سرویس: غیر تولیدی » نقلی 14:30 - پنجشنبه 03 مهر 1393

جوان ها بدانند کجا بودیم و الان کجا هستیم

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: جوانها ببینند امروز در علم و فناوری، سلول های بنیادی، هسته ای و هوا فضا در چه جایگاهی هستیم. قریب به اتفاق این دستاوردها متعلق به نیروهای ارزشی و جبهه رفته است. حتی این نحوه آسوده ی پژوهش و درس خواندن در دانشگاه از صدقه سر دفاع مقدس است. دانشگاه و دانشجو باید قدردان شهدا باشند

به گزارش اصفهان شرق؛ سردار کریم نصر عضو شورای اسلامی شهر اصفهان و از سرداران هشت سال دفاع مقدس با اشاره به ماموریت ستاد امر به معروف و نهی از منکر اظهارداشت: ستاد امر به معروف و نهی از منکر، یکی از نهاد های جوشیده از انقلاب اسلامی است. که با توجه به نیاز و مقتضیات زمان دستور تشکیل آن داده شد واقدامات مناسبی در طول فعالیت انجام دادند.
ستاد احیا هم مشاور است و هم کمک رسان ماموریت سازمان ها
عضو شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: ما امروز معتقد هستیم که ستاد احیا امر به معروف و نهی از منکر، می تواند هم جایگاه مشورتی داشته باشد و هم به انجام ماموریت سازمان کمک کند تا ادارات بتوانند بهترین نحو عمل را داشته باشند.

نصر تصریح کرد: همه ما در ارتباط با مسائل کشور وجوانان و ناهنجاری ها مسئول هستیم. حالا که ستادی تشکیل شده که می توانیم در ابعاد مختلف کمک کنیم، باید از این موضوع بهره ببریم و هم از آنها کمک بگیریم و هم به آنها کمک کنیم. دستگاه ها نیز باید همراه شوند، چرا که وقتی همه ما با هم هستیم کارها خیر و برکت زیادی دارد. اینها باید در نظام اسلامی انجام شود. از نظر حضرت امام و مقام معظم رهبری هم یکی از مواردی که باید بیشتر به آن توجه شود، مساله امر به معروف و نهی از منکر است. در این بحث باید در مردم امید به وجود آوریم . مطابق صحبت های رهبری که در سخنانشان هم نقاط ضعف و هم نقاط قوت را بیان می کنند، به طوری که مردم روحیه بگیرند.
باید مردم و جوان ها را نسبت به امر به معروف امیدوار کرد
وی افزود: مردم وقتی که شاهد فعالیت های عمرانی و زیرساختی هستند و سایر دستاوردهای کشور را می بینند، امیدوار می شوند. آیه یاس و ناامیدی، بزرگترین منکری است که در رسانه های بیگانه تلاش دارند جوان ایرانی را نسبت به دستاوردها، ارزشها و آینده کشور نا امید کنند. باید با این بحث مقابله شود و تاکید رهبری نیز این است که خدمات و فعالیت های مسئولین و دستگاه ها به خوبی باید گفته شود.
عضو شورای اسلامی شهر اصفهان در ادامه با اشاره به تعرضات اخیر به امرین به معروف در کشور و بویژه در شهر اصفهان، تاکید کرد: ما اعتقاد داریم که همه ما از یک نظام هستیم و همه در این ارتباط مسئولیت داریم و همگی از همین خانواده امر به معروف و نهی از منکر هستیم. بنابراین معتقدیم، مشکلاتی که در این زمینه به وجود می آید و ناهنجاری ها و نامهربانی های برخی افراد در این مساله، با همین ارتباطات و بیان مشکلات قابل حل خواهد بود. و از سایر مسئولین تقاضامندیم در این مجموعه ها حضور یابند و با فعالیت ها و مسئولیت خطیر این عزیزان آشنا شوند. چرا که در بحث امر به معروف همه ما مسئول هستیم و این حضور مسئولین است که میتواند در این رابطه تاثیر گذار باشد.
به کمک امر به معروف، فرهنگ مدیریت جهادی را در همه دستگاه ها اجرایی کنیم
وی تصریح کرد: باید توجه داشت که در بحث امر به مروف همه ما مسئول هستیم. البته باید توجه داشت که این عزیزان در ستاد امر به معروف و نهی از منکر،کمک مدیران استان ها هستند. و با توجه به نام گذاری سال به عنوان اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی، اقتصاد موضوعی است که اگر در کشور پویا باشد، مردم در رفاه بیشتری هستند و بیکاری کمتر می شود و در کنارش مباحث فرهنگی هم لازم است. که اگر در این موضوع کار مناسبی انجام شود و سیاست هایی که ایشان فرمودند را بتوانیم به نحو احسن اجرایی کنیم خیلی از مشکلات برطرف می شود.
نصر اظهارداشت: اگر در یک سیستم مدیریتی بخواهیم کاردرستی انجام شود، باید روابط درون این سیستم ارزشی و برادرانه باشد. مثل دفاع مقدس که نمونه بارز مدیریت جهادی است. در زمان جنگ، وقتی یک ماموریت به یک یگان داده می شد از فرمانده تا نیروی تک پر و عادی همه در برابر این ماموریت، احساس مسئولیت داشتند. باید فرهنگ مدیریت جهادی را در همه دستگاه ها اجرایی کنیم و همه بخشها و دستگاه ها باید در این مسیر همراه شوند. چرا که مسئولیت در نظام جمهوری اسلامی جایگاه مهمی دارد و یک مدیر باید بسیجی باشد و از همه چیز خودش در برابر مسئولیتش بگذرد.
حضرت امام (ره) در قلب مردم حکومت کردند
عضو شورای اسلامی شهر اصفهان تاکید کرد: برای تحقق این مهم باید از نیروهای ارزشی و الگو استفاده شود تا بتوانند از همه ی ظرفیت های کشور استفاده کنند و معضلات را حل نمایند.ما در دفاع مقدس هم همین کار را کردیم. اگر می خواستم به داشته های قدیمی اکتفا کنیم نمی توانستیم بر دشمن غلبه کنیم. بنابراین در جبهه ها با اتحاد و اتفاق و تلاش و فداکاری این مهم اتفاق افتاد. امروز هم باید سعی کنیم که در تمام سیستم ها، “کار برای خدا” را ساری و جاری کنیم. موقعی که با این تفکر پیش رفتیم و فضا، فضای برادری و اخلاص و فداکاری و فضای دینی بود، اینها باعث می شود کارها دچار بالندگی شود.

وی با اشاره به نمونه های مدیریت جهادی اظهارداشت: مدیران سازمان های ما باید طوری در سازمان خودشان حرکت کنند که افرادی که زیر مجموعه هستند جز ارتباط رئیس و مرئوسی، وی را به عنوان یک رهبر معنوی سازمان قبول داشته باشند و به وی عشق بورزند. نمونه این مساله هم حضرت امام (ره) و استقبال از ایشان در زمان ورود به تهران و بدرقه میلیونی مردم پس از رحلت شان است. این یعنی حضرت امام(ره) در قلب مردم حکومت کردند. مدیر در سازمان باید در قلب کارمند نفوذ کند که این موجب تعهد کاری می شود. مثال بارز دیگر این موضوع شهید خرازی است، موقعی که شهید شدند نه فقط لشکر ۱۴ بلکه هر کس ایشان را می شناخت حتی در زندان های بعثی برایش گریستند. ایشان و سایر شهدا به طوری بودند که وقتی می گفتند این کار باید انجام شود نیرو ها از همه چیز می گذشتند تا آن کار بشود.
راهی جز فداکاری و مدیریت جهادی نداریم
جانباز هشت سال دفاع مقدس در ادامه گفت: اگر مدیران در رفتار خود، چه در نهان و چه در آشکار، مسائلی نظیر صرفه جویی و زمان گذاشتن برای کار مدیریت را رعایت کردند، کارمندان نیز از آنها الگو می گیرند. کم اینکه در دفاع مقدس، فرمانده ما نمیگفت برو، خودش جلوتر می رفت و به نیروها می گفت بیا. امروز مدیر ما باید اینگونه باشد تا سایرین الگو بگیرند و قاعدتا نیروها نیز به انجام بهترین کار تشویق و ترغیب می شوند.
وی افزود: اگر بخواهیم سازمان های ما بهترین بهره وری را داشته باشند زمانی است که این ارتباط برقرار باشد و مدیر به زیر مجموعه و بالعکس عشق بورزد و به کار مفید مقید باشد. ما می توانیم دستورات و ماموریت ها را بهتراز شرایط فعلی انجام دهیم. ما امروز راهی نداریم جز فداکاری و ایثار و استفاده از همه ظرفیت ها که بتوانیم این ماموریت را ه خوبی انجام دهند. که خود این بهترین معروف است و دوستان ستاد احیا نیز در جریان مسئولیت های خود کمک میکنند که دستگاه ها ماموریت خود را به بهترین نحو انجام دهند و این بهترین مشاوره است.
نظر سردار نصر در مورد سریال معراجی ها
عضو شورای اسلامی شهر اصفهان در مورد موضوع سریال معراجی ها و مساله انتقال ارزش ها به نسل جوان تاکید کرد: این موضوع احترام به قهرمانان ملی و دینی فقط متعلق به ما نیست و در همه کشورها وجود دارد. بنده قبل از عضویتم در شورای شهر، سفر کاری داشتیم به کره شمالی، آنها کشته شدگان نظامی خود را در یادمانی در تپه بلند مشرف به شهر دفن کرده بودند و می گفتند اینجا را انتخاب کرده ایم که مردم بدانند اینها شاهد و ناظر اعمالشان هستند.
قبل از انقلاب یک گروهبان آمریکایی برای ما تصمیم گیری می کرد
وی افزود: دانش آموزان و دانشجویان باید با شرایط قبل از انقلاب ایران شوند. در این دوران در کشورما پادشاه و حتی زن پادشاه را امریکا و انگلیس مشخص میکردند. امام (ره) در این باره می گفتند گروبان آمریکایی برای مدیران این کشور تصمیم می گرفت. قبل از انقلاب انها همه کاره کشوربودند. اما امروز به لطف رهبری امام خمینی و مقام معظم رهبری و شهدا در جایگاهی هستیم که شش ابرقدرت جهان در یک طرف و ایران هم در طرف مقابل مشغول به مذاکره هستند. اینها قبل انقلاب به ما می گفتند شما آفتابه هم نمی توانید بسازید. همین ساختمان شهرداری اصفهان را آلمانها ساختند و همینطور شهداری تبریز و مشهد و کرمانشاه را و این با وجود ساختن عمارت های ایرانی نظیر میدان امام(ره)، عالی قاپو و پل خواجو بود.
درس خواندن امروز و پیشرفتهایمان از صدقه سر شهداست
نصر تصریح کرد: جوانها ببینند در علم و فناوری، سلول های بنیادی، هسته ای و هوا فضا در چه جایگاهی هستیم.. قریب به اتفاق این دستاوردها متعلق به نیروهای ارزشی و جبهه رفته است. پژوهشکده رویان، دستاوردهای هسته ای و ساختن چندین سد و.. را کسی غیر از بچه های جبهه انجام نداده که دیروز آنجا و امرو اینجا می جنگند. امثال جهاد سازندگی، جهاد دانشگاهی و خودکفایی همه اثر عزیران دفاع مقدس است. حتی این نحوه آسوده ی پژوهش و درس خواندن در دانشگاه از صدقه سر دفاع مقدس است. دانشگاه و دانشجو باید قدردان شهدا باشند. آنها رفتند تا این تحول بزرگ صورت بگیرد و جایگاه فعلی کشور در سایه شهدا است.
ارزش های دفاع مقدس باید به عنوان معروف در دانشگاه ها تشریح شود/ جوان ها بدانند کجا بودیم و الان کجا هستیم
عضو شورای اسلامی شهر اصفهان تاکید کرد: در فضای دانشگاه باید اینها تشریح شود. همه باید بدانند که اگر امروز ما اعتباری داریم در سایه دفاع مقدس است.سرگذشت امثال شهید طهرانی مقدم باید برای دانشجویان گفته شود. اینها باید گفته شود که ما توانستیم با همه مشکلات، الان در این جایگاه باشیم. امروز افتخار رهبری این نظام، حضور در بیمارستان دولتی است و به شدت از توانایی پزشکان داخلی تمجید می کنند. و این با وجود نحوه عمل سران کشورهای عربی در موارد مشابه و سفرهایشان به کشورهای غربی برای درمان، قابل تامل است.

جانباز هشت سال دفاع مقدس تصریح کرد: بنده در ابتدای مجروحیتم برای درمان از کشور خارج شدم امام پس از آن تماما در ایران مداوا شدم و از این موضوع بسیار راضی هستم. اینها باید گفته شود. چراکه امام علی (ع) در توصیه اش به امام حسن (ع) می فرمایند: تاریخ را چنان بخوان که گویی با مردم و گذشتگان زندگی کرده ای. باید گفته شود که ما قبل از انقلاب در چه جایگاهی بودیم و حالا کجاییم.
آمریکا جرات اجرای گزینه هایش را ندارد
وی افزود: امروز که امریکا می گوید ۶ گزینه روی میز داریم، حرف درستی است اما مساله این است که آنها جرات اجرای گزینه هایشان را ندارند وهمه اینها از برکات دفاع مقدس است.
عضو شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: دشمن امروز متوجه شده که جوان های این کشور امیدوار به آینده هستند و اگر این جوانان در راستای ارزشهای انقلاب و دفاع مقدس ایران قرار گیرند طرح های آنها خنثی است. برنامه آنها این است که جوانها از مسیر اصلی خارج شوند وقتی این انجام شد دیگر ارزش های دفاع مقدس تاثیر خود را ندارد و این دستاوردها به وجود نمی آید.
رسالت سنگین ستاد امر به معروف و نهی از منکر در خنثی کردن نقشه دشمنان
نصر اضافه کرد: دشمنان امروز متوجه این موضوع شده اند و از طریق رسانه ها، ماهواره، رادیو و تلویزیون و سایر ابزار ارتباطی سعی می کنند جوان ما را از ارزشها دور کنند. امروز تکلیف ما این است که مرد میدان باشیم. همه مردم، دستگاه ها و مسئولین باید در میدان باشند و طبق فرمایش رهبری تلاش کنند با اطلاع رسانی قوی این نقشه های شوم و هجمه هایی نظیر جنگ نرم و تهاجم فرهنگی را برای جوانان تشریح کنند.
عضو شورای اسلامی شهر تصریح کرد: البته امروزه حضور جوانان در مراسم های مذهبی و انقلابی زیاد و پرشور است اما آنجایی که ناهنجاری هست باید برطرف شود. رسالت مسئولین ستاد امر به معروف و نهی از منکر نیز این است که سعی کنند در آنجایی که دشمن میزند با جلسه، برنامه یا قانون ورود کنند. این ستاد رسالت مهمی دارد و روی جای مهمی دست گذاشته و البته روش های خوبی هم دارد تا ناهنجاری ها به حداقل برسد.از مسئولین و قانون گذاران هم خواهش می کنیم عنایت بیشتری داشته باشند تا این فریضه مهم در کشور اجرایی شود.

منبع: ایمنا

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.