سرویس: غیر تولیدی » نقلی 17:30 - پنجشنبه 03 مهر 1393

تامین آب صنایع استان اصفهان از پساب

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: احداث تصفیه خانه در نزدیکی نیروگاه اصفهان برای تامین آب این نیروگاه از پساب بخشی از مشکلات کم آبی این شهر را برطرف می کند.

به گزارش اصفهان شرق؛ سید ناصر موسوی لارگانی با اشاره به جلسه امروز خود و نماینده مردم خمینی شهر با وزیر نیرو و با بیان اینکه در این جلسه با وزیر نیرو مشکلات آب و موضوع خشکسالی استان اصفهان را بررسی کردیم،‌ اظهار داشت:‌ در حال حاضر بخش صنعت هم از آبی که برای شرب و کشاورزی استفاده می شود استفاده می کند از این رو وزیر نیرو تاکید کردند از این پس بخش صنعت آب مورد نیاز خود را از پساب تهیه کند.
وی افزود:‌ در این جلسه که بنده و صرامی فروشان حضور داشتیم پیشنهاد شد قسمتی از فاضلاب شهرستان فلاورجان و خمینی شهر به سمت نیروگاه اصفهان هدایت شود.
نماینده مردم فلاورجان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه نیاز آبی نیروگاه اصفهان در سال ۶۰۰ تا ۷۰۰ میلیون مترمکعب در سال است،‌ تاکید کرد: در این جلسه تصمیمی گرفته شد مبنی بر اینکه تصفیه خانه ای در نزدیکی این نیروگاه احداث شود تا از پسابی که ایجاد می شود آب مورد نیاز نیروگاه را تامین کنند.
وی با بیان اینکه قرار شد وزیر نیرو دستور بررسی احداث این نیروگاه را به توانیر بدهد،‌ تصریح کرد: در همین راستا قرار شد جلسه ای با معاونان وزیر نیرو در حوزه برق و آب داشته باشیم.
موسوی لارگانی با اشاره به مشکل کم آبی به واسطه خشکسالی و کاهش بارندگی،‌ بیان داشت: امیدواریم با احداث این تصفیه خانه بخشی از مشکلات اصفهان در بخش آب برطرف شود و سایر صنایع نیز در راستای سرمایه گذاری برای احداث نیروگاه پیش قدم شوند.

منبع: ایمنا

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.