سرویس: غیر تولیدی » نقلی 11:00 - یکشنبه 06 مهر 1393

مدیر عامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور مطرح کرد

اجرای طرح‌های فاضلاب در اقصی نقاط کشور‌/آب ‌شرب ایران ‌استاندارد ‌است

مدیر عامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور گفت: آب آشامیدنی تحویلی به مردم سراسر کشور از لحاظ بهداشتی سالم و از لحاظ کیفی در حد استانداردهای تعریف شده است.

به گزارش اصفهان شرق؛ به نقل از روابط عمومی شرکت آبفای استان اصفهان، حمیدرضا جانباز در بازدید از تصفیه‌خانه نطنز اظهار کرد: تصفیه‌خانه فاضلاب نطنز به مدرن‌ترین شیوه در کشور در حال ساخت است بنابراین پساب تولیدی در این تصفیه‌خانه باید به بهترین شکل به مصرف برسد چرا که این کالای ارزشمند قابلیت استفاده در بخش‌های مختلف همچون صنعت و کشاورزی را دارد.

وی اجرای طرح‌های فاضلاب را یک اولویت برشمرد و تصریح کرد: در حال حاضر اجرای طرح‌های فاضلاب در اقصی نقاط کشور یک ضرورت است زیرا اجرای این طرح‌ها علاوه بر کاهش آلودگی‌های زیست‌محیطی با استفاده از بازچرخانی آب نیز می‌توان به برخی از نیازهای آبی در بخش‌های مختلف پاسخ داد.

مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور به مشارکت بخش خصوصی در اجرای طرح‌های فاضلاب اشاره کرد و بیان داشت: تخصیص بودجه‌های ملی و استانی در اجرای طرح‌های فاضلاب بسیار محدود است و از سویی زیر پوشش قرار گرفتن مردم از خدمات شبکه‌های فاضلاب امری ضروری است که بر این اساس با بهره‌گیری از ظرفیت بخش خصوصی به روش‌های گوناگون سرمایه‌گذاری می‌توان این پروژه‌ها را در کوتاه‌ترین زمان به مرحله بهره‌برداری رساند.

وی به اصلاح شبکه فرسوده آب نطنز اشاره کرد و افزود: شبکه فرسوده آب نطنز باید در اسرع وقت اصلاح شود که این امر مستلزم تخصیص بودجه استانی است تا از پرت آب در این منطقه جلوگیری شود و برای تأمین آب پایدار و درازمدت نطنز انتقال آب از منابع مطمئن در دستور کار قرار می‌گیرد‌.

جانباز کیفیت آب شرب را در جای جای استان مورد تأیید مراکز ذی‌صلاح دانست و خاطر نشان کرد: از کیفیت آب شرب مردم در اقصی نقاط کشور عبور می‌کنیم و مطمئناً آب آشامیدنی تحویلی به مردم از لحاظ بهداشتی سالم و از لحاظ کیفی در حد استانداردهای تعریف شده است و سامانه تأمین آب شرب در بخش‌هایی از کشور که با محدودیت منابع آبی مواجه هستند در دستور کار قرار می‌گیرد اما هیچ‌گاه به کیفیت مطلوب آب خدشه‌ای وارد نمی‌شود.

وی به اجرای شبکه فاضلاب مسکن مهر نطنز اشاره کرد و گفت: فاضلاب واحدهای مسکن مهر به روش غیرمتمرکز که با بهره‌گیری از پکیج‌هایی قابل تصفیه است این در حالی است که طرح‌های توسعه تصفیه‌خانه فاضلاب نطنز نیاز به بازنگری دارد.

انتهای پیام
منبع:فارس

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.