سرویس: غیر تولیدی » نقلی 03:21 - دوشنبه 07 مهر 1393

مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان

ناوگان آتش‌نشانی اصفهان تجهیز می‌شود

مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان گفت: بزرگ ترین حادثه اصفهان در یک سال گذشته آتش‌سوزی نفت سپاهان بوده و با برنامه‌های صورت گرفته قرار است آتش‌نشانی اصفهان به صورت ویژه تجهیز شود.

به گزارش اصفهان شرق؛ بهزاد بزرگزاد در جمع خبرنگاران رسانه‌های گروهی عدم حضور در جلسه نشست خبری خود را جلسه فوری در وزارت کشور عنوان کرد، در تماسی تلفنی با جمع خبرنگاران اظهار کرد: بزرگ ترین حادثه در یک سال گذشته آتش سوزی نفت سپاهان بوده که بزرگترین حریق در ایران و حتی خاورمیانه بود.

وی با بیان اینکه اگر این حریق به فرآیند پالایشگاه می‌رسید، خسارت سنگینی به تاسیسات وارد می‌شد، تصریح کرد: آتش نشانی اصفهان توانست ظرف مدت 5 ساعت آتش را اطفا حریق کند و این اطفای حریق کار بسیار بزرگی بود.

مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان با اشاره به حوادث واحدهای تجاری بیان کرد: در واحدهای تجاری سهل انگاری، نورپردازی ویترین، بازبودن گاز و مسائلی نظیر آن از عواملی بوده که امکان وقوع حریق را بیشتر کرده و اصفهان تنها شهری است که واحد صنوف را در بحث اطفای حریق داریم.

وی خاطرنشان کرد: گاز پالایش شده در ایران گاز ترش بوده که خاصیت خورندگی دارد و در گاز مایع این حالت بیشتر می‌شود و ماشین‌هایی که حامل این کپسول‌ها هستند خطرناک بوده و امکان ترکیدگی و انفجار در آنها زیاد بوده که در اصفهان از تردد آنها جلوگیری به عمل می‌آید.

بزرگزاد گفت: نردبان 55 متری آماده بارگیری و بهره‌برداری بوده و تنها بحث‌های گمرکی آن باقی مانده و نزدیک بوده که اصفهان نردبان 55 متری خود را داشته باشد.

وی با بیان اینکه تلاش ما این بوده که آتش‌نشانان را به مدرن‌ترین تجهیزات ایمنی مجهز کنیم، اظهار کرد: به زودی خودروهای فرسوده را از دور خارج کرده و به جای آنها خودروی نو جایگزین می‌کنیم و در حال خرید موتورسیکلت چهارچرخ هستیم تا بتواند عملیات ما را سامان‌دهی کند و ما در آتش‌نشانی اصفهان نقشه راه و استراتژی داریم و نقاط قوت و خطر خود را شناسایی کرده و برنامه 94 خود را تدوین و به معاونت عمرانی شهرداری ارائه کردیم.

مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان بیان کرد: در حال حاضر ماشین‌های آتش نشانی 2 منظوره عمل کرده و هم  وظیفه اطفا حریق و هم نجات را بر عهده دارند.

وی با اشاره به کم آبی سال جاری خاطرنشان کرد: در فصل گرما به دلیل کم آبی مشکلات زیادی برای اطفای حریق به وجود می‌آید و در زمان بارندگی نیز آب گرفتگی معابر و حل آن بر عهده آتش نشانی بوده و در اصفهان روزی چند مار پیدا می‌شود که برای گرفتن آن با آتش نشانی تماس گرفته می‌شود.

منبع: تسنیم

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.