سرویس: سیاسی » بین الملل 10:00 - دوشنبه 07 مهر 1393

ستاد مردمی آزادی قدس در حال شکل‌گیری است/ جمع‌آوری کمک‌ها در ۴۰ هزار پایگاه بسیج با همکاری کمیته امداد

رئیس سازمان بسیج مستضعفین از شکل‌گیری ستاد مردمی آزادی قدس در آینده نزدیک خبر داد.

به گزارش اصفهان شرق؛ سردار محمدرضا نقدی رئیس سازمان بسیج مستضعفین در نشست خبری روز همبستگی با کودکان غزه که در محل سازمان بسیج دانشجویی برگزار شد، با اشاره به حمله وحشیانه رژیم اشغالگر قدس به مردم غزه اظهار داشت:‌ ما شاهد هستیم وقتی استکبار توانایی‌های خود را پایان یافته می‌بیند دست به جنایات وحشیانه می‌زند تا ثابت کند که خطرناک است و در غزه دیدید که آنها شروع به زدن مهدکودک‌ها،‌ مدارس و بیمارستان‌ها کردند.

وی با اشاره به شکل‌گیری ستادهای مردمی آزادی قدس در آینده‌ای نزدیک اظهار داشت: با توجه به حملات ددمنشانه رژیم اشغالگر قدس به مردم غزه و نزدیکی روز حمایت از کودکان فلسطینی با مشورتی که با دوستان کمیته امداد داشتیم تصمیم گرفته شد حمایت‌های مقدماتی برای بازسازی غزه انجام شود.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین تخریب 10 هزار و 600 خانه مسکونی به طور کلی و بی‌سرپناهی 108 هزار نفر از مردم غزه و همچنین تخریب 6 بیمارستان و 8 پمپ آب در این باریکه را یادآور شد و افزود: این موضوعاتی که ذکر شد مسائلی است که قابل جبران است اما خسارات جانی در این حملات جبران‌ ناپذیر است؛ مردم غزه در این 55 روز 2 هزار و 230 شهید تقدیم کردند که 578 نفر نوزاد و کودک، 261 نفر از بانوان و مادران بوده و همچنین 11 هزار نفر نیز مجروح شدند.

سردار نقدی با اشاره به شلیک 60 هزار موشک و راکت از سوی رژیم صهیونیستی علیه مردم بی‌دفاع غزه تصریح کرد:‌ در این میان آمریکا نیز سلاح‌هایی که در رژیم صهیونیستی برای روز مبادا ذخیره کرده بود در اختیار این رژیم گذاشت و نتیجه تخریب گسترده نوار غزه بود.

وی بیانات اخیر مقام معظم رهبری در حمایت از مردم غزه را یادآور شد و افزود: رهبر معظم انقلاب از ما دو مسئله را خواستند اول کمک امکاناتی به مردم غزه و تسلیح مقاومت فلسطین و وظیفه دوم نیز معارضه با کسانی است که عامل این نسل‌کشی‌ها بودند.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین بار اصلی حمایت از مردم غزه را بر دوش رسانه‌ها دانست و افزود: رسانه‌ها نگذارند که خون شهدای فلسطین به هدر برود.

سردار نقدی ادامه داد: کمیته امداد و بسیج مستضعفین با هماهنگی یکدیگر در مجموع 40 هزار پایگاه بسیج، مسجد و حسینیه را آماده دریافت کمک‌های مردمی برای بازسازی غزه کردند و شماره حساب‌هایی در این زمینه اعلام شده است.

وی ادامه داد: برنامه‌های جمع‌آوری کمک‌ها برای مردم غزه از روز چهارشنبه 9 مهر تا عصر جمعه 11 مهر ماه برگزار خواهد شد.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین با تاکید بر اینکه نمی‌گذاریم خون شهدای فلسطینی به هدر برود و در این راستا به دیگر کشورهای اسلامی برای شرکت در این ستاد مردمی فراخوان خواهیم داد، اظهار داشت: از مردم درخواست داریم که کمک‌ها به صورت نقدی باشد چون بردن اجناس به غزه به دلیل کارشکنی‌های رژیم صهیونیستی و همچنین عدم همکاری برخی کشورهای همجوار پیچیده است.

سردار نقدی در ادامه نشست در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه آیا برای حضور دیگر کشورهای اسلامی در این گونه ستادها و روزهای بزرگداشت حرکتی انجام شده یا خیر، گفت: روز همبستگی با مردم فلسطین در تقویم ملی ثبت شده و مربوط به سال‌های گذشته است؛ البته ما باید برنامه‌ای برای سالگرد شهدای غزه داشته باشیم و در این راستا با دیگر کشورهای اسلامی هماهنگی کنیم.

وی زمینه‌های لازم برای کمک مسلمانان سایر کشورهای همجوار به مردم مظلوم فلسطین را فراهم خواند و افزود:مردم دیگر کشورها نیز می‌توانند با مراجعه به شعب بانک ملی کمک‌های خود را برای مردم مظلوم فلسطین ارسال کنند و امیدواریم این ستادها با دیگر کشورها نیز هماهنگی لازم را به وجود آورند تا کار مفیدی در این راستا انجام دهیم.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین در پاسخ به سؤال دیگری درباره سلاح‌های اهدایی برخی اصناف به سازمان بسیج برای ارسال به مقاومت فلسطین گفت: بازاریان رشت، تبریز، تهران و دیگر شهرستان‌ها اعتبار تامین سلاح‌ها را داده‌اند و این سلاح‌ها از مسیر خود به دست اهلش خواهد رسید.

سردار نقدی تصریح کرد: بعضی از این سلاح‌ها به دست اهلش رسیده و مابقی نیز خواهد رسید و ما امیدواریم که قبل از بکارگیری این سلاح‌ها، رژیم صهیونیستی نابود شود ولی اگر کار به آنجا رسید کرانه باختری نیز پاسخ لازم را خواهد داد.

وی در پایان با بیان اینکه جوانان زیادی برای اعزام به مناطق مختلف سوریه و لبنان به ما مراجعه می‌کنند و من می‌خواهم به این جوانان بگویم که هم اکنون در این میدان‌ها نیروهای جهادی با انگیزه برای بازسازی و دفاع وجود دارند؛‌ امروز شما باید مردم را برای کمک به مقاومت فلسطین تشویق کنید.

منبع: فارس

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.