سرویس: غیر تولیدی » نقلی 14:00 - شنبه 05 مهر 1393

اصفهان گوی سبقت را از تل آویو در میزبانی جشنواره میراث ناملموس ربود

عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی گفت: در شرایطی که تل آویو نیز نامزد برگزاری این جشنواره بین المللی بود ما توانستیم در عرصه فرهنگی نیز بار دیگر بر رژیم صهیونیستی پیروز شویم.

به گزارش اصفهان شرق؛ اجلاس میراث ناملموس با مشارکت شهرداری و وزارت امورخارجه که از برگزار کنندگان اصلی این جشنواره هستند ۱۶ تا ۲۰ مهر‌ماه در اصفهان برگزار می شود. حضور بیش از ۳۰ کشور جهان تاکنون در این اجلاس قطعی شده است.
جمهوری اسلامی ایران دارای ۱۰ اثر در فهرست میراث ناملموس جهانی است که از سال ۱۳۸۸ تاکنون در این فهرست به عنوان آثار معرف و نیازمند پاسداری فوری جای گرفته است. نوروز، ردیف موسیقی ایران، موسیقی سنتی بخش های خراسان، آیین های پهلوانی و زورخانه ای، تعزیه و هنر نمایش مذهبی، قالی بافی، نقالی، لنج سازی در خلیج فارس و مراسم قالیشویان مشهد اردهال از جمله این آثار معنوی هستند.
ابوالفضل ابوترابی نماینده مردم نجف آباد و عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی ضمن تشکر از برگزار کنندگان این جشنواره و مخصوصاً شهرداری اصفهان گفت: باعث افتخار ایران است که چنین اجلاس بزرگی در ایران و اصفهان برگزار می شود. باید از دست اندرکاران و شهردار اصفهان برای پیگیری برگزاری اجلاس ناملموس در اصفهان تشکر ویژه کرد. مخصوصاً در شرایطی که تل آویو نیز نامزد برگزاری این جشنواره بین المللی بود و ما توانستیم در عرصه فرهنگی نیز بار دیگر بر رژیم صهیونیستی پیروز شویم.
وی افزود: اصفهان در عرصه همایش های بین المللی همواره موفق بوده است و می تواند از این طریق موقعیت جهانی خود را تثبیت کند و ما شاهد حضور گردشگران خارجی بیش از گذشته در اصفهان و حتی ایران باشیم.
ابوترابی تصریح کرد: این اجلاس می تواند زیرساخت های شهر اصفهان را به عنوان یک کلانشهر مهم در جهان بهبود بخشد و این شهر به پایگاهی برای اجلاس های مهم دیگر در سطح بین المللی تبدیل شود.
عضو کمیسیون حقوقی و قضایی در مجلس شورای اسلامی افزود: همواره چهره ای که از ایران در رسانه های جهان نشان داده می شود همراه با سیاه نمایی است و ما می توانیم از فرصت اجلاس و جشنواره بین المللی میراث ناملموس برای نشان دادن میراث ارزشمند فرهنگی خود به جهان بهره ببریم و آنها را با حقایق زندگی اجتماعی در ایران آشنا کنیم.

منبع: ایمنا

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.