سرویس: غیر تولیدی » نقلی 15:30 - دوشنبه 07 مهر 1393

نگهداری میراث تاریخی در شهر اصفهان بازنگری شود

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: متاسفانه در حال حاضر در شهر اصفهان که یکی از ۵ شهر تاریخی جهان است وضعیت نگهداری میراث تاریخی حال و روز خوبی ندارد.

به گزارش اصفهان شرق؛ اصغر آذربایجانیدر پنجاه و پنجمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره در پیش رو داشتن هفته میراث فرهنگی بیان کرد: متاسفانه در حال حاضر در شهر اصفهان که یکی از 5 شهر تاریخی جهان است وضعیت نگهداری میراث تاریخی حال و روز خوبی ندارد.

وی افزود: عدم تخصیص مورد نیاز برای نگهداری این اماکن به ویژه در سطح استان اصفهان خسارات زیادی را به افت تاریخی شهر اصفهان وارد کرده که باید مورد توجه قرار گیرد.

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به آغاز به‌کار بیست و هشتمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان در اصفهان گفت: مسئولان برگزاری این جشنواره  باید توجه داشته  باشند که تمام مردم شهر و به ویژه بچه‌های مناطق محروم باید از مزایای برگزاری این جشنواره برخوردار شوند و بهتر است که این جشنواره به محلات محروم کشانده شود.

عباس حاج رسولی‌ها، عضو دیگر شورای شهر اصفهان نیز در این جلسه با بیان اینکه قانون مالیات بر ارزش افزوده فقط در اصفهان اتفاق می‌افتد، اظهار کرد: اصفهان تنها شهر است که نسبت به پرداخت مالیات بر ارزش افزوده اقدام می‌کند و نمایندگان مجلس در هنگام تصویب این قانون باید توجه داشته باشند که فقط اصفهان باید بار این قانون را به دوش بکشد.

وی با بیان اینکه اگر دیگر شهرها نیز نسبت به پرداخت مالیات بر ارزش افزوده اقدام می‌کردند اصفهانی‌ها نیز با کمال میل این مالیات را پرداخت می‌کردند، افزود: این در حالی است که اصفهان مالیات پرداخت می‌کند ولی این مالیات به استان‌های همجوار از جمله چهارمحال و بختیاری و یزد باز می‌گردد.

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان تصریح کرد: نمایندگان مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی باید تفکر غلط مسئولان بالا رتبه کشور درباره برخوردار بودن اصفهان را از بین ببرند، گفت: نگرش فعلی در بین مدیران ارشد کشور درباره اصفهان این شهر را فلج کرده است.

عدم تخصیص اعتبار به برخی از سازمان‌های شهرداری

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان نیز در ادامه این جلسه با انتقاد از عدم تخصیص اعتبار به برخی از سازمان‌های شهرداری اصفهان گفت: با توجه به گذشت 7 ماه از سال بیان داشت: هنوز اعتبار تصویب شده به سازمان زیباسازی شهرداری در اختیار این سازمان قرار نگرفته است.

ندا واشیانی پور باغ‌های بانوان اصفهان نیز بیان کرد: هنوز اعتبار تخصیص یافته به باغ‌های بانوان و مراکز فرهنگی تفریحی و پایگاه‌های ورزش همگانی هنوز اختصاص نیافته است.

وی با انتقاد از روند برخورد با کسانی که به واسطه ابزارآلات شهری مورد آسیب قرار گرفته‌اند و شهرداری باید از آنها دلجویی و نسبت به پرداخت خسارت به آنها توجه کند نیز گفت: متاسفانه رفتار شهرداری با این افراد مناسب نیست و باید در این زمینه بازنگری صورت پذیرد.

فرودگاه اصفهان شایسته گردشگران خارجی نیست

عضو دیگر شورای اسلامی شهر اصفهان نیز در ادامه این جلسه بیان کرد: اعتبارات و فعالیت‌های صورت گرفته در خصوص توسعه گردشگری اصفهان صورت میگیرد با سرعت لاکپشتی دنبال می‌شود و این به عنای فرصت سوزی این این زمینه است.

سید کریم داوودی با بیان اینکه در حال حاضر اصفهان بهترین میزبان گردشگران حلال  دنیا است، افزود: مسئولان باید بیش از پیش به این مهم توجه داشته باشند، زیرساخت‌های لازم برای میزبانی از گردشگر در اصفهان ایجاد نشده است و در این میان می‌توان از عدم مناسب بودن فرودگاه اصفهان نام برد.

منبع: تسنیم

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.