سرویس: غیر تولیدی » نقلی 10:30 - دوشنبه 07 مهر 1393

توصیه‌های آیت‌الله‌‌ مظاهری برای مبارزه با شبهه‌افکنی دشمنان

رئیس حوزه علمیه اصفهان گفت: بدخواهان اسلام و تشیع، در حال شبهه‌افکنی در جامعه و به‌‌ویژه در دانشگاه‌ها، مراکز علمی و در مدارس هستند‌.

به گزارش اصفهان شرق؛ آیت‌الله العظمی مظاهری در دیدار رئیس و جمعی از اعضای هیئت مدیره انجمن علمی کلام حوزه علمیه قم اظهار کرد: اگر چه در گذشته محتوای علمی حوزه‌های علمیّه غنی بوده، اما فعالیت تخصّصی و متمرکز در رشته‌های مختلف علوم اسلامی بعد از پیروزی انقلاب اسلامی وارد حوزه‌های علمیه شده و نتیجه مطلوب آن وقتی به دست می‌آید که به نوآوری علمی و تولید علم در همۀ رشته‌های علوم اسلامی منتهی شود.

وی با بیان اینکه بدخواهان اسلام و تشیع، در حال شبهه‌افکنی در جامعه و به‌خصوص در دانشگاه‌ها، مراکز علمی و در مدارس هستند، بیان کرد: اصل شبهاتی که مطرح می‌شود، تازگی نداشته، ولی بدخواهان اسلام و تشیع، شبهات قدیمی و تاریخی خود را در قالبی جدید و ظاهری پر زرق و برق و متناسب با فهم و درک مخاطب خود بیان کرده، و از این نظر توانسته‌اند، حتی در سطح دبستان‌ها نیز شبهه‌افکنی کنند، که برای تربیت دینی نسل آینده بسیار خطرناک است.

رئیس حوزه علمیه اصفهان تصریح کرد: رسالت مهم انجمن علمی کلام پاسخگویی مستدل و عقلانی به اصل شبهات، با زبانی نو و الفاظی جذاب و قابل فهم برای نسل جوان و نوجوان بوده و از این راه می‌توانند میوه شجره طیّبه اسلام و تشیع را در دسترس نسل حاضر قرار داده و به‌خصوص جوانان و نوجوانان شیعه را از خطر انحراف و گمراهی نجات بخشند.

وی فعالیت‌های علمی و تخصّصی حوزه علمیه اصفهان را در رشته‌های مختلف علوم اسلامی موفق ارزیابی کرده و گفت: همکاری، هماهنگی و ارتباط انجمن علمی کلام قم با موسسات مشابه در سایر حوزه‌های علمیه نظیر حوزه علمیه اصفهان، برای پیشبرد اهداف مشترک و موفقیت در این امر مقدس، لازم است.

منبع: تسنیم

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.