سرویس: تولیدی » خبر پوششی 00:00 - پنجشنبه 10 مهر 1393

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان اصفهان عنوان کرد:

پیش بینی 3730 پایگاه دریافت کمک در جشن عاطفه ها

جشن عاطفه ها همزمان با سراسر کشوراز ۱۶ تا ۱۸ مهر ماه در استان اصفهان برگزار می شود و ۳۷۳۰ پایگاه برای دریافت این کمک ها فعال است.

به گزارش اصفهان شرق: مدیرکل کمیته امداد امام خمینی در نشستی مطبوعاتی به مناسبت برگزاری جشن عاطفه ها با اشاره به مطلب فوق، اضافه کرد: به برگزاری جشن عاطفه ها در روزهای ۱۶، ۱۷ و ۱۸ مهر ماه اشاره کرد و افزود: این جشن در مدارس سراسر کشور، پایگاه های کمیته امداد، پایگاه های بسیج و مراکز نیکوکاری برگزار خواهد شد.

مجلس آرا افزود: 3730 پایگاه در سطح استان جهت جشن عاطفه ها پیش بینی شده است و از این تعداد 380 تعداد توسط امدادگران درسطح استان، 2600 آموزش و مدارس، 1200 پایگاه بسیج و 520پایگاه مساجد به دریافت کمک می پردازند و گفتنی است 30مرکز نیکوکاری در آن روز فعال است و 2900 نیرو در جمع آوری کمک ها همکاری دارند.

مجلس آرا افزود: در آمد پایگاه های سطح مدارس در اختیار اولیاء مدرسه قرار داده خواهد شد، تا برای دانش آموزان محروم همان مدرسه هزینه شود و در صورتی که مدرسه دارای دانش آموز محروم نباشد این درآمد در اختیار آموزش و پرورش قرار داده خواهد شد تا در اختیار دانش آموزان مناطق محروم قرار گیرد، در مجموع کمک های جمع آوری شده در این جشن در اختیار ۱۲ هزار و ۶۰۰ دانش‌آموز تحت پوشش کمیته امداد قرار خواهد گرفت.

وی با استناد مبالغ کمک های 6 ساله ی سال 92 افزود: 25 میلیارد و 400 میلیون تومان کمک های مختلف در بحث زکات، جشن نیکوکاری و عاطفه ها در سال 92 جمع آوری شد که از این تعداد مبلغ 36 میلیارد و 600 میلیون تومان در شش ماهه اول سال و مبلغ 25 میلیارد و 400 میلیون در شش ماهه دوم تعلق گرفت.

مدیر کمیته امداد امام خمینی با اشاره به کمک های ارائه شده به 12831 دانش اموز اضافه کرد: کمک هزینه های دانش جویی، دانش آموزی و کلاس تقویتی در بین دانش آموزان تحت پوشش انجام می گیرد و  کل هزینه ی این کمک ها 4933 میلیارد تومان 100 درصد از اعتبارات دولتی محقق شده است.

وی به اوقات فراغت اشاره و گفت: 1000 نفر درسال 92-93 از برنامه های اوقات فراغت استفاده برده اند که 5 کانون فعال در این زمینه داشته ایم که می توان به سمیرم، اصفهان، نجف آباد و فریدن اشاره داشت.

مجلس آرا مبلغ 4 میلیارد و 300 میلیون تومان هزینه بیمه پایه ی مدد جویان عنوان کرد و افزود: 181 نفر از خانواده های تحت پوشش زیر نظر بیمه تکمیلی قرار دارند و مبلغ یک میلیارد و 200 میلیون تومان در این رابطه اختصاص گرفته است.

وی از توزیع بسته ی غذایی به کودکان زیر 6 سال خبر داد و گفت: بسته ی غذایی برای مادران و کودکان زیر 6 سال جهت تغذیه خوب در بین مادران و کودکان توزیع شد که مبلغ اختصاص داده شده 400 میلیون تومان براورد شد.

وی به کمک های طرح محسنین اشاره و افزود: افزایش حامیان از سال اول پایه گذاری طرح محسنین رو به افزایش است به گونه ای که در سال اول 270 نفر، سال دوم 1700 حامی و سال جدید این امار به 4700 حامی رسیده است.

 

 

 

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.