سرویس: غیر تولیدی » نقلی 07:30 - شنبه 12 مهر 1393

امام جمعه اصفهان:

استکبار به دنبال تخریب چهره ایران در منطقه است/ایران امن ترین کشور دنیاست

امام جمعه اصفهان گفت: با وجود اینکه در کشور عزیزمان امنیت کامل برقرار است اما استکبار جهانی و عمال دست‌نشانده‌اش مذبوحانه سعی می‌کنند جمهوری اسلامی ایران را کشوری عاری از امنیت نشان دهند و وضع نادرستی از ایران ارائه دهند.

به گزارش اصفهان شرق؛ آیت‌الله سیدیوسف طباطبائی‌نژاد در خطبه‌های این هفته‌ نمازجمعه‌ اصفهان پیرامون اهمیت نهم ذیحجة‌الحرام روز عرفه اظهار کرد: بر اساس آنچه از روایات به‌دست ما رسیده، دعا، اصل عبادت بوده و روز عرفه نیز روزی برای دعا و نیایش محسوب می‌شود.

وی  دوام دین مبین اسلام را مرهون واقعه عظیم شهادت حضرت اباعبدالله الحسین (ع) دانست و خاطرنشان کرد: دامان مادران عزادار مکتب اباعبدالله الحسین (ع) بود که بسیاری از شهدای گران‌قدر هشت سال دفاع مقدس را به جبهه‌های حق علیه باطل گسیل داشت و همان دست‌پرورده‌های صدیق مکتب عاشورا بودند که به فیض شهادت نائل آمدند.

امام جمعه اصفهان به‌علاوه به مسائل اخیر منطقه و سطح جهان نیز پرداخت و درباره اقدام رئیس‌جمهور افغانستان و امضای قرارداد امنیت قضایی با آمریکایی‌ها، بیان کرد: حضرت امام خمینی (ره) به‌واسطه خط بطلان کشیدن بر چنین معاهداتی بود که قیام تاریخی خود را آغاز کردند و قرارداد مذکور، چیزی به‌جز همان کاپیتولاسیون و مصونیت قضایی نمی‌تواند باشد.

وی با اشاره به اظهارات اخیر نخست‌وزیر انگلستان در دیدار با حسن دکتر روحانی تصریح کرد: نخست‌وزیر انگلیس پس از همین جلسه بود که در سازمان ملل متحد، اتهام حمایت از تروریسم را به جمهوری اسلامی ایران وارد آورد و درخواست برخورد جدی با ایران در زمینه مسأله انرژی هسته‌ای را مطرح کرد.

آیت‌الله طباطبائی‌نژاد با طرح این نکته که سخنان نخست‌وزیر انگلیس حتی صدای آمریکایی‌ها را هم درآورده بود، خاطرنشان کرد: آن‌هایی که ادعای فضل می‌کنند، باید از این اتفاق، متوجه این حقیقت نکارناپذیر شده باشند که هیچ غیرمسلمانی علاقه‌مند به سربلندی اسلام و مسلمین نیست.

وی به مناسبت‌های پیش رو نیز پرداخت و ضمن اشاره به دهم ذیحجة‌الحرام و عید مبارک قربان، این عید را یکی از بزرگ‌ترین اعیاد مسلمانان به‌حساب آورد و گفت: درخواستی که از مردم متدین داریم، این است که برای قربانی کردن به مکان‌های مخصوصی که به این مهم اختصاص داده می‌شود، مراجعه کنند تا نذوراتشان در بین نیازمندان توزیع شود.

امام جمعه اصفهان به‌مناسبت چهاردهم مهرماه روز دامپزشک، روز مورد اشاره را به این نیروهای زحمت‌کش و خدمت‌گزار اجتماع تبریک گفت و تصریح کرد: این عزیزان به سهم خود تلاش بسیاری به خرج می‌دهند تا به‌واسطه تأمین دام و گوشت سالم، آحاد جامعه را از بیماری‌ها و مشکلات بسیاری که ممکن است برای سلامتی ایشان به‌وجود بیاید، دور نگه دارند.

وی با اشاره به آغاز هفته نیروی انتظامی گفت:  با تلاش‌های شبانه‌روزی زحمت‌کشان نیروی انتظامی، امنیتی برای ایران اسلامی فراهم آمده که در میان کشورهای دنیا زبان‌زد شده است.

آیت‌الله طباطبائی‌نژاد با تأکید بر زحمات جان‌برکفان نیروی انتظامی در داخل و نیز مرزهای کشور برای تأمین امنیت مردم، اظهار کرد: این نیروهای خدوم از طریق فراهم آوردن امنیت در داخل ایران اسلامی، راه سوءاستفاده و سرکشی را برای افراد لاابالی، مجرم و متجاوز به مال و ناموس مردم بسته نگه داشته‌اند.

وی به شیطنت‌های استکبار جهانی پرداخت و اظهار کرد: با وجود این‌که در کشور عزیزمان امنیت کامل برقرار است اما استکبار جهانی و عمال دست‌نشانده‌اش مذبوحانه سعی می‌کنند جمهوری اسلامی ایران را کشوری عاری از امنیت نشان دهند و وضع نادرستی از ایران ارائه دهند.

انتهای پیام/

 منبع:تسنیم

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.