سرویس: غیر تولیدی » دریافتی 04:00 - یکشنبه 06 مهر 1393

ریاست بهزیستی کشور در همایش مشاركت هاي مردمي بهزيستي سراسر كشور گفت:

سند متعالی و راهبری بهزیستی کشور در حال بررسی و تدوین است

همايش علمي كاربردي معاونين مشاركت هاي مردمي بهزيستي سراسر كشور با حضور دکتر همايون هاشمي رياست سازمان بهزيستي كشور، عبدالله زاده قائم مقام توانمندسازي و مشاركت هاي مردمي سازمان بهزيستي و حجت الاسلام و المسلمين شهسواري معاون مشاركت هاي مردمي سازمان بهزيستي ، قائم مقام و مدیران کل دفاتر مشارکتهای مردمی بهزیستی کشور، دکتر صادقی مدیرکل، شاهزیدی معاون مشارکتهای مردمی بهزیستی استان اصفهان و بیش از 40 نفر از معاونین مشارکتهای مردمی سراسر کشور در تالار شهروند اصفهان برگزار شد.

به گزارش اصفهان شرق به نقل از بهزیستی استان اصفهان: در ابتدای این همایش به رسم میزبانی دکتر صادقی مدیر کل بهزیستی استان اصفهان به ایراد سخن پرداخت، وی ضمن عرض خیر مقدم و ابراز خرسندی از حضور معاونین مشارکتهای مردمی سراسر کشور در شهر اصفهان، اشاره ای به ۸۰۰ خیریه فعال در استان اصفهان نمود و گفت: بر اساس آخرین آمار، تعداد ۳۰۰ هزار مددجو به صورت مستمر و غیرمستمر از خدمات اداره کل بهزیستی استان بهره‌مند هستند، وی بیان اینکه فرهنگ کار خیر در استان گسترش زیادی دارد گفت: مردم خوب و خیر اندیش اصفهان در زمینه هایی همچون بهداشت و درمان، اشتغال و مسکن، مدرسه سازی، معیشت نیازمندان و…. فعالیت های شایسته ودر خور ستایشی انجام داده اند.
دکتر صادقی پرسنل متخصص و متعهد و خیرین، را سرمایه اجتماعی بسیار خوبی برای بهزیستی دانست و افزود: هم اکنون ۷۰ خیریه به صورت مستقیم با این اداره کل در ارتباط هستند و ۷۰ NGO نیز در حوزه توانبخشی و اجتماعی فعالیت می کنند.

IMG_0742
مدیر کل بهزیستی استان اصفهان، در بخش پایانی سخنانش گفت: به شدت درتلاش هستیم که فرهنگ نیکوکاری را با مدل های جدید ترویج دهیم.
در ادامه این همایش ،دکتر همایون هاشمی ریاست بهزیستی کشور به ایراد سخن پرداخت، این مقام مسئول با اشاره به اینکه سازمان بهزیستی کشور در حال نوسازی است، اظهار کرد: باید برنامه‌ها، زیرساخت‌های نرم‌افزاری و سخت‌افزاری سازمان بهزیستی بعد از 30 سال به روز و جدید شود.

IMG_0710
ریاست بهزیستی کشور افزود: زمان ثابت کرده است که سازمان‌ها پس از گذشت زمانی از فعالیت هایشان، فرسوده شده و تاثیر خود را از دست می‌دهند و ضروری است برای جلوگیری از فرسودگی، سازمان نوسازی و فکرهای جدید وارد آن شود، وی اشاره ای به ارائه 159 خدمت در بهزیستی نمود و اضافه کرد: طبق بررسی‌های انجام شده 19 تا 25 درصد از فعالیت‌هایی که بر عهده بهزیستی است کم فایده می باشند و لازم است این مسئله در بهزیستی‌های استان‌ها مورد بررسی قرار گیرد.
دکتر هاشمی در بخشی از صحبت‌های خود به بحث مشارکت‌های معنوی مردم اشاره کرد و افزود: باید مشخصه‌ای برای مددکاران بهزیستی تعریف شود و از خبرگان که خواهان مدد رساندن به نیازمندان هستند، کمک‌گرفته شود. وی افزود: اخیرا ظرفیت‌های جدیدی در بهزیستی ایجاد شده است که به نوعی کار توسعه‌ای سازمان را به بلوغ می‌رسانند.
این مقام مسئول اشاره ای به چارت سازمانی کرد و افزود: دو قائم مقام در بخش مشارکت‌ها و دیگری در بخش توانمندسازی مردمی منصوب شده‌اند که بخش توانمندسازی مردمی به امور مسکن، اشتغال و حمایت‌های مردمی می‌پردازد.
گفتنی است در خاتمه اين همايش که با هدف بحث و تبادل نظر، كارگروه هاي اشتغال، مسكن، مشاركت هاي مردمي و مراكز غيردولتي با حضور معاونين مشاركت هاي مردمي ادارات بهزيستي استان هاي سراسر كشور برگزار شد، از كتاب “دانشگاه در نظام جامع اشتغال و كارآفريني” رونمايي شد.

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.