سرویس: غیر تولیدی » نقلی 17:00 - سه شنبه 08 مهر 1393

اعطای وام به ۲۰۰ هزار بازنشسته کشور در نیمه دوم مهر ماه

مدیر عامل سازمان صندوق بازنشستگی کشور گفت: در نیمه دوم مهر ماه پرداخت وام ضروری ۲ میلیون تومانی ویژه ۲۰۰ هزار نفر از بازنشسته با کارمزد چهار درصد با اقساط ۳۶ ماهه آغاز خواهد شد.

به گزارش اصفهان شرق؛ ایراندخت عطاریان در حاشیه مراسم كلنگ احداث ساختمان خانه اميد شهرستان خميني شهر در اصفهان، اظهار داشت: میزان اعطای وام ۴ درصدی بازنشستگی از ۸۰ هزار نفر در سال گذشته، امسال به ۲۰۰ هزار نفر افزایش یافته است.
وی ادامه داد: افراد واجد شرايط از طريق پيامك اطلاع‌رساني مي‌شود.
مدیر عامل سازمان صندوق بازنشستگی کشور از تحت پوشش قرار گرفتن بازنشستگان در طرح بيمه طلايي خبر داد و افزود: بستری رايگان بيماران صعب‌العلاج و داروهاي بيماري‌هاي خاص و پذيرش در بيش از ۵۵۰ بيمارستان و ۱۵۵۰ پاراكلينيك غير بيمارستاني كشور از مزاياي اين بيمه است.
وی تاکید کرد: به منظور بهبود وضعیت بازنشستگان ۵۷۰۰ ميليارد ريال براي طرح بيمه بستري طلايي در كشور اختصاص یافته است.
عطاریان با بیان اینکه تمام خدمات درمانی بازنشستگان با استفاده از بیمه طلایی از پرداخت هرگونه هزینه معاف هستند، گفت: تلاش می‌کنیم در پرداخت هزینه‌ای خدمات پاراکلینیک اعضا صندوق نیز تسهیلات لازم بیمه‌ای در نظر گرفته شود.
وی تصریح کرد: دومین و بزرگ‌ترین معوقه بازنشستگان صندوق به مبلغ یک‌هزار و ۸۳۰ میلیارد تومان بود که ماه گذشته به صورت کامل پرداخت شد.
مدیرعامل سازمان صندوق بازنشستگی کشور با بیان اینکه در مدت یک سال این مرکز راه‌اندازی و تجهیز می‌شود، گفت: خانه‌های امید با هدف ارائه خدمات فرهنگی و اجتماعی به بازنشستگان کشوری و خانواده‌های آنها در کشور ساخته می‌شود.
وی با بیان اینکه خانه‌های امید با رویکرد جدید ادامه فعالیت خواهند داد، افزود: این مراکز به عنوان محل برای اجتماع، ارائه خدمات درمانی بازنشستگان با هدف کمک به اشتغال‌زایی فرزندان بازنشستگان با دائر کردن غرفه صنایع دستی راه‌اندازی می‌شود.
عطاریان با بیان اینکه ما نیاز داریم در مجلس شورای اسلامی جایگاه محکم‌تری از نظر تخصیص اعتبارات به دست آوریم، اظهار کرد: یکی از مأموریت‌های مهم دولت نیازهای تأمین اجتماعی اقشار مختلف در راستای اجرای عدالت اجتماعی است.
وی با اشاره به اینکه باید در مجلس و دولت به رفع نیازهای تأمین اجتماعی توجه داشته باشیم، تأکید کرد: یک بخش از وظایف مربوط به رفع نیازهای بازنشستگان کشور است که صندوق بازنشستگی کشور از زمان تأسیس تاکنون در چارچوب قانون به مهم‌ترین وظیفه خود عمل کرده است.

منبع: ایمنا

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.