اصفهان شرق

غبار روبی قبور مطهر شهدای شهر هرند/ عکس

کدخبر: 33169
1393/07/04 در ساعت 00:41

به گزارش امینی هرندی خبرنگار اصفهان شرق از هرند: مراسم از قبور مطهر شهدای گمنام آغاز و سپس بر سر قبور مطهر شهدا در گلزار شهدای شهر هرند به پایان رسید.

امام جمعه شهر هرند در این مراسم ضمن عرض تسلیت به مناسبت شهادت امام محمد تقی(ع), یاد و خاطره شهدای هشت سال دفاع مقدس را گرامی داشت.

در ادامه مراسم شرکت کنندگان در مراسم بر سر قبور شهدا در آستان مقدس امامزاده اسحاق(ع) حاضر شدند که در این مکان انجام رژه حماسی توسط بسیجیان گردان 102 امام حسین(ع) فضای خاصی به عطر افشانی امسال داد.

در پایان مراسم نیز نماز ظهر و عصر به امامت امام جمعه شهر هرند حجت الاسلام و المسلمین حسینی اصل برگزار و ایشان به ایراد سخن پرداخت.

امام جمعه شهر هرند در این مراسم ضمن تسلیت شهادت امام جواد(ع) و تبریک هفته دفاع مقدس گفت: بحث مهمی که امروز باید به آن پرداخت رسالتی است که شهدا داشتند و ما باید آن رسالت را ادامه دهیم.

ایشان رسالت شهدا را حفظ تمامیت ارضی کشور دانسته و فرمود: شهدا به وظیفه خود که دفاع نظامی از موقعیت کشور بوده عمل نموده و با خون خود به اثبات رساندند و امروز به فرموده مقام معظم رهبری ( مدظله العالی ) ما در عرصه فرهنگی باید بجنگیم. جهاد فرهنگی به مراتب شاید سخت تر از جهاد نظامی باشد چون دشمن هوای نفس ماست, ابزا آلات جنگی دیده نمی شود ولی همان بمباران البته از طریق ماهواره, اینترنت و بعضا گوشی همراه بر سر جوانان ریخته می شود.

وی با اشاره به اینکه امروز خانه های ما مورد هدف قرار گرفته گفت: آنروز کشور هدف بود ولی حالا خانه های ما هدف قرار گرفته و از همه مسئولین و بسیجیان حاضر در جلسه می خواهیم که جهاد فرهنگی مورد نظر مقام معظم رهبری را سرلوحه برنامه های خود قرار دهند تا بتوانند ادامه دهند راه شهدا و رسالتی که اکنون بر دوش ما قرار گرفته باشند.