سرویس: غیر تولیدی » نقلی 19:24 - شنبه 12 مهر 1393

اعتماد مردم به سینما عامل جریان تولید فیلم است

شهردار اصفهان با اشاره به اهمیت ایجاد آشتی بین مردم و سینما گفت: اعتماد مردم به سینما عامل جریان تولید فیلم است که جشنواره فیلم کودک و نوجوان به این موضوع کمک می کند.

به گزارش اصفهان شرق؛  سید مرتضی سقاییان نژاد، شهردار اصفهان در آیین افتتاحیه بیست و هشتمین جشنواره فیلم کودک و نوجوان اظهارداشت: جشنواره فیلم کودک و نوجوان در تمدن سازی و توسعه هنرهای نمایشی بسیار موثر است.

وی افزود: پس از پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون تمدن سازی انجام شده که کودکان و نوجوانان از مهمترین محورهای جریانی سازی بوده اند و باید بسترها برای تمدن سازی بیش از پیش فراهم و کودکان و نوجوانان فرصت بیشتری برای حضور در این عرصه داشته باشند.

وی با اشاره به اهداف جشنواره فیلم اذعان کرد: اعتماد مردم به سینما عامل جریان تولید فیلم است که جشنواره فیلم کودک و نوجوان به این موضوع کمک می کند.

سقاییان نژاد با اشاره به اقدامات شهرداری اصفهان در حمایت از فیلم کودک و نوجوان گفت: شهرداری از فعالیت های فرهنگی و هنری اهالی فرهنگ و هنر اصفهان حمایت می کند و در بودجه سالانه خود علاوه بر اعتبارات عمرانی حمایت از فعالیت های فرهنگی و هنری را دارد که حمایت از فیلم های کودک و نوجوان نمونه ای از این حمایت ها است.

وی ادامه داد: سال گذشته اعتبار برای ساخت 50 فیلکم کودک و نوجوان از محل اعتبارات شهرداری اصفهان به هنرمندان این عرصه اختصاص یافت که از 50 فیلم ساخته شده 25 فیلم به جشنواره راه یافت که امسال 50 فیلم ساخته شد و هر 50 فیلم به جشنواره فیلم کودک و نوجوان راه پیدا کرد.

شهردار اصفهان با بیان اینکه امسال 5 میلیارد ریال برای تولید دفیلم کودک و نوجوان اختصاص یافته است، تصریح کرد: با توجه به ظرفیت های هنری هنرمندان اصفهان این بودجه سال آینده به 10 میلیارد ریال می رسد که اعتبار در ساخت 100 فیلم کودک و نوجوان هزینه می شود.

وی خاطرنشان کرد: اصفهان ظرفیت بالایی در تولید فیلم و عرصه های مختلف دارد که باید مسئولان کشوری از ظرفیت های اصفهان در این خصوص استفاده کنند و مدیریت کامل جشنواره فیلم را در اختیار اصفهان قرار دهند.

منبع:شبستان

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.