سرویس: سیاسی » دولت و مجلس 18:30 - دوشنبه 07 مهر 1393

نماینده مردم اصفهان در مجلس:

استیضاح وزیر نیرو همچنان در دستور کار نمایندگان اصفهان است

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی گفت: قبل از استیضاح با حضور نائب رئیس مجلس شورای اسلامی، نماینده کشاورزان استان و نمایندگان مردم اصفهان جلسه‌ای تشکیل شود تا وزیر شنوای مطالبات ۴۵ نفر از نمایندگان کشاورزان استان باشد.

به گزارش اصفهان شرق؛ نیره اخوان در پنجاه و پنجمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به برخی از پیشنهادات نمایندگان مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد:  در این راستا در بودجه سال 93 تخصیص 600 میلیارد تومان به رزمندگان 8 سال دفاع مقدس به عنوان مستمری ماهیانه برای رزمندگانی که شغل و یا بیمه‌ای ندارند پیشنهاد شده است.

وی با اشاره به کاهش 15 درصدی میزان جانبازی برای دریافت تسهیلات وام مسکن جانبازان را نیز یکی دیگر از پیشنهادات نمایندگان مردم اصفهان برای جامعه رزمندگان افزود: اجرای اصل 44 قانون اساسی برای ایثارگران نیز از دیگر پیشنهادات ارائه شده به مجلس شورای اسلامی است.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه پیشنهاد تخصیص 5 درصد از سهم 20 درصدی صنعت و کشاورزی از 60 میلیارد دلار برداشت شده از صندوق توسعه ارزی کشور برای ایثارگران را از دیگر پیشنهادات نمایندگان مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی برای دفاع از حقوق ایثارگران دانست و تصریح کرد: نمایندگان استان برای احقاق حقوق جانبازان، ایثارگران و رزمندگان 8 سال دفاع مقدس عزم جدی دارند.

وی با بیان اینکه سئوال و استیضاح وزیر نیرو همچنان در دستور کار نمایندگان مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی قرار دارد، افزود: در این راستا قرار شده تا قبل از استیضاح با حضور  نائب رئیس مجلس شورای اسلامی، نماینده کشاورزان استان  و نمایندگان مردم اصفهان جلسه‌ای تشکیل شود تا در آن وزیر شنوای مطالبات 45 نفر از نمایندگان کشاورزان استان و هم‌چنین دستور عدم اجرای طرح لوله 2 انتقال آب به یزد، عدم تخصیص آب جدید برای شهرکرد، جلوگیری از توقف گلاب 2  باشد که هنوز این جلسه برگزار نشده است.

اخوان درباره نحوه اجرای پروژه بهشت‌آباد خاطرنشان کرد: در حال حاضر با توجه به برآوردهای آماری که انجام شده، اهتمام مسئولان بر روی راه اندازی این پروژه با تونل است.

وی با بیان اینکه دولت در حال حاضر منابع موردنیاز برای اجرای پروژه‌های آبی استان اصفهان را ندارد، افزود: بر این اساس نمایندگان اصفهان پیشنهاد فروش اوراق مشارکت برای بهره‌برداری از پروژه‌های آبی را ارایه دادند که تا کنون 290 میلیارد تومان اوراق توسط بانک ملی برای این امر واگذار شده است.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به تخصیص 100 میلیارد تومان اوراق مشارکت برای پروژه‌های آبی را نیز از دیگر برنامه‌های اجرای این پروژه‌ها در استان اظهار کرد: چنانچه وزیر نیرو قول اجرای پروژه را بدهد، این اوراق به زودی به فروش می‌رسد.

وی با اشاره به ارایه پیشنهاد کاهش 500 میلیارد تومانی مالیات استان اصفهان در سال آینده گفت: مصوبه مجلس درباره  پرداخت مالیات از استان اصفهان 4 هزار میلیارد تومان بود که با پیگیری‌های نمایندگان مردم اصفهان در مجلس متوسط پرداخت مالیات اصفهان به 3500 میلیارد تومان کاهش یافته، همچنین پیشنهاد داده‌ایم 50 درصد از این مالیات به استان اصفهان برای هزینه در طرح‌های محرومیت زدایی استفاده شود.

اخوان با بیان اینکه نحوه استقبال مسئولان اصفهان از مهمانان کشوری را یکی از دلایل مهم برخوردار دانستن اصفهان در سطح کشور است، افزود: چنانچه این رویه مهمانداری تغییر کند دید مسئولان کشوری نسبت به اصفهان تغییر خواهد کرد.

وی درباره لایحه مدیریت شهری که دولت به مجلس ارایه کرد بیان کرد: انتخاب شهردار به واسطه برگزاری انتخابات عمومی به نوعی بی سلاح کردن شورا است و اعضای شورای اسلامی شهر اصفهان باید با تعامل با نمایندگان نسبت به رد و یا نحوه اجرای این لایحه تعامل داشته باشند.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی درباره برخی از مشکلات ایجاد شده در استان به واسطه فعالیت شرکت گیتی پسند و هم‌چنین عدم توجه و رسیدگی به وضعیت بازنشستگان ذوب آهن اصفهان افزود: مسئولان  گیتی پسند باید سرمایه گذاران را در اصل قضیه شریک کنند، مسئولان ذوب آهن نیز در آغاز کار فکر می کردند که می‌توانند از پس مشکلات خود برآیند و در قالب صندوق داخلی مشغول بکار شدند و امروز که نمی‌توانند از پس مشکلات بازنشستگان بر بیایند در حال رایزنی برای وصل کردن این صندوق به ارگان دولتی هستند.

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.