سرویس: سیاسی » دولت و مجلس 11:00 - سه شنبه 08 مهر 1393

اصرار وزیر نیرو همچنان بر لوله برای اجرای بهشت‌آباد/آغاز رایزنی‌های استیضاح چیت‌چیان از فردا در مجلس

نماینده مردم شاهین شهر، میمه و برخوار در مجلس با اشاره به اینکه از فردا رایزنی ها برای استیضاح وزیر نیرو در مجلس آغاز می شود، گفت: متاسفانه وزیر نیرو دچار تناقض گویی شده است چرا که از طرفی تونل برای انتقال آب به اصفهان را روش درستی نمی داند اما اکنون اجازه داده ۲۵۰ میلیون متر مکعب آب از استان اصفهان با تونل به استانی دیگر منتقل شود.

به گزارش اصفهان شرق؛ حسینعلی حاجی دلیگانی  با اشاره به چهارمین جلسه روز گذشته با شخص وزیر نیرو درباره آب اصفهان و همچنین موضوع استیضاح چیت چیان از سوی نمایندگان اصفهان، بیان داشت: این جلسه در محل مجلس با حضور ابوترابی نایب رئیس مجلس و انصاری معاون پارلمانی رئیس جمهور برگزار شد.
وی با بیان اینکه روز گذشته مطالب گوناگونی در خصوص مساله آب مطرح شد، افزود: با توجه به اینکه مشکلات آب اصفهان بسیار زیاد بود و شامل ۲۰ محور اصلی برای استیضاح بود قرار شد جلسه ویژه ای برای اصفهان برگزار شود.
نماینده مردم شاهین شهر، میمه و برخوار در مجلس افزود: براین اساس مقرر شد صبح امروز این جلسه برگزار شود و این نشست از ساعت ۶ تا ۸:۳۰ امروز با حضور بنده، حیدرپور نماینده شهرضا، کامران و اخوان نماینده اصفهان، ابوترابی نماینده نجف آباد و موسوی لارگانی نماینده فلاورجان برگزار شد.
وی ادامه داد: از طرف وزارت نیرو چیت چیان به همراه تمام معاونانش و همچنین مدیرعامل آب منطقه ای اصفهان و رئیس کمیسیون انرژی مجلس و انصاری معاون پارلمانی رئیس جمهور نیز حضور داشتند.
حاجی دلیگانی با تاکید بر اینکه امروز هر کدام از نمایندگان دیدگاه های خود را بیان کردند، گفت: بنده خطاب به وزیر نیرو اعلام کردم که با اصفهان مشکل دارید و آیا اصفهانی ها هیزم تری به شما فروختند که عنوان کردید “از تمام دنیا برای اصفهان آب آوردند و باز آنها می گویند کم است”.
وی ادامه داد: سوال بنده از وزیر نیرو این بود که از کجا آب برای اصفهان آوردید و آیا سرانه مصرف آب اصفهانی ها در بخش شرب و غیر شرب بیش از دیگر نقاط کشور است.
نماینده مردم شاهین شهر، میمه و برخوار در مجلس ادامه داد: در این جلسه خطاب به وزیر نیرو عنوان کردم پیش از افتتاح کامل تونل سوم کوهرنگ ۱۲ سال زودتر ۹۷ میلیون متر مکعب در سال آب را پیشکش استانی دیگر کردید همچنین در طرحی دیگر ۲۵۰ میلیون متر مکعب آب از اصفهان به استان دیگری را منتقل می کنید.
وی با تاکید بر اینکه وزیر نیرو باید دید خود را نسبت به اصفهان اصلاح کند، تصریح کرد: متاسفانه وزیر نیرو دچار تناقض گویی شده است چرا که از طرفی تونل برای انتقال آب به اصفهان را روش درستی نمی داند اما اکنون اجازه داده ۲۵۰ میلیون متر مکعب آب از استان اصفهان به نقطه ای دیگر با تونل منتقل شود.
نماینده مردم شاهین شهر، میمه و برخوار در مجلس تصریح کرد: متاسفانه وزیر نیرو تونل بهشت آباد را با ۱۲ سال کار کارشناسی متوقف می کند و مجوز تونل را برای استان دیگری می دهید.
وی با انتقاد بر اینکه وزارت نیرو در توزیع آب شرق، غرب و شمال اصفهان تبعیض قائل می شود، تاکید کرد: این تبعیض موجبات اختلاف در استان را مهیا می کند چرا که وزیر نیرو بدون برنامه ریزی مسبب اختلافات کنونی بین استان ها شده و به هر کسی که زور بیشتری دارد باج می دهید.
حاجی دلیگانی با انتقاد بر اینکه وزارت نیرو ۵ سالی است که آبی به کشاورزان برخوار و شاهین شهر اختصاص نداده است، افزود: با توجه به اینکه این شهرستان همجوار با کلانشهر اصفهان است دچار محدودیت هستیم.
وی تصریح کرد: در این جلسه نمایندگان اصفهان اعلام کردند که از مواضع خود کوتاه نیامده و وزیر نیرو موظف است عدالت محورانه عمل کند.
نماینده مردم شاهین شهر، میمه و برخوار در مجلس با بیان اینکه وزیر نیرو امروز اعلام کرد که تونل سوم کوهرنگ به بهره برداری رسیده و به زودی باز می شود، یادآور شد: با توجه به اینکه هنوز سد تونل کوهرنگ زده نشده این طرح کارآیی مثبتی برای حل مشکل آب اصفهان ندارد.
وی در خصوص نظر وزیر نیرو در خصوص تونل بهشت آباد، گفت: چیت چیان اعلام کرد که بهشت آباد به وسیله لوله اجرا می شود اما نمایندگان اصفهان معتقد بودند اجرای بهشت آباد از طریق لوله برای استان کارآیی ندارد.
حاجی دلیگانی با بیان اینکه در جلسه امروز وزیر نیرو در واکنش به ایرادات به عملکردش از سوی نمایندگان، گفت: برخی طرح ها در دوره بنده نبوده و مجوزهای داده شده مربوط به دوران قبل است و در نهایت در این نشست چیت چیان از زیر مسئولیت های خود شانه خالی کرد.
وی با تاکید بر اینکه وزیر نیرو جواب قانع کننده ای به نمایندگان اصفهان نداد، گفت: نمایندگان اصفهان در جمع بندی به این نتیجه رسیدند که به دلیل عدم توجه وزیر نیرو، راهی جز استیضاح نداریم.
نماینده مردم شاهین شهر، میمه و برخوار در مجلس گفت: توصیه معاون پارلمانی رئیس جمهور در این جلسه این بود که این مسائل به تریبون های عمومی کشیده نشود اما با توجه به اینکه اصفهانی ها از صحبت های وزیر قانع نشدند موضوع استیضاح را به جریان خواهیم انداخت.
وی در خصوص زمان بازگشایی آب زاینده رود، گفت: در این جلسه عنوان شد که آب زاینده رود اوایل آبان ماه بازگشایی می شود و در حال حاضر ۶۲۰ میلیون متر مکعب ذخیره سد زاینده رود است.
حاجی دلیگانی با اشاره به اینکه در صورتجلسه ای قرار بود بهار امسال آب تحویل کانال برخوار شود، بیان داشت: متاسفانه وزارت نیرو برخلاف این صورت جلسه عمل کرد همچنین در ۲۱ اردیبهشت امسال نیز وعده تحویل آب در پاییز را داد.
وی با تاکید بر اینکه اکنون اراده ای بر انجام قول و تعهد وزارت نیرو نمی بینیم، تصریح کرد: بنده نمی توانم نسبت به صحبت های وزیر نیرو اعتماد کنم و آنچه می گوید در جلسات بعدی تحریف می کند بنابراین دیدگاه نمایندگان اصفهان بر استیضاح وزیر نیرو محکمتر شده است.
نماینده مردم شاهین شهر، میمه و برخوار در مجلس خاطر نشان کرد: از فردا رایزنی های خود را با نمایندگان دیگر استان ها انجام می دهیم چرا که همه از سوء مدیریت در وزارت نیرو نگران هستند بنابراین نظر مثبت دیگر نمایندگان بر استیضاح چیت چیان است.
وی تاکید کرد: استیضاح وزیر نیرو باید در هیات رئیسه مجلس اعلام وصول شود.

منبع: ایمنا

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.