سرویس: اخبار شهرستان » اژیه 01:47 - دوشنبه 07 مهر 1393

با حضور خانواده شهدای بسیجی بن رود و جلگه:

خانواده شهدای بسیجی به زیارت علی بن موسی الرضا(ع) اعزام شدند

فرمانده ی ناحیه امام علی(ع) گفت: اعزام 44 نفر از خانواده های بسیجی جلگه و بن رود در قالب سهمیه ی سپاه استان به مشهد مقدس به ناحیه در اخرین روزهای هفته ی دفاع مقدس انجام شد.

به گزارش اصفهان شرق: در ماهی که به نام حضرت زهرا و حضرت علی آغاز و به یاد حسین(ع) پایان می پذیرد، سفری به امضای امام هشتم انجام شد تا دلهای عاشق را به پنجره فولاد امامشان برساند.
زیبایی این سفر اخلاص خانواده هایی بود که به یاد بسیجیان دهه ی 60 از زیر قران رد شدند تا سلام همه ی ما را به خورشید ایران برسانند.

در این سفر خانواده هایی از بخش بن رود و جلگه حضور داشتند و برخود لازم دیدیم که به بدرقه ی این عزیزان برویم.
همراه 20نفر از خانواده های شهیدان بسیجی بن رود شدیم و در طول مسیر ورزنه تا اژیه با مادر شهید نصیری گفتگویی مختصر داشتیم.
وی که اولین سفر مشهدش با سپاه را تجربه می کرد گفت: خوشحالم که بعد از سالیان طولانی که از طرف بنیاد به این سفر دسته جمعی نرفته ام، امسال توفیق شد تا با بسیج به این سفر برویم، آن هم سفری که توفیق حضور خانواده شهدای بسیجی را دارد.
وقتی از مادر شهید توقعش از مسئولین را پرسیدم با صدای لرزان افزود: ما فرزندانمان را به راه اسلام و امام خمینی دادیم و هیچ توقعی از هیچ مسئولی نداریم و خواسته ای هم از مسئولین نداریم زیرا فرزندانمان امانتی از خدا بودند که به سوی خدا فرستادیم.
مادر شهید نصیری از حجاب دختران ورزنه ای راضی بود و در رابطه با بیحجابی شهر های بزرگ گفت: کسی نمی تواند در مقابل بی حجابی ناراحت نباشد ولی متاسفانه نمی شود حرفی به افرادی که حجاب را سبک میشمارند زد.
او خوشحال بود و از هیجان نهفته در صدایش می توانست این را فهمید.

IMG_0390
در ادامه سفر محسنی فرمانده حوزه امام جعفر صادق(ع) این سفر را بسیار مطلوب خواند و خاطرنشان کرد: چندین سال است که این اعزام از طرف بسیج و سپاه در ورزنه انجام می شود وامسال 20 نفر از خانواده شهدا به همراه یک همراه به این سفر زیارتی اعزام می شوند.
وی گزینش خانواده ها را براساس دیدار های سالانه بسیج با خانواده های شهدا عنوان کرد و گفت: هرساله در دیدار های خود در منازل خانواده ی شهدا با خانواده هایی آشنا می شویم که از طریق بسیج اعزامی به مشهد نداشته اند و با ثبتنام خانواده در لیست انتظارمان بر اساس سهمیه واگزار شده از سپاه اعزام به صورت منظم انجام می گیرد.
محسنی زنده نگه داشتن یاد و خاطره ی شهدای بسیجی را از اهداف اصلی این سفر عنوان کرد.
فرمانده ناحیه مقاومت بسیج امام علی(ع) با حضور خود در مراسم اعزام با اشاره به اهداف انجام شده در این سفر به خانواده ی شهدا گفت: قطعا شهداي شما در كنار شما هستند چونكه ما اعتقاد داريم شهدا زنده هستند و اين چشم دنيايي ما است كه قابليت ديدن اين عزيزان را ندارد .

 

وی اعزام این عزیزان را حفظ روحيه ي معنوي خانواده معظم و معزز شهدا دانست و خاطرنشان کرد: این خانواده ها چشم و چراغ اين ملت هستند و ما مديون صبر و ايثار و گذاشت آنان هستيم . ان شاء الله اين اعزامها در بخش هاي ديگر تا پايان سال ادامه خواهد داشت و خانواده معظم شهدا را به پابوسي امام هشتم ثامن الحجج علي ابن موسي رضا (عليه السلام) اعزام خواهيم كرد.

 

سرهنگ ساعی
سرهنگ ساعی در پاسخ به سوال خبرنگار اصفهان شرق مبنی بر اینکه نيروي مقاومت بسيج فقط خانواده هاي شهداي بسيج را به مشهد مقدس اعزام مي نمايد آيا برنامه اي براي اعزام ساير خانواده هاي شهدا اعم از پاسدار و سرباز در نظر داريد، اذعان داشت: با توجه به اينكه ما نيروي مقاومت بسيج هستيم سهميه ايي كه سپاه در اختيار ما قرار مي دهد فقط خاص شهداي بسيجي هست . خانواده شهداي كادر و سرباز سپاه از طريق ايثارگران سپاه اعزام خواهند شد.
وی اظهار امیدواری کرد که بتوان با توجه به کهولت سن مادران و پدران شهدا اعزام ها به وسیله ی هواپیما و قطار صورت گیرد.
محمد کشاورز مسئول ایثارگران ناحیه امام علی(ع) از سهیمه 240 نفری شرق اصفهان خبر داد و گفت: تا امروز 134 نفر از خانواده های شهدای بسیجی را به مشهد اعزام کردیم و در ماه ذیحجه 44 نفر دیگر از خانواده های شهدای ورزنه و اژیه در یک کاروان به پابوسی امام هشتم می روند. اعزام بعدی در تاریخ 6 آذر از ورزنه به جهت تعداد بالای شهدای بسیجی این بخش انجام خواهد شد.

 

 

DSC08305
وی این سفر را مختص خانواده های شهیدی خواند که از سال 90 تا 93 از طریق سهمیه سپاه به مشهد اعزام نشده اند و خاطرنشان کرد: اعزام خانواده شهدا از برنامه های شاخص ایثارگری سپاه صاحب الزمان(عج) می باشد که جهت اجرای این برنامه بودجه و تسهیلات ویژه ای صورت گرفته است و به این جهت می طلبد پوشش خوبی در این مراسم انجام شود.
گفتنی است سهمیه صورت گرفته به ناحیه امام هر فصل از سال با اعزام یک کاروان انجام شده است.
لازم به ذکر است بدرقه ی خانواده ی شهدا با شکوه خاصی انجام شد و در این میان شوق دیدار امام هشتم وسلام خالصانه خانواده شهیدان بسیجی در سخنان مادران شهید به وضوح جلوه گری می کرد.

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.