اصفهان شرق

بر بام فلک عقد بتول است

کدخبر: 33260
1393/07/04 در ساعت 12:38

 اصفهان شرق- مریم شجاعی کارشناس دینی

 

م‍‍ژ‍ده بر شيعيان، فرخنده باد ايام زيباي ذي الحجه و مبارك باد ليالي و نهار اين ماه چرا كه سالي كه نكوست از بهارش پيداست و چه زيباست بهار و آغاز ذي الحجه الحرام كه در ساعات نخستين آن ملائك غلام حلقه بگوش حيدرند و ختم رسولان ساق دوش شب داماديش و چه دامادي، دامادي كه سراپا فخر و عزت است و صفاي عشق و غيرت.
امشب ملائكه با بال و پر نور زمين را عطر افشان مي كنند و هستي يك صدا فرياد سرور و مستي ير مي دهند زيرا عروسي دختر محمد(ص) است.

عروسي كه هاجر و آسيه و مريم كنيز درگاهش هستند و هستي تمام هستيش را فدايش ميكند.

عروسي كه خلقت داماد بخاطر اوست كه خدايش فرمود : يا محمد ‍‍إني خلقتك و خلقت علي لاجل فاطمه
آري فاطمه عروسي است كه تاج عزت بر سرش مي باشد و مظهر ايثار و عصمت است.

اين روز ها تمام هستي با غرور و سربلندي به پابوسي عروس و داماد مي آيند كه زفافشان ريشه ي شجره عصمت است و ولايت.
عرشيان بر زمين مي نگرند و همگي به خدمت مي آيند و چرا كه خداوند بر بام فلك عقد بتول را جاري مي سازد و چه زيبا مي شوي تو اي مدينه،

آي مدينه امشب محيط تو شكوفه باران مي شود و تو مورد تبختر تمام شهر هاي دنيا مي گردي چرا كه ملائك و عرشان آسمانت را به پاس پيوند دو گل، ريسه نور مي بندند و آسمانت تا اوج كهكشان گل باران مي شود.
و چه ديدني است حال محمد(ص) و رخسار زيبايش در اين روزها و شب ها كه ميوه اش در پيشگاه رب سجده شكر مي گذارد و خود نيز اين پيوند را نقش اميد و عشق در دلش مي داند.

و چقدر خالي است جاي خديجه.

راستی چه مي گويم خديجه!؟

خديجه جايش خايست؟

او كه در بهشت روحش به شوق ديدار داماد است و لبخند بر لبان زيبايش نشسته. شايد هم اكنون روح بلند و با عزت و شوكتش در خانه علي هم جوار معشوقه اش باشد.

لل
و چه شادمان و مسرورند شيعيان.

آنانكه مشمول رحمت حق گشته اند و امشب غفران الهي بر آنها نزول مي گردد و برات كعبه به دستانشان وصول.

آنان قدر اين شبها را مي دانند چرا كه در آغازش زهرا(س) امانت و مولايشان امانتدار پيامبرشان مي گردد و در دهمين روزش شادمان سربلندي جد پيغمبرشان در مسلخ عشق مي شوند و با سجده بر سجاده ي الهي در هاي دهگانه اش با حجاج بيت الله سهيم مي گردند تا در هجدهم ذي الحجه همگام با ختم رسولان به جشن سروري و ولايي مولايشان بروند.

اي كاش بتوانيم براي تهنيت و تبريك فرخنده وصلت، دل را شيعه گونه به مدينه رهسپار سازيم و با خلوص بندگي در آستان جانان، روح و جان را صفا ببخشيم تا شايد لايق و مستحق گرديم در اين ايام كه جن و ملك در سماء پايكوبي ميكنند، گلبانگ بشارت را بر بيت علي و زهرا برسانيم.

ان شا الله.