سرویس: تولیدی » خبر پوششی 23:47 - جمعه 11 مهر 1393

وزیر جهاد کشاورزی در شرق اصفهان:

الگوی کشت فشرده را در شرق اصفهان گسترش دهیم

وزیر جهاد کشاورزی گفت: امیدوار هستیم که بتوانیم کشت های فشرده را در منطقه گسترش بدهیم تا یک حداقلی برای این آلام و دردها و نابسامانی ها باشد.

به گزارش اصفهان شرق: طرح آبرسانی به ۲۱۰۰ هکتار از زمین های کشاورزی شرق اصفهان با حضور وزیر جهاد کشاورزی به بهره برداری رسید.
این طرح با احداث و تکمیل کانالهای آبرسانی به ۹۰۰ هکتار از زمینهای کشاورزی روستای سیان به طول ۲۹ کیلومتر با هزینه ۹۶ میلیارد ریال اجرا شد.
کانال کشی اراضی روستاهای ورزنه با اعتبار ۳۵ میلیارد ریال به طول ۱۲ کیلومتر، کانال کشی روستای مادرکان به طول ۱۸ کیلومتر مربع و با هزینه ۴۰ میلیارد ریال از دیگر طرحهای اجرا شده در این مناطق بود که به بهره برداری رسید.

با اجرای این طرحها هم بیش از ۱۲۰۰ هکتار از اراضی زراعی مناطق شرقی اصفهان آبرسانی شد.

 

IMG_8918
وزیر جهاد کشاورزی در آیین بهره برداری از طرح های آبرسانی با تاکید بر حل مشکلات کشاورزی این بخش گفت: خدا را شاهد و شاکر هستم که خدمت این حقیر کرد امروز در جمع شما بزرگواران و سروران باشم و از گفته ها و عملکرد شما درس بگیرم و از خداوند متعال می خواهم حال که این توفیق را نصیب این حقیر کرد تا خدمت گذار باشم بتوانم آنچه که در رضای اوست انجام دهم.
حجتی مساعدت کشاورزان در حل مشکلات را ضروری دانست و خاطرنشان کرد: وظیفه ی ذاتی ما در جهاد کشاورزی این است که با آبی که در اختیار قرار می گیرد به گونه ای بر خورد بکنیم تا بتوان بهره از آن گرفت و بیشترین بهره بری را داشته باشیم و این امر در سایه ی همکاری و مساعدت روستاییان و بهره برداران شریف صورت می گیرد.

وی دولت را پیگیر مشکلات مردم خواند و گفت: امیدواریم بتوانیم با مساعدت نمایندگان خانه ملت روز به روز این الام و مشکلات را کاهش بدهیم و امیدوارم با پشتیبانی دولت و منابعی که در اختیار ما قرار می دهد بتوانیم مسایلی که مربوط به آب و آماده سازی زمین می باشد را به نحو شایسته عملی کرد و همین طور که مشاهده کردید ارقام و اعدادی که امسال قرار گرفته واقعا جای تقدیر و تشکر دارد.
این مقام مسئول ادامه داد: مسایلی را دوستان در ارتباط با بذر مطرح کردند و امیدواریم بتوان پاییز امسال را با کشت مناسب و خوب انجام بدهیم و پشت سر بگذاریم.

IMG_9066
وی با اشاره به درست استفاده کردن آب در کشاورزی بیان کرد: با همین منابع محدود که در اختیارمان هست باید با کمک هم نحوه ی کار را یاد گرفت و فرایند تولیدش را طولانی تر کنیم که بتوان سود بیشتری داشته باشیم. حالا آن بخشی که در ارتباط با شغل های جایگزینی می تواند باشد اگر بتوانیم به سمت دامپروری برویم.
حجتی گفت: امیدوارم بتوان به سمت کشت های فشرده در منطقه برویم ولی با توجه به محدودیت هایی که در مسیر ما قرار دارد می توان به مراتب با ایجاد گلخانه به میزان تولید خوب برویم و انشالله با طرح جامع با همکارانمان در سازمان جهاد و کشاورزی  امیدوار هستیم که بتوانیم کشت های فشرده را در منطقه گسترش بدهیم تا یک حداقلی برای این آلام و دردها و نابسامانی ها باشد.
وی در خصوص اجرای عملیات شورای عالی آب افزود: در این مصوبه می بایست پیگیری کنیم تا بر حسب شرایط موجدی که مملکت و حوزه زاینده رود دارد بتوانیم این مصوبه را اجرا کنیم که قطعا شرایط ما خیلی بهتر از وضعی که هم اکنون کشاورزان در آن قرار دارد بهتر می شود.
وزیر جهاد کشاورزی همه ی مسئولین را پیگیر مسائل و مشکلات حوزه زاینده رود و شرق اصفهان خواند و تصریح کرد: طی یک سال و اندی که وارد کابینه دولت شده ام به وضوح مشاهده می شد که مسئولین به منطقه ی حوزه زاینده رود و شرق اصفهان نگاه ویژه ای داشته اند و می بایست مساعدت دولت و نمایندگان در این جهت  به قشر کشاورز انجام شود.

 

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.