سرویس: غیر تولیدی » نقلی 06:00 - یکشنبه 06 مهر 1393

افزايش بانك هاي خصوصي، ضربه بزرگی به اقتصاد کشور مي زند

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان در دیدار با اعضای مجمع نمایندگان استان اصفهان، افزایش بانک های خصوصی را ضربه بزرگی به اقتصاد کشور دانست و گفت: باید سرمایه مردم در اختیار دولت باشد.

به گزارش اصفهان شرق؛ آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان  در دیدار با اعضای مجمع نمایندگان استان اصفهان مهم ترین مشکل استان را مشکل آب عنوان کرد و گفت: همدلی و همبستگی نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی براي برطرف شدن مشكلات استان و به ويژه مشكل آب ضروری است.

وی گفت: نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی نباید به منطقه خود محدود شوند و باید دغدغه مردم استان را داشته باشند.

نماينده مردم اصفهان در مجلس خبرگان رهبری افزود: نمايندگان مردم استان در مجلس با اتحاد و همدلي مي توانند مشكلات مردم استان را حل كنند.

وی با بيان اينكه حمایت از تولیدکنندگان و توليد داخلي نقش به سزائي در توسعه اقتصادي دارد،‌ خاطر نشان کرد: واگذاری رایگان زمین های بایر، واگذاری امتیاز آب و برق با حداقل هزینه، عدم دریافت مالیات تا 5 سال اول تولید و اختصاص وام های کم بهره از جمله کارهایی است که دولت می تواند برای رونق تولیدات داخلی انجام دهد.

نماینده ولی فقیه در استان اصفهان، افزایش بانک های خصوصی را ضربه بزرگی به اقتصاد کشور دانست و افزود:باید سرمایه مردم در اختیار دولت باشد تا در صورت نیاز بتواند برای حمایت از مسکن، تولید و غیره در قالب تسهیلات در اختیار مردم قرار دهد، اما متأسفانه با وجود واگذاری سود بیشتر به سرمایه ها در بانک های خصوصی، سرمایه کشور در اختیار بخش خصوصی قرار می گیرد.

وی افزایش زمین خواری و دلالی در بازار ارز را از عواقب رشد بی رویه بانک های خصوصی دانست و گفت: برای جلوگیری از مشکلات باید با نظارت بانک مرکزی، میزان سود اعطایی به سرمایه ها در همه بانک ها یکسان شود.

آیت الله طباطبایی نژاد، رسیدگی به مشکلات گمرک را از دیگر وظایف نمایندگان مجلس دانست و گفت: دریافت گمرکی زیاد و وقت گیر بودن ترخیص کالا از عوامل افزایش قاچاق کالاست.

در ادامه عباس مقتدائي، رییس مجمع نمایندگان استان و تعدای از نمایندگان نیز به ارائه گزارشی از اقدامات صورت گرفته پرداختند.

پايان پيام

منبع:شبستان

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.