سرویس: اجتماعی » علمی 09:00 - شنبه 27 مهر 1392

معرفي تنها بيمارستان تخصصي جرقويه

معتمدي، مديريت بيمارستان تخصصي امام خميني(ره) نيک آباد جرقويه در گفتگو با خبرنگار اصفهان شرق به معرفي اين واحد درماني پرداخت.

P1060895

معتمدي، مديريت بيمارستان تخصصي امام خميني(ره) نيک آباد جرقويه در گفتگو با خبرنگار اصفهان شرق از جرقويه عليا به معرفي اين واحد درماني پرداخت.
تاريخچه بيمارستان

اين بيمارستان با استمداد از الطاف الهي و همت و تلاش مستمر و همكاري دانشگاه علوم پزشكي اصفهان با زير بناي اوليه 3573 متر مربع در فاصله 70 كيلومتري جنوب شرقي اصفهان در شهر نيک آباد جرقويه احداث و تجهيز در تاريخ 12/8/1375 ( 20 جمادي الثاني 1417 ) مقارن با خجسته سالروز كوثر رحمت دخت پيامبر اعظم حضرت فاطمه زهرا (س) و ميلاد احيا گر اسلام ناب محمدي و بنيانگذار جمهوري اسلامي ايران حضرت امام خميني (ره) و با حضور چند تن از شخصيت هاي مذهبي و اجرايي كشور با ظرفيت 32 تخت ثابت افتتاح شد .

14

1

 

بنيانگذار بيمارستان
بيمارستان خيريه امام خميني جرقويه اصفهان با حمايت هاي مادي و معنوي حضرت آيت الله حاج شيخ حسن صانعي ، سرپرست بنياد 15 خرداد تاسیس گردید.
سخنان آيت الله حاج شيخ حسن صانعي در مورد نامگذاري بيمارستان درحضور پرسنل و پزشكان بيمارستان و پزشكان خانواده این چنین بود:

خدمت مقام معظم رهبري عرض كردم در گوشه اي از دل كوير چنين مجموعه اي ( بيمارستان ) به وجود آمده و مي خواهم نام حضرتعالي را برآن بگذارم، ايشان فرمودند: اين بيمارستان به نام امام خميني (ره) باشد، بنابر اين اسم اين بيمارستان را رهبري معيين فرموده است و آنچه در دل صاف بر زبان با بركت ايشان جاري شود، حتما آثار يك فتح مبين را خواهد داشت.
تاسيس اين بيمارستان موجب شا دماني و خرسندي همه مردم است . برادران و اطبايي كه در اينجا با كمترين توقع و بيشترين زحمات  سالها كار كرده اند انشاء الله در عقبات سخت موجب آساني راه آنها خواهد بود.

 

رسالت بيمارستان
بيمارستان امام خميني (ره) جرقويه يك بيمارستان خيريه است كه در جهت ارتقاء سلامت جمعيت ساكن منطقه شرق شهرستان اصفهان تلاش مي كند و در صدد است خدماتي ايمن، با كيفيت، جامعه محور و كم هزينه در حيطه هاي پيشگيري، تشخيص، درمان و توانبخشي به جامعه تحت پوشش ارائه كند. اين مركز در زمينه هاي جراحي عمومي، داخلي، كودكان، زنان، چشم پزشكي، قلب، ارتوپدي، مغز و اعصاب ، روانپزشكي، دندان پزشكي، گوش و حلق و بيني به صورت بستري يا سر پايي و به طور شبانه روزي ارائه خدمات مي نمايد.

15

چشم انداز بيمارستان
بيمارستان امام خميني (ره) جرقويه در صدد است با بهره گيري از كارشناسان و نيروهاي توانمند و با لحاظ معيار هاي درمان با كيفيت، دسترسي جمعيت ساكن منطقه شرق شهرستان اصفهان را به كليه خدمات تخصصي سلامت فراهم سازد و استاندارد هاي كيفي را در حد ي ارتقاء دهد كه در اعتبار بخشي مراكز استان، درجه يك را كسب نمايد .
باورها و ارزشهاي بيمارستان
– انطباق خدمات و مراقبت هاي ارائه شده با موازين شرعي
– پايبندي به نظام جمهوري اسلامي و قوانين سلامت
– رعايت منزلت كاركنان
– حمايت از بيماران نيازمند
– عدالت در رسيدگي به بيماران
– رعايت حقوق بيماران و تكريم ارباب رجوع
– رعايت اخلاق حرفه اي
پيشرفت هاي بيمارستان
– ارتقاء درجه بيمارستان از درجه سه به درجه دو توسط مديريت دفتر نظارت و اعتبار بخشي امور درمان وزارت بهداشت
–  پيگيري مقدمات اجراي طرح برنامه پرونده الكترونيك خانوار در بيمارستان و اموزش پرسنل ذيربط با هماهنگي مديريت اموزش در حوزه معاونت درمان استان
–   توسعه خدمات و بخشهاي درماني  بيمارستان (ايجاد و توسعه فضاي سبز ، نصب و راه اندازي و يا اصلاح سيستم تصفيه فاضلاب ، دفن و دفع اصولي و بهداشتي زباله ، مديريت بازيافت مواد زائد، اخذ  گواهينامه استقرار مديريت زيست محيطي، مصرف بهينه حامل هاي انرژي و افزايش بهره وري در مصرف انرژي، ارتقاء سطح دانش و فرهنگ زيست محيطي مديران و كاركنان واحد درمانی.

P1060739

اهداف كلي بيمارستان امام خميني
-توسعه دسترسي جامعه هدف به خدمات جامع تشخيصي – درماني در قالب نظام ارجاع
-ارتقاء مستمر كيفيت خدمات ارائه شده به بيماران
-ارتقاء بهره وري مركز درماني
– ارتقاء رضايتمندي بيماران
-ارتقاء خدمات اورژانس بيمارستان

منابع انساني بيمارستان
در اين بيمارستان 13 پزشك متخصص و 4 پزشك عمومي و در بخش هاي مختلف پيرا پزشكي و اداري مجموعا 61 نفر اشتغال به كار دارند.

پيام هيئت امناي بيمارستان امام خميني جرقويه
با توجه به فعاليت گسترده بيمارستان هاي خيريه در سطح كشور و درآمد زا نبودن اين مراكز كه بيمارستان امام خميني نيك اباد جرقويه نيز از اين قاعده مستثني نيست، مساعدت مسئولان ذيربط را مي طلبد كه پيگيري مسائل موسسات خيريه درما ني باشند تا اميدي براي آينده اي مناسب تر براي آنها باشد. افتخار ماست كه با استعانت از خداوند و به همت پزشكان،  پرستاران، پيراپزشكان و كاركنان مومن و متعهد اين بيمارستان  منطبق بر سطح بندي در حال ارائه خدمات به مردم و تقويت و ارتقاء خدمات درماني در اين منطقه محروم هستيم و اميد است همواره مشمول حمايت و رضايت ايزد منان و مردم شريف و وزارت بهداشت و درمان و اموزش پزشكي باشيم.

P1060901  P1060880 P1060867 P1060862  P1010200 P1010298 P1060723  DSC03148   12 11 6 5 4 3 2

 

4 نظر در مورد “معرفي تنها بيمارستان تخصصي جرقويه”

  1. علي گفت:

    خدا به باني و مسئولان اين واحد اجر و پاداش دهد

  2. شفیعی گفت:

    آقای طاوسی خسته نباشید

  3. فاطمه گفت:

    کاش نیروهای مورد نیازبیمارستان رو تو سایت مینوشتن من ساکن جرقویه و بیکار هستم و نیازمند کار هرجا رفتم گفتن نیروی بومی میخایم ولی متاسفانه تو جرقویه از همه جا نیرو داره

  4. علی گفت:

    . چندتا متخصص داره که اونها هم سالی دوبار نمیاند…. حتی ی پزشک عمومی هم نداره و تمام نیروهها طرحی هستند…. ی شب به این بیمارستان سر بزنید تا ببینید چه خبر…مطمین باشید کسی برای پاسخگویی بیدار نیست…. دیگه بقیه امورش که بماند…. تنها واحد فعال و خوب این بیمارستان ازمایشگاه اون

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.