سرویس: غیر تولیدی » نقلی 22:40 - شنبه 12 مهر 1393

عضو شورای شهر اصفهان:

سیمای عمرانی شهر اصفهان باید اسلامی شود

عضو شورای شهر اصفهان گفت: روستاها و شهرها باید به سمتی برود که با آموزه‌های دینی ساخته شوند اما در حال حاضر الگوهای غربی بیشتر فراگیر شده اما اصفهان شهری اسلامی بوده و باید در ساخت و سازها این موضوع رعایت شود.

به گزارش اصفهان شرق؛ محمدرضا فلاح ظهر امروز در جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان، اظهار کرد: همه ما اذعان داریم که اصفهان پایتخت فرهنگ و تمدن ایران اسلامی است بنابراین باید رعایت اخلاق و فرهنگ اسلامی در بین مسئولان و مطبوعات بیشتر ملموس باشد.

وی بیان کرد: زیر سئوال بردن مدیران شهری یعنی بی‌اعتمادی ایجاد کردن برای شهروندان و بی‌اعتمادی برای شهروندان یعنی بدبینی مردم به نظام و جلوی این‌گونه حرکات باید گرفته شود.

عضو شورای ‌شهر اصفهان تصریح کرد: در ایجاد اختلاف، تشنج و بدبینی، مشارکت شهروندان را به همراه نداریم  و بنابراین پیشرفت و آبادانی صورت نمی‌گیرد.

فلاح خاطرنشان کرد: اصفهان شهری اسلامی است و باید در ساخت و سازها این موضوع رعایت شده که این موضوع وظیفه راه و شهرسازی بوده اما در حال حاضر سیمای شهر اصفهان شرعی و اسلامی نیست.

وی با بیان اینکه بیشتر دعواها و شکایات قضایی به دلیل ساخت و سازهای و رعایت نکردن مسائل شرعی در ساختمان‌ها بوده، اظهار کرد: برخی توافقاتی که در تغییر کاربری‌ها توسط آموزش و پرورش یا سایر نهادها انجام می‌گیرد، به صورت سلیقه‌ای بوده و چهارچوب مشخصی ندارد.

محمودزاده در پاسخ به این سئوال فلاح که چرا مسائل شرعی و اسلامی در ساخت و سازها رعایت نمی‌شود، بیان کرد: ما با تغییر ذائقه فرهنگی مردم مواجه هستیم و حتی در پروژه مسکن مهر طرح‌هایی که در این خصوص به مردم ارائه کردیم را هیچ کسی اجرایی نکرد و باید به دنبال تغییر ذائقه مردم باشیم.

انتهای پیام

منبع:تسنیم

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.