سرویس: اجتماعی 09:19 - چهارشنبه 24 مهر 1392

برگزاری نماز روز عید قربان در مسجد جامع شهر ورزنه

شیطان بزرگترین مانع برای رسیدن به اهداف عالیه انسان است

حجت الاسلام باقری در خطبه های نماز عید قربان ورزنه گفت: تا انسان شیطان را از خودش دور نکند نمی تواند در کارهای مهم دینی و اجتماعی موفق شود.

به گزارش خبرنگار اصفهان شرق به نقل از صاحب ، حجت الاسلام والمسلمین باقری خطیب امروز نماز عید قربان درمسجد جامع شهرورزنه ضمن تبریک عید سعیدقربان به همه مسلمین جهان با اشاره به آداب عیدقربان گفت: قربانی ازاعمال بسیار ارزشمند این روز و قربانی کردن مستحب موکد است. امام صادق (ع)می فرماید: بهره قربانی اول به صاحب قربانی می رسد واولین قطره خونی که ازقربانی به زمین می ریزد خداوند صاحب آن رامی آمورزد و فلسفه  قربانی رسیدگی به فقرا و مستمندان است .

یشه عید قربان برمیگردد به آن کار مهم وارزشمند که حضرت ابراهیم (ع) پیامبر بزرگ خدا خلیل الرحمان انجام داد، پیامبری که همه از جمله مسیح ویهود افتخار می کنند که مال آنهاست ولی خداوند درقرآن می فرماید که ابراهیم(ع) نه مسیحی ونه یهودی  بلکه یک انسان به تمام معنا مسلمان بود کسی که تسلیم محض خداوند است تسلیمی که ازعهده هرکسی برنمی آید.

وی درادامه افزود: کاری که حضرت ابراهیم (ع) روز عید قربان درمنا انجام داد کار هرکسی نیست ولذا با همین اعمال شایسته  به کمال انسانیت رسید. خداوند ابراهیم رابا ایثارو گذشت امتحان کرد و او سربلند بیرون آمد .ابراهیم(ع) در مبارزه با کفرو بت پرستی و ترویج یکتا پرستی به دعوت مردم به وحدانیت خداوند، اورادرآتش انداختند که به اذن خدا آتش سردشد و امتحان دیگر اوسربریدن فرزندش اسماعیل(ع) بود که وقتی این خبر را به اسماعیل داد اسماعیل به پدرعرض کرد من آماده ام که ماموریتی که خداوند تورا مامورآن کرده است را انجام دهید.

حجت الاسلام باقری بابیان اینکه شیطان بزرگترین مانع برسر راه انسانهاست گفت: ابراهیم خلیل الرحمان (ع) وفرزندش اسماعیل(ع) چند بارشیطان راسنگ زدند و او را ازخود راندند  تا کار بزرگ خود را به  انجام برسانند، وتا انسان شیطان را ازخودش ووجودش دورنکند نمی تواند درکارهای مهم دینی واجتماعی موفق شود. شیطان بزرگترین مانع برای رسیدن به اهداف عالیه انسان است که باید اوراازخود طرد کنیم.

خطبه دوم

خطیب نماز عیدقربان درخطبه دوم ضمن دعوت همه نمازگزاران به تقوی الهی ،پرهیز ازگناه وایمان راسخ به خداوند متعال افزود: تقوی الهی مانع از گناه می شود وقتی انسان باتقوی باشد وارد گناه نمی شود مهمترین نیاز بندگان خدا اولین مرحله اش این است . بهترین عاقبت به خیری نصیب افراد باتقوی می شود انسان های فاسق وفاجر بهره ای از عاقبت به خیری نخواهند دید. تقوی زاد وتوشه ای است که انسان را به مقصد می رساند و راه مستقیم رفتن به بهشت است و می توان راه مستقیم خداوند راپیمود.

ایشان با اشاره به رحمت خدا ادامه داد: رحمت خداوند متعلق به باتقویان است جامعه اگر باتقوی باشد قطعا رحمت خداشامل حال این جامعه خواهد شد جامعه باتقوی دچار خشکسالی، گرانی و فقرو بیچارگی نمی شود.

CIMG2395 CIMG2376 CIMG2372 CIMG2369 CIMG2357 CIMG2359 CIMG2365 CIMG2366 CIMG2355 CIMG2349

 

یک نظر در مورد “شیطان بزرگترین مانع برای رسیدن به اهداف عالیه انسان است”

  1. سینا گفت:

    عالی بود
    آفـــــــــــرین
    میشه به ما بگی چطوری پای عکسهات اسم سایتت رو می نویسی؟؟؟
    نرم افزار داره؟؟؟
    برا مام بفرستید

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.