سرویس: تولیدی » خبر پوششی 09:47 - شنبه 12 مهر 1393

در جلسه بررسی مشکلات کشاورزان شهر ورزنه :

دریچه های احداثی در نوسانات آب بیشترین ضرر را به کشاورزان ورزنه منتقل می کند

باتوجه به درخواست جمعی از کشاورزان شهرورزنه درمحل بخشداری جلسه ای باحضورمعاونت فرماندار درمحل نمازخانه بخشداری بن رود تشکیل و کشاورزان خواسته های خود را مطرح وخواستار رسیدگی موضوع شدند.

به گزارش خبرنگار اصفهان شرق از ورزنه: عضو شورای اسلامی شهر ورزنه با بیان اینکه بحث لت و مقسم آب کشاورزی ودریچه های احداثی در نوسانات آب بیشترین ضرر را به کشاورزان ورزنه منتقل می کند تاکید کرد: تا کنون در این خصوص چندین جلسه تشکیل شده است و صورتجلسه تمام آنها موجود است و مقرر شد برای حل مشکل کارگروهی تشکیل و مشکل حل شود که تاکنون هیچگونه اقدامی نشده است.

 
جابر اضافه کرد: در صورت عدم ساخت لت و مقسم سنتی بر روی کانال با توجه به صورت جلسات قبلی کشاورزان اعلام نموده اند که هفته آینده خودشان رأساً اقدام نمایند که از شما به عنوان معاون برنامه ریزی فرمانداری خواهان رسیدگی و ورود به موضوع در اسرع وقت هستیم.

 
سپس خلیلی یکی از کشاورزان نیز به نمایندگی از کشاورزان نیز در این رابطه به صورت مفصل توضیحاتی بیان و خواستار رسیدگی موضوع در اسرع وقت از سوی سازمان آب منطقه ای اصفهان شد. وی افزود: بحث بعدی نقش کشاورزان و سهامداران آب در تعیین میرآب و سرجوی وسرکشی می باشد که باید مورد توجه سازمان آب منطقه ای قرار گیرد.

 
معاون فرماندار اصفهان نیزهم با خسته نباشید به همه کشاورزان گفت بحثی که دوستان مطرح کردند لت و مقسم در روش توزیع آب حوالی سه ماه به صورت رسمی توسط نماینده کشاورزان در فرمانداری مطرح شد و موضوع به سازمان آب منطقه ای اعلام گردید.

 
جعفری هدف از این بحث را توزیع عادلانه آب کشاورزی رها شده چه برای پایین دست و بالادست عنوان کرد و افزود:همه کارها در امور کشاورزی با همکاری کشاورزان انجام شده است راهکار ارائه شده درجلسه کارگروه کشاورزی درسه چهار نقطه پیشنهادی و حساس لت و مقسم به صورت آزمایشی انجام و طوری برنامه ریزی شود که به هر دلیل جواب نداد همان لحظه تصمیم را برگردانند به روش قبلی واین مصوبه یکماه قبل ابلاغ شده است.
وی ادامه داد: اولین دستور کار جلسه کمسیون کشاورزی موضوع بررسی انجام لت ومقسم در کانال ها که چه کاری صورت گرفته و نتیجه گیری انجام شده باید گزارش شود.
همچنین بحث نحوه توزیع، نظارت، سهم آب مسائل مربوطه به نهاده های کشاورزی، کودشیمیایی انشااله در جلسه کمییسیون نتیجه گیری می شود ومقرر گردید موضوع ساخت لت ومقسم به منظور توزیع عادلانه آب کشاورزی فردا در جلسه کارگروهی کمیسیون کشاورزی مطرح و تصمیم گیری شود.

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.