سرویس: غیر تولیدی » نقلی 11:00 - جمعه 04 مهر 1393

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اصفهان:

لزوم جلوگیری از توسعه بیابان‌زایی در شرق اصفهان

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اصفهان گفت: 300 هزار هکتار از اراضی استان اصفهان به منظور مقابله با بیابانزایی در سال‌های گذشته نهال کاری شده است.

به گزارش اصفهان شرق؛ حسین شاملی با بیان اینکه استان اصفهان ۱۰ میلیون و ۷۰۰ هزار هکتار وسعت دارد، اظهار داشت: ۳۰ درصد آن را مناطق بیابانی تشکیل می‌دهد که ۳۰۰ هزار هکتار از این اراضی به منظور مقابله با بیابانزایی در سال‌های گذشته نهال کاری شده است.

وی خواستار جلوگیری از توسعه بیابان زایی در شرق اصفهان شد و افزود: ایجاد کمربند سبز در دستور کار منابع طبیعی است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اصفهان تصریح کرد: شهرستان‌های نایین، کاشان، نطنز، اردستان، آران و بیدگل در مجاورت کویر مرکزی ایران قرار دارند.

وی با بیان اینکه به منظور مقابله با پدیده بیابان‌ز‌دایی همه ساله فعالیت‌هایی برای تثبیت شن‌های روان در استان انجام می‌شود، تاکید کرد: حفاظت از تاسیسات اقتصادی، صنعتی و کشاورزی، حفظ محیط زیست و کاهش آلودگی ناشی از ایجاد گرد و غبار از مهم‌ترین نتایج عملیات مقابله با بیابانزدایی در سال‌های اخیر است.

شاملی مساحت کل مراتع استان اصفهان را ۳، ۶ میلیون هکتار برشمرد و بیان داشت: از این میزان حدود ۹/۱ میلیون هکتار آن را مراتع ییلاقی و ۴/۴ میلیون هکتار آن را مراتع قشلاقی تشکیل می‌دهد.

وی اظهار کرد: تولید سالانه حدود ۴۰۰ هزار تن علوفه، تامین بخش اعظمی از علوفه مورد نیاز۵/۴ میلیون راس دام، حفاظت از منابع آب و خاک و جلوگیری از فرسایش خاک، تلطیف هوا، تولید انواع محصولات فرعی و دارویی از مهم‌ترین ویژگی‌های مراتع استان محسوب می‌شود.

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.