‌کل راه و شهرسازی اصفهان اظهار کرد: نقشه‌های ارتفاعی در بین طرح بازنگری، مصوبات قدیم و ابلاغی شورا مانده و هر 3 مورد آنها روی میز شهرداری بوده که در این میان مسائل مالی نیز مشکل ایجاد کرده که این فساد انگیز بوده و باید تنها یک گزینه روی میز باشد.

وی با بیان اینکه دفترچه‌های ضوابط طرح بازنگری خود نیاز به بازنگری دارد، تصریح کرد: قانون مجریان ذی‌صلاح باید عملیاتی شود و بحث شناسنامه فنی و ملکی روی زمین مانده و ساخت شهرک‌های تخصصی مانند شهرک مبل یا شهرک سلامت نیاز به تعامل بین سیستم شهری و راه و شهرسازی دارد.

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان افزود: یکپارچه‌سازی خدمات مهندسی با توجه به مشکلاتی که بین نظام مهندسی و خدمات شهری وجود دارد سبب سرگردانی مردم شده که در این مورد باید فکری اساسی شود و درمورد انتقال مشاغل مزاحم شهری نیز باید فکری اساسی شود که این موضوع هم به ما و هم اداره راه وشهرسازی مربوط است.

وی در ادامه بیان کرد: رینگ چهارم، پروژه ناژوان، طرح زینبیه، طرح دولت خانه صفوی، قطار سریع السیر اصفهان به تهران و موزه بزرگ شهر که از گذشته بحث آن بوده نیز از جمله مسائلی است که رفع آن با تعامل راه و شهرسازی با شورای شهر و شهرداری میسر می‌شود.

جان‌نثاری خاطرنشان کرد: یکی از گلایه‌های مردم از نظام مهندسی این است که شرح وظایف مهندسان مشخص نبوده و همچنین باید برای کاهش هزینه ساختمان‌های کوچک فکری شود چرا که گرفتن هزینه سنگین برای ساختمان‌ها با متراژ کم منجر به خلاف‌سازی می‌شود.

وی گفت: در توزیع نظارت می‌توان گفت که مردم حق انتخاب پلیس خود را ندارند اما در طراحی حق مردم است که طراح خود را انتخاب کنند.

منبع: تسنیم

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.