سرویس: غیر تولیدی » نقلی 20:45 - شنبه 12 مهر 1393

معاون شهرداری اصفهان:

ظرفیت‎های ملی در زمینه بافت فرسوده مورد استفاده قرار گیرد

معاون شهرسازی و معماری شهرداری اصفهان گفت: تکالیفی در سطح ملی و محلی درباره بافت فرسوده مشخص شده که ظرفیت در این حوزه بالا است و اگر بتوانیم از این ظرفیت استفاده کنیم بسیاری از مباحث موجود را می‌تواند پاسخ دهد.

به گزارش اصفهان شرق؛  جمشید نورصالحی ظهر امروز در جلسه علنی شورای اسلامی پیرامون مسائل موجودی که به اداره کل راه و شهرسازی مربوط می‌شود، اظهار کرد: آنچه که به اداره کل راه و شهرسازی اصفهان مربوط بوده و تمرکز آن متوجه شهر اصفهان است این است که تعاملات و تفاهمات خوبی در این مورد با شهرداری صورت گرفته است.

وی بیان کرد: کمیسیون ماده 5 ترکیبی از چند بخش و اداره بوده و هرکسی با دید خود به آن نگاه می‌کند که بخشی نگری و توجه هر کسی از زاویه دید خودش مشکلاتی را ایجاد کرده است که البته راه و شهرسازی موارد را پیگیر است اما گاهی اوقات وقت داده نمی‌شود.

معاون شهرسازی و معماری شهرداری اصفهان افزود: مطرح شده که کارگروهی بین شهرداری و مسکن و شهرسازی برای رفع مشکلات ایجاد شود که لازم است این کار شود و البته باید ساختار به گونه‌ای باشد که بقیه ادارت مرتبط نیز بتوانند به آن ورود پیدا کنند.

به گزارش اصفهان شرق حسین جعفری مدیرعامل نوسازی و بهسازی شهرداری اصفهان گفت: قانون برنامه پنجم توسعه که تکلیفی بر دوش مدیریت شهری گذاشته شده که سالانه 10 درصد از بافت‌های فرسوده را سامان دهند اما هیچ گونه تسهیلاتی برای این کار داده نمی‌شود.

وی افزود: بارها در مورد بافت‌های فرسوده صحبت شده و قوانین محکم و مشخصی در این مورد وجود دارد و تکالیفی در سطح ملی و محلی مشخص کردند و ما اذعان داریم که ظرفیت در این حوزه بالا است و اگر بتوانیم از این ظرفیت استفاده کنیم بسیاری از  مباحث موجود را می‌تواند پاسخ دهد.

انتهای پیام/

منبع:تسنیم

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.