سرویس: غیر تولیدی » نقلی 20:00 - یکشنبه 13 مهر 1393

شهر رویاها؛نماد توسعه ظرفیت های تفریحی در نصف جهان

در طراحی شهری سعی بر آن می شود که تمامی پارامترها در جهت ایجاد ظرفیتهایی قرار گیرد که شرایط ارائه بهترین کیفیت را از عوامل انسانی طلب می‌نماید.

به گزارش اصفهان شرق؛ تردیدی در این موضوع وجود ندارد که اساسی‌ترین رکن برای رخ دادن هرگونه رشدی، علاوه بر فراهم بودن تمامی ابزار، عواملی روحی است که تمامی عوامل انسانی را در پستهای مختلف ناگزیر از ارائه بهترین بازده می‌کند.
نتیجه استفاده از روشهای نوین در جهت فراهم آوردن روحیه تعاون، احساس مسوولیت، همکاری و تلاش مستمر برای رسیدن به هدف ، کاهش انواع آلاینده‌ها محیطی، شاداب و زیباسازی شهری، بالا بردن کیفیت محیط کار و ایجاد ظرفیتهایی که به بهترین شکل و در مسیر مثبت به آزادسازی انرژی شهروندان کمک کند به صورت علمی به اثبات رسیده است.
در راستای همین مبحث و آن هنگام که شهرهای شاخص دنیا مورد مطالعه قرار می‌گیرد، این نکته را در‌می‌یابیم که توجه به تفریحات و سوق دادن عموم مردم به ورزش و تفریحات سالم به عنوان یک برنامه در مسیر هدف، دیده شده است.
آسان سازی ورزش، ایجاد محیطهای تفریحی که علاوه بر جنبه‌های توریستی و گردشگری، پاسخگویی نیازهای تفریحی شهروندان را هم هدف گرفته است یکی از بهترین راهها در این مسیر است که خوشبختانه با نیازسنجی صحیحی که در طی سالیان اخیر در شهر اصفهان صورت گرفته و از طرفی تلاش در جهت ایجاد ظرفیتهایی که زمینه این رخداد را فراهم می‌آورد، قادر خواهد بود تا اصفهان را از این حیث در جایگاه قابل توجهی قرار دهد.
چندین و چند طرحی که شهرداری اصفهان در همین راستا افتتاح کرده، در دست ساخت داشته و یا در مراحل برنامه‌ریزی آن می‌باشد و در نقطه عطف این طرحها، شهر رویاها که توسط معاون اول ریاست جمهوری افتتاح می شود و هر شب میزبان هزاران نفر از شهروندان اصفهانی و میهمانان شهر گنبدهای فیروزه‌ای است، از جمله طرحهایی است که از مدتها پیش در دستور کار شهرداری اصفهان قرار گرفت و اکنون جایگاهی خاص در سبد تفریحی خانواده‌ها یافته است.
نباید فراموش کرد که استقبال قابل توجه عموم مردم از بزرگترین پارک بازی خاورمیانه، مسوولیت مدیران را در جهت ایجاد سایر امکاناتی و ظرفیتهای تفریحی که کشورهای پیشرفته از آن بهره مند هستند تشویق خواهد کرد و این استقبال مهر تاییدی بود بر سایر برنامه‌هایی که شهرداری اصفهان برای بدل ساختن اصفهان به یکی از باکیفیت‌ترین شهرهای منطقه در افق برنامه‌های خود تدوین نموده است

منبع: ایمنا

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.