سرویس: دین و اندیشه » روحانیت 09:30 - شنبه 02 شهریور 1392

امام جمعه ی شهر هرند

حل کردن مشکل فرد مومن عبادت است

حجت الاسلام سیدمهدی اصل حسینی امام جمعه شهرهرند گفت: حواسمان باشدکه دوران خدمت به خلق خدا کوتاه است واین سعادت همیشه شامل حال ما نمی شود.

به گزارش اصفهان شرق: حجت الاسلام سیدمهدی اصل حسینی امام جمعه شهرهرند درخطبه های نمازجمعه ی این هفته نمازگزاران را به تقوای الهی دعوت کرده و معانی مختلف تقوا را بازگوکرد. وی عصاره ی تقوا را ترک محرمات و انجام واجبات دانست.
شناخت امام زمان
امام جمعه در خطبه ی اول خود به شناخت امام زمان اشاره وگفت: یکی از مسائل مهم که مورد بحث است امامت می باشدو فرق ما با سایردین هادراین است که ما امام را می شناسیم و باید در اعمال ورفتارمان به سیره امامان رفتارکنیم. باید برای پیروی ازامام زمان ابتدا به شتاخت امام بپردازیم واگر کسی امام زمان خودرا نشناسد به مرگ جاهلیت مرده است وفکرآنها این است که می توانند بدون امام و رهبری فردی مصلح باشندواین امرممکن نیست.
وی افزود: شناخت امام زمان بسیارمهم است و بعضی ازمواردکه به طرف گناه می رویم ازهمین عدم شناخت است.
حجت الاسلام حسینی ادامه داد: وقتی ازما بپرسند میزان شناخت شما از امام زمان چقدراست چیزی نمی توانیم بگوییم واگردر این مکتب ضعیف باشیم فردی فاسد می شویم. انتظار فرج یک واقعیت است وفقط به حرف زدن نیست بلکه به عمل است.
برای مثال وقتی مهمانی داریم با زمانی که مهمان نداریم متفاوت است وخود راآماده برای پذیرایی ازمهمان می کنیم  پس برای ظهورهم باید این چنین باشیم واگرفردی به دلیل اینکه فکرمیکند درهنگامه ی ظهوراولین کسی است که گردن میزنندوبه این دلیل برای فرج آقا دعا نکنداین کارغلط است.
امام جمعه درادامه به حدیثی ازامام صادق(ع)اشاره وگفت: هر کسی که می خواهد جزیاران آقاباشد، باید منتظراوواهل تقوا باشد. شاید فردی گناهی راانجام داده وناراحت باشد ولی بعدازگناه خوشحال باشد، این دلیل عدم شناخت ازامام است. برخی افراداز خواص حکومتی امام خبری ندارند، درصورتی که با حکومت آقاظلم وفتنه ریشه کن می شود. ما باید به این نتیجه برسیم که اگر بخواهیم مشکلات حل شود می بایست برای فرج آقا دعا کنیم.
مناسبت هفته
حجت الاسلام سیدمهدی اصل حسینی امام جمعه شهرهرند درخطبه های دوم خودگفت: امروز سالروزوفات حضرت عبدالعظیم حسنی وشهادت همزه عموی پیامبراست. همزه به دلیل دفاع هایی که درجنگ کرد مورد حمله قرارگرفت و الان بعدازگذشت هزاروچند سال هنوز شاهد حمله به سربازان هستیم.
وی ادامه داد: امروز باید توجه کنیم وبدانیم که کسانی هستند که می خواهند جامعه ی اسلامی رانابود کنند وما بایدولایتمدا ر باشیم.
امام جمعه به مناسبت های دیگر اشاره وبیان کرد: این ایام روزپزشک،کارمند و دولتمردان عزیزاست ودرروایت آمده است که هرکس مشکل یک فرد مومن را حل کند این عملش عبادت است. یک عبارتی درست شده وافراد می گوینداین مشکل شماست و به ماربطی ندارد، این اشتباه است.
درادامه ی خطبه ها به مهم خواندن خدمت به خلق اشاره وگفت: حواسمان باشد که دوران خدمت به خلق خدا کوتاه است واین سعادت همیشه شامل حال ما نمی شود.ما باید همواره مواظب باشیم که به عنوان ارباب رجوع می رویم و رفتارمان را کنترل کنیم وهیچ پرده ای بین مردم و مسئولین جزصورت ظاهرنباشد.
حجت الاسلام سیدمهدی اصل حسینی درپایان با تاکید به رفتارصحیح گفت: درهمه حال ودرتمام مکان هااعم از خانه ، محل کار و هر جای دیگرمی بایست رفتارخودرا کنترل کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.