سرویس: غیر تولیدی » نقلی 10:00 - سه شنبه 08 مهر 1393

روايت جانفشاني‌هاي آتش نشانان از دريچه دوربين فيلم‌برداران

كميته فرهنگ شهروندي شهرداري اصفهان در اقدامي به منظور به تصوير كشيدن گوشه اي از رشادت ها و ايثارگري هاي آتش نشانان، دو مجموعه مستند با عنوان “خط آتش” و “فرشته هاي زميني” را توليد و رونمايي كرد.

به گزارش اصفهان شرق؛ دبير كميته فرهنگ شهروندي شهرداري اصفهان گفت: مستند تصويري “فرشته‌هاي زميني” درباره رخداد يك مورد حادثه حريق واقعي در يكي از شركت هاي گاز واقع در شهر اصفهان و در منطقه اي مسكوني است.
حامد نظري افزود: اين شركت گاز با چندين مخزن بزرگ و چندين هزار كپسول گاز در نزديكي منطقه اي مسكوني قرار داشت و طبق برآوردهاي ستاد بحران استان اين آتش سوزي مي‌توانست تا شعاع ۵ كيلومتري را كاملا تخريب نمايد.
وي با بيان اينكه اين مستند در ۲۷ دقيقه ساخته شده است، اظهار كرد: تعداد زيادي از ايستگاه‌هاي آتش نشاني اصفهان به اين ماموريت حساس اعزام شدند تا جايي كه برخي از آتش نشانان به دليل بحراني بودن اين ماموريت با خانواده هاي خود خداحافظي كرده بودند و اميدي به بازگشت نداشتند.
نظري ادامه داد: مستند “خط آتش” نيز به حادثه خردادماهِ پالايشگاه نفت سپاهان و مهار اين آتش با حجم و وسعت عظيم با تكنيك هاي خاص و به عنوان بزرگترين حادثه آتش نشاني اصفهان پرداخته است.
وي تصريح كرد: همه ايستگاه هاي اصفهان، شاهين شهر و خميني شهر به اين عمليات بزرگ اعزام شدند و درنهايت اين حريق حساس با تلاش بي وقفه اين فرشته هاي زميني مهار شد.
دبير كميته فرهنگ شهروندي شهرداري اصفهان با بيان اينكه اين مستند در ۲۶ دقيقه ساخته شده است، خاطرنشان كرد: بخشي از اين مستند قرار است، امشب به مناسبت روز آتش نشان و هفته ايمني در برنامه سيماي شهر شبكه اصفهان پخش شود.
وي افزود: اين مستندها با تهيه كنندگي كميته فرهنگ شهروندي، با همكاري سازمان آتش‌نشاني و خدمات ايمني شهرداري و نيز با حمايت سازمان فرهنگي تفريحي شهرداري اصفهان ساخته شده و در چندين هزار نسخه به مناسبت هفته ايمني در ميان شهروندان توزيع خواهد شد.

منبع: ایمنا

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.