سرویس: اخبار شهرستان » اژیه 13:08 - شنبه 12 مهر 1393

رييس هيئت مديره نظام صنفي شهرستان اصفهان:

با قاطعیت جلوی برداشت های برخی افراد سودجو از رودخانه را بگیرید

رييس هيئت مديره نظام صنفي شهرستان اصفهان گفت: از مسئولین ذیربط این طرح می خواهیم تا قاطعیت نشان دهید در برابر یک مشت افراد سودجو که از رودخانه آب برمی دارند و حق خرده مالک های پایین دست را می خورند، بایستید.

به گزارش اصفهان شرق: حسن محسني اژه اي در جلسه ای که در روستای سیان برگزار شد به مشکلات پیش روی کشاورز اشاره و تصریح نمود: ای کاش وزیر نیرو به همراه وزیر جهاد کشاوزی جهت براورد مشکلات در اصفهان امده بود زیرا ما از خود شما جهاد گران دیروز که به سنگر سازان بی سنگر معروف بودید و با سرعت عمل پیش می رفتید هستیم و خواستار سرعت بخشیدن به پیگیری ها همانند سالهای 59 تا 65 در حل مشکلات کشاورزان شرق اصفهان می باشیم زیرا می دانیم شما جهادگران از ابتدای انقلاب در روستاها به ساخت و ساز مشغول بودید و بعد از سپاه و بسیج بیشترین شهید را به نظام تقدیم کردید.

 

رييس هيئت مديره نظام صنفي شهرستان اصفهان با اشاره به خشکسالی های پی در پی در حوزه زاینده رود گفت: ما با مسئولین مشکلی نداریم بلکه با آب و به وجود امدن خشکسالی های پی در پی در استان اصفهان مشکل داریم زیرا سال گذشته میزان آبی که به کشاورز داده شد نه تنها مشکلی را حل نکرد بلکه خسارت حاصل از آماده سازی زمین و عدم کشت را در بر داشت زیرا نه در زمان مقرر داده شد و نه به میزان مطلوب جهت به بار نشستن محصولات بود.

 

وی طی درخواست از استاندار مبنی بر اجرایی شدن مصوبات 9 ماده ای شورای عالی آب متذکر شد: خواهش می کنیم طرح 9 ماده ای را که قول دادند عملی کنند اجرا کنید تا بیش از این آب حقابه داران به دیگر نقاط نرود و می گوییم که با طرح بن و بروجن مخالفیم. ما مردم بخیلی جهت بردن آب به یزد و کرمان نیستیم ولی آیا می بایست آب کشاورز به این سو و آن سو رود و در آخر کشاورزی باشد با فقری که به واسطه نبود آب دامنگیرش شده است. بدانید برخی از کشاورزان با یارانه ها گذران زندگی می کنند که خواستار اجرایی شدن این مصوبات می باشند و اگر مقاومتی در این سالها از سوی کشاورزان صورت گیرد در برابر خشکسالی است که اقتصاد مقاومتی را به درستی اجرا کردند تا در دوران خشکسالی آرام باشند.

 

IMG_9023

این مقام مسئول صنف کشاورزی عنوان کرد: ما معتقدیم 73 درصد حق حقابه دار می بایست با مدیریت جهاد کشاورزی باشد نه اینکه وزارت نیرو هر روز برایش نقشه ای بکشد و توجه داشته باشید که بهره برداران و حقابه داران را در برخی تصمیمات خود شریک بدانید زیرا ما نامحرم نیستیم بلکه همراه و هم پای مسئولین بوده ایم و برای منافع ملی و دینی ارزش قائلیم.

 

محسنی ادامه داد: ما سرباز دولت و سرباز ولایت مداری هستیم و باید به نحو احسنت رودخانه زاینده رود را سر و ساماندهی دهیم و از این بی ساماندهی در بیاوریم و از مسئولین ذیربط این طرح می خواهیم تا قاطعیت نشان دهید در برابر یک مشت افراد سودجو که از رودخانه آب برمی دارند و حق خرده مالک های پایین دست را می خورند، بایستید.

وی با توجه به نبود کشاورزی و درامد مناسب خاطر نشان کرد:  ما همه ی حرفهایی که دوستان در جلسه زدند قبول داریم ولی در این بحران خشکسالی کشاورزی نداریم و پولی هم جهت تعمیر ترکتور ها ی کشاورزی که بر روی زمین کار می کنند نداریم و از شما درخواست وام یک میلیونی به صورت قرض الحسنه داریم تا لااقل بتواند در این اوضاع گره ای کوچک را برای کشت و کار باز کند.

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.