سرویس: غیر تولیدی » نقلی 12:00 - شنبه 05 مهر 1393

حل مشکلات فعلی همت خرازی‌ها را می‌طلبد / مهم‌ترین مشکل استان بیکاری جوانان است

معاون سیاسی ـ امنیتی استاندار اصفهان گفت: بزرگ‌ترین مشکل فعلی کشور و استان اصفهان بیکاری جوانان است که باید با روحیه جهادی همچون عزم راسخ سرداران دفاع مقدس با این مشکلات مقابله کرد.

به گزارش اصفهان شرق؛ رسول یاحی اظهار کرد: مشکلات امروز کشور و استان اصفهان، با دستاوردهای دفاع مقدس قابل راهگشایی است اما حل مشکلات فعلی، روحیه جهادی و دفاع مقدسی همچون شهید همت و خرازی‌ها و باکری‌ها را می‌طلبد.

وی تصریح کرد: امروزه بحث اشتغال و بیکاری جوانان از مهم‌ترین آفت‌ها و مشکلات کشور و استان اصفهان است و بیکاری، مادر همه مشکلات است که منجر به انواع انحراف و از هم پاشیدن بنیان خانواده و حتی فساد و بداخلاقی‌ها می‌شود.

معاون سیاسی ـ امنیتی استاندار اصفهان افزود: امروزه هنرمندان واقعی کارآفرینانی هستند که بتوانند علاوه بر ایجاد اشتغال، تولید مضاعف برای تأمین نیاز کشور و صادرات داشته باشند و مانع بشوند که محصولات خارجی بازار را پر کند.

وی ادامه داد: باید به سمت خودکفایی برویم و امروزه مثل زمان جنگ نیاز به ساخت تجهیزات نظامی نداریم، بلکه باید در جهت رفاه مردم و رسیدن به خودکفایی تولید در کشاورزی و صنعت و لوازم و مایحتاج مردم گام برداریم تا دست ابرقدرت‌ها و امپریالیسم جهانی را از بازار کشور کوتاه کنیم.

یاحی یادآور شد: باید کارگران ایرانی از برکت اقتصاد ما بهره ببرند، نه اینکه با واردات از کشورهای دیگر جیب بیگانگان و ابرقدرت‌ها را پر کنیم.

وی با اشاره به برخی مشکلات موجود برای خانواده شهدا و ایثارگران در کشور بیان کرد: باید در هفته دفاع مقدس مسئولان پیگیر حل این مسائل باشند و زیبنده نیست در کشوری که بر پایه دفاع مقدس اداره می‌شود، آسیب‌دیدگان این حماسه بزرگ دارای مشکلاتی باشند که به‌ سادگی قابل‌ حل است.

معاون سیاسی ـ امنیتی استاندار اصفهان همچنین با بیان این نکته که اگر خانواده‌ای شهید داده است، لطف خدا شامل حال آنها شده، تأکید کرد: باید خانواده شهدا و جانبازان بدانند که خدا به آنها توفیق داده که چنین سعادتی داشته باشند و باید شکرگزار این نعمت بوده و خدای‌ ناکرده از مشکلات نهراسند و میدان را خالی نکنند.

وی افزود: این توفیق خدا بوده که ما به جبهه برویم یا فرزندی را در راه خدا هدیه کنیم و نباید طلبکار خدا باشیم و یا در صورت بروز مشکلات صبوری نکرده و ناشکری کنیم.

یاحی در پایان خاطرنشان کرد: ما همواره به خداوند مدیون هستیم و نباید مسائل دنیوی را با مسائل مادی مخلوط‌ کنیم و بدانیم که هر چه در راه خدا انجام دهیم کم است و نباید بر زبان بیاوریم و در مقابل مسئولان هم بدانند هر چه برای خانواده شهدا و جانباز و ایثارگران انجام دهند وظیفه آنهاست و باز هم کم است.

منبع: فارس

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.