سرویس: غیر تولیدی » نقلی 09:30 - پنجشنبه 03 مهر 1393

بیشترین طلبه شهید در سطح حوزه‌های علمیه به اصفهان تعلق دارد

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه صاحب‌الزمان(عج) اصفهان گفت: اصفهان بیشترین طلبه شهید در سطح حوزه‌های علمیه را داشته و از ۴ هزار و ۴۰۰ طلبه شهید شناسایی شده در کشور نزدیک به ۵۹۰ نفر یعنی یک هفتم مربوط به استان اصفهان است.

به گزارش اصفهان شرق؛ حجت‌الاسلام و المسلمین رضا غفاری‌پور در جمع طلاب بسیجی اصفهان با اشاره به نام گذاری هفته دفاع مقدس اظهار کرد: اگر در جنگی بنا بر حفظ دستاوردهای انقلاب اسلامی و حفظ آبروی نظام باشد، این دفاع، مقدس می‌شود.

وی بیان کرد: اگر امروز در سوریه و عراق نیروهای مردمی شکل گرفته که ما نام آن را در نظام جمهوری اسلامی بسیج گذاشتیم و اگر در لبنان حامیانی برای انقلاب اسلامی وجود داشته که در حال دفاع از تشیع هستند و اگر امروز در غزه حضور داشته و جبهه را تا فلسطین اشغالی پیش می‌بریم همه از برکات جنگ و انقلاب اسلامی است.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه صاحب‌الزمان(عج) استان اصفهان با بیان اینکه جنگ به ذات خوب نیست چرا که انسان را یاد کشتار می‌اندازد، تصریح کرد: اما دفاع مقدس ما برکاتی عجیبی داشت همان طور که امام خمینی(ره) نیز فرمودند که ما هر روز در جنگ برکاتی داشتیم که در تمام صحنه‌ها از آن برکات بهره جستیم و این جنگ سبب شد تا مظلومیت خود و ستم متجاوزان را به جهانیان اثبات کنیم.

وی خاطرنشان کرد: صدام قرار داد 1975 الجزایر را پاره کرد و در تلوزیون اعلام کرد که 3 روزه به تهران می‌آید اما جنگ 8 سال ادامه یافت تا جایی که بعد از فتح خرمشهر همه به این نتیجه رسیدند که صدام را حفظ کرده و نگذارند همه چیز آنها از بین برود.

حجت‌الاسلام غفاری‌پور با بیان اینکه در زمان جنگ دشمن گمان می‌کرد که ما در ضعف هستیم که به ما حمله کرد اما امروز دیگر ما را در این موضع تصور نمی‌کند، افزود: امروز اقتداری داریم که رهبر انقلاب به صراحت اعلام می‌کنند که ما سلاح مردم غزه را تامین کرده و از حزب‌الله حمایت می‌کنیم.

وی بیان کرد: سوریه یکی از کشورهای حامی ما از ابتدای انقلاب بود و ما نیز در زمان جنگ سوریه از آنها حمایت کردیم و یکی از طرح‌های ایران به بشار استفاده از نیروی مردمی بود که وی به شدت از این موضوع وحشت داشت اما این طرح روی میز وی بود تا زمانی که گلوله تروریست‌ها تا کاخ او رسید و سبب شد که قبول کند از این طرح استفاده کند.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه صاحب‌الزمان(عج) استان اصفهان با اشاره به نقش روحانیت در جنگ تحمیلی، اظهار کرد: اصفهان بیشترین طلبه شهید در سطح حوزه‌های علمیه را داشته که از نزدیک به 4 هزار و 400 طلبه شهید شناسایی شده در کشور نزدیک به 590 نفر یعنی یک هفتم مربوط به استان اصفهان بوده که این سند افتخاری برای ما است.

وی گفت: اولویت نخست برنامه‌های بسیج حلقه‌های صالحین در پایگاه‌ها است چرا که آنها به این نتیجه رسیدند که باید برای نظام کادر سازی صورت گیرد و در این حلقه‌ها باید مباحث دینی و بصیرتی گفته شود و این کار به جز از طلبه‌ها نباید انتظار داشت.

منبع:‌تسنیم

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.