سرویس: غیر تولیدی » نقلی 15:56 - جمعه 04 مهر 1393

امام جمعه ورزنه:

بعد از تحمل 15 ماه خشکی زاینده رود/ کشاورزان شرق اصفهان در انتظار آب مناسب جهت کشت پاییزه می باشند

امام جمعه ورزنه گفت: ما رودخانه زاینده رود را دائمی و جاری آن هم درطول سال می خواهیم و از همه مسئولین تقاضا داریم این هدف را در کمترین وقت دنبال نمایند زیرا کشاورزان بعد از 15ماه خشک بودن زاینده رود آب مناسب برای کشت و همچنین برداشت را می خواهند.

 

به گزارش اصفهان شرق: حجت‌الاسلام حمیدرضا صادق زاده با اشاره به حکمت 150 نهج البلاغه اشاره نمود که امام علی (ع) فرمود: (مردى از امام در خواست اندرز کرد.) از کسانى مباش که بدون عمل صالح به آخرت امیدوار است، و توبه را با آرزوهاى دراز به تأخیر می ‏اندازد، در دنیا چونان زاهدان، سخن می ‏گوید، اما در رفتار همانند دنیا پرستان است، اگر نعمت‏ها به او برسد سیر نمی ‏شود، و در محرومیّت قناعت ندارد، از آنچه به او رسید شکر گزار نیست، و از آنچه مانده زیاده طلب است.

حجت الاسلام صادق زاده درخطبه دوم ضمن تبریک فرا رسیدن ماه ذی الحجه اظهار داشت: ماه ذی الحجه شروعش همراه با ازدواج حضرت علی علیه السلام و حضرت زهراسلام الله علیهاست که این روز را روز ازدواج نام گذاری نموده اند که باید به سمت وسوی ازدواج های آسان رفت و جوانان را جهت تشکیل خانواده یاری نمود.

امام جمعه ورزنه با اشاره به شهادت امام محمد باقر(ع) بیان داشت: حضرت امام محمد باقر(ع) در سن کودکی واقعه عاشورا را درک کرد و شاهد به شهادت رسیدن جد بزرگوارشان حضرت امام حسین(ع) و یاران باوفایش بودند. ایشان شکافنده علم است و در دوران زندگی خود کار های علمی فراوانی را در ارتباط با دین انجام دادند که امروز حوزه های علمیه از برکات این امام بزرگوار و فرزند گرامیش امام صادق (ع) بهره های فراوانی را برده و خواهد برد و باید در مراسم سوگواری که هیات برگزار می کنند حضور فعال داشت و از زندگی این بزرگواران الگویی برای زندگی خود استفاده نماییم.

حجت الاسلام صادق زاده با اشاره به هفته دفاع مقدس و روحیه شجاعت آنان گفت: دفاع مقدس دفاع از دین و ناموس مردم بود، دفاع از اسلامیت و همچنین دفاع از تمامیت عرضی کشور که با ایثارگری های مردم و جانفشانی های رزمندگان اسلام در برابر متجاوزان به این کشور اسلامی که تا به دندان مسلح و کشورهای ابرقدرت پشتیبان آنها بودندایستادگی و مقاومت کردندکه باید یاد و خاطره شهدای گرانقدر را گرامی بداریم .

امام جمعه ورزنه به آغاز سال تحصیلی اشاره نمود و اظهار داشت: هدف از تحصیل علم و تهذیب برای خدا و آنکه روزی در زمره افرادی باشیم که خدماتی را برای مردم و جامعه اسلامی ایران داشته باشیم و باید توجه ویژه ای به برطرف شدن مشکلات در مباحث تحصیلی دانش آموزان داشته باشیم .

وی تصریح کرد: از همه مدیران و آموزگاران و دبیران به واسطه تلاش هایی که در تحصیل علم و دانش انجام داده اند سپاسگذاری می کنیم و موفقیت روز افزون رابرای این عزیزان از خداوند متعال خواستاریم.

حجت الاسلام صادق زاده با اشاره به قول مسئولین در ارتباط با جاری شدن آب در زاینده رود بیان داشت: مسئولین توجه داشته باشند آبی که برای کشت پاییزه در آبان ماه رها خواهدشد باید آبی به مقدار کافی برای کشت و همچنین برداشت محصول کشاورزان باشد که کشاورزان عزیز بدون دغدغه کشت خود را انجام دهند و این برای کشاورزان قابل قبول نیست که بعد از 15ماه خشکی زاینده رود آبی که رها می شود مناسب کشت تا زمان برداشت نباشد. البته ما رودخانه زاینده رود را رودی دائمی و جاری در طول سال می دانیم و از همه مسئولین تقاضا داریم به دنبال این هدف در کمترین وقت باشند.

وی خاطرنشان کرد: از همه مسئولین محترم استان و نمایندگان محترم مجلس و جهادکشاورزی استان که در تسریع دادن به پرداخت حق معیشت به کشاورزان تلاش نمودند تشکر می کنیم و باید هر چه سریع تر این حق معیشت به دست مردم برسد.

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.