سرویس: غیر تولیدی » نقلی 06:30 - شنبه 12 مهر 1393

حریرچیان: مسئولان اشتباهی از من تجلیل می‌کنند/ فقط ۱۷ سال سن دارم!

پیشکسوت بازیگری اصفهان گفت: یک اشتباهی شده که من را انتخاب کرده اند و من خودم را لایق این جایگاه نمی دانم زیرا این جایگاه بزرگی است.

به گزارش اصفهان شرق؛ هوشنگ حریرچیان از نقش آفرینی خود در یکی از فیلم های بیست و هشتمین جشنواره فیلم کودک و نوجوان خبرداد و اظهار کرد: من در ژانر فیلم کودک به تازگی در فیلم بلند “اولین عکس من” نیز نقش داشته ام که جزو فیلم های جشنواره است.

وی بیان کرد: این فیلم  به کارگردانی میلاد جرموز و تهیه کنندگی حمید محمدی است که پیش از این قرار بود نام این فیلم اختراع پدر بزرگ باشد که تغییر کرد و در جشنواره امسال حضور دارد.

پیشکسوت بازیگری اصفهان پیرامون مراسم تجلیل وی که امشب در جشنواره فیلم‌های کودکان برگزار می‌شود افزود: یک اشتباهی شده که من را انتخاب کرده‌اند زیرا من خودم را لایق این جایگاه نمی‌دانم زیرا این جایگاه، جایگاه بزرگی است.

وی بیان کرد: من مدیون همه محبت های مردم ایران هستم  چرا که هر موفقیتی به دست آورده‌ام، به دلیل تشویق‌های مردمی و توجه آنها به من بوده است.

حریرچیان خاطرنشان کرد: هنر بازیگری مانند بقیه هنرها لایتناهی بوده و آنقدر بزرگ است که آدم هرچه جلوتر می رود، می‌بیند که کمتر می‌داند.

وی در ادامه با لحن طنز اصفهانی تصریح کرد: من صادقانه می گویم حتی  روی پله اول بازیگری نیستم و اینکه دوستان من را انتخاب کرده‎اند، لطف آنها بوده اما چون در حال حاضر پا به سن 17 سالگی گذاشته‌ام، مجبور هستم که به حرف بزرگترها گوش دهم!

بازیگر پیشکسوت اصفهانی با اشاره به وضعیت فعلی فیلم کودک افزود:ساخت فیلم کودک یک کار لازم محسوب می‌شود اما کافی نیست؛ باید نویسندگان علاقه مند در این عرصه که دانش کافی دارند برای بچه ها و کودکان نوجوانان مشتاقانه بنویسند و مسئولان مربوطه نیز آنها را تشویق کنند.

وی خاطرنشان کرد: در عرصه فیلم کودک باید کسانی وارد عمل شوند که به این کار علاقه مند هستند؛ البته همه دوست دارند بازیگر و هنرمند شوند اما در این میان بعضی ها علاقه دارند و بعضی ها مستعد این کار هستند و باید در این راستا استعدادها را کشف کرد.

حریرچیان گفت: فیلم کودک حساسیت بالایی دارد و کسانی که در آن نقش آفرینی می کنند، نه تنها آن نقش را باید بازی کنند بلکه در طول فیلم باید با آن زندگی کنند؛ برای نمونه در فیلم آژانس شیشه ای پرویز پرستویی نه بسیجی بود و نه پاسدار حیبب رضایی هم به معنای واقعی شیمیایی نشده بود و حتی  رضا کیانیان  نیز مامور آگاهی نبود اما آنها چنان با نقش خود زندگی می‎کنند که شما او را باور می‌کنید.

وی اظهار کرد: قدرت فراگیری بچه ها بسیار زیاد است و از برنامه های مختص به خود تاثیر زیادی می گیرند پس کاری که برای کودک انجام می‌شود باید پخته باشد و لازم است کسانی در این  بیایند جلو که مستعد آن کار را دارند و علاقه مند به آن هستند و البته کار کودک برای تاثیر گذاری عمیق باید به صورت مداوم و باشد نه اینکه مقطعی کار شود.

انتهای پیام/

منبع:تسنیم

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.