سرویس: تولیدی » خبر پوششی 10:53 - شنبه 12 مهر 1393

در اولین جلسه شورای فرهنگی شهر هرند:

سنت های غلط را از اذهان جوانان دور کنیم/ کمبود مراکز تفریحی دغدغه ی شهر است

اولین جلسه شورای فرهنگی شهر هرند در سالن اجتماعات بخشداری جلگه برگزار گردید.

به گزارش خبرنگار اصفهان شرق از هرند: در این جلسه جمعی از مسئولین بخش و شهر هرند حضور فعال داشتند.

حجت الاسلام و المسلمین حسینی اصل مسئول شورای فرهنگی صحبتهایی پیرامون چگونگی و اهداف تشکیل شورای فرهنگی را تشریح نمود و در ادامه حسینی بخشدار جلگه بعنوان نائب رئیس شورای فرهنگی اعضای اصلی و قوانین و مقررات تشکیل شورای فرهنگی را بیان کرد.

در ادامه هر یک از اعضای حاضر در جلسه نظرات و پیشنهادات خود را در زمینه برنامه های فرهنگی و همچنین مشکلات و راه کارهای بالا بردن فرهنگ جامعه و شهر را بیان نمودند.

DSC_0008

دکتر کنعانی به تشریح فرهنگ در خانواده پرداخت و اظهار داشت: باید با سنتهای غلط که متاسفانه در خانواده ها و جامعه بسیار زیاد شده مقابله نمود و این کار باید در خانواده که خود اولین و مهمترین مکان فرهنگ سازی جوانان و نواجوانان است شروع شود و سپس از اولیاء و مربیان خواست تا ضمن تدریس تحصیل , آداب فرهنگ و رسوم غلط را از اذهان جوانان دور سازند .

بمانعلی امینی رئیس سابق اداره آموزش و پروش و نماینده فرهنگیان ابتدا به تعریفی از فرهنگ اشاره و عوض شدن ارزشها در مدارس را عامل اصلی دانست و گفت: فرهنگ هم از بین دانش آموزان دور خواهد ماند.

همچنین نمایندگان دانشگاهها نیز به تشریح برنامه های خود در دانشگاههای شهر هرند پرداختند.

DSC_0018

امینی رئیس اداره آموزش پرورش منطقه جلگه هم انجام کارهای فرهنگی را مستلزم هزینه های سنگین دانست و ادامه داد: متاسفانه مدیران مدارس ما دغدغه اصلی آنها کمبود منابع مالی و چگونگی پر نمودن هزینه های سالانه مدارس بوده و این خود باعث شده کمتر به مسائل فرهنگی دانش آموزان پرداخته شود.

ایشان عدم ایجاد مکانهای فرهنگی در منطقه و شهر را یکی از دلایلی دانست که باعث شده جوانان بیشتر اوقات خود را به برنامه ها و مکانهایی اختصاص دهند که نه تنها برای خود بلکه باعث بروز مشکلاتی برای خانواده ها شوند .

 

نیکبخت فرمانده کلانتری هرند نیز آمادگی خود را برای حضور در مجالس عمومی و حتی مدارس اعلام تا بتوانند قدمی در جهت ایجاد فرهنگ بالای شهروندی بر داشته باشند.

امینی مسئول کتابخانه عمومی هرند نیز گفت: حضور اسلام و معارف اسلامی در جامعه ایران باعث بالا بردن فرهنگ در جامعه شده که بایستی این فرهنگ غنی اسلامی را در جامعه حفظ نماییم.

ایشان خط مشی و راهکارهای مقام معظم رهبری را در حوزه فرهنگ از مهمترین برنامه هایی دانست که می تواند با اجرای آن پیشرفت فرهنگی را بین مسئولین و مردم به چشم دید.

دهیار امامزاده عبدالعزیز حضور شبکه های مختلف ماهواره و وسایل ارتباط جمعی را از جمله برنامه هایی دانست که می تواند جوانان و نوجوانان را از فرهنگ ناب ایرانی و اسلامی دور سازد .

فرمانده حوزه بسیج خواهران شهر هرند و شهر اژیه نیز برخی مشکلات فرهنگی شهر را بیان و راهکارهای آن را نیز تشریح کردند ,

شهبازی شهردار هرند نیز به بیان عملکرد شهرداری در ماههای گذشته در حوزه فرهنگ اشاره و تصریح کرد: با توجه به اینکه انقلاب اسلامی ایران در بدو ظهور با نام انقلاب فرهنگی متولد شده اما باید دید چه بر سر این فرهنگ آمده که مقام معظم رهبری پس از گذشت 35 سال از حرف از ناتوی فرهنگی می زنند ,

ایشان اشاره به 26 مرکز فرهنگی کشور نموده که نتوانسته اند بخوبی فرهنگ ناب ایرانی اسلامی را در جامعه بوجود آورند .

شهبازی که یکی از اعضای شورای فرهنگی بخش می باشند خواستار تدوین سند چشم انداز و نقشه راه برای شورای فرهنگی شد که در آن اهداف مشخص و سپس برای رسیدن به آن تلاش و کوشش نمود .

محمودی نماینده صدا و سیما نیز تدوین کتاب جامع برای شهر و منطقه را یکی از برنامه هایی دانست که می تواند به بالا بردن فرهنگ عمومی منطقه کمک نماید ,

امینی نماینده خبرگزاری اصفهان شرق نیز کمبود مراکز تفریحی و فرهنگی از جمله فرهنگسرا را از دغدغه های مسئولین فرهنگی شهر عنوان نمودند .

در پایان حسینی اصل رئیس شورای فرهنگی منطقه ضمن تقدیر و تشکر از حضور اعضای شورای فرهنگی از اعضاء خواستند کلیه پیشنهادات و راهکارهای مد نظر خود را بصورت مکتوب در اختیار دبیر این شورا قرار داده تا مورد بررسی قرار گیرد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.