سرویس: غیر تولیدی » نقلی 14:00 - چهارشنبه 02 مهر 1393

انتقال اجساد صحنه‌های حوادث از وظایف اورژانس نیست

مدیر مرکز حوادث و فوریت‌های پزشکی اصفهان گفت: انتقال اجساد با آمبولانس‌های اورژانس به دلیل منافات داشتن با مسائل بهداشتی و براساس مقررات از وظایف اورژانس نیست.

به گزارش اصفهان شرق؛ پیرو حادثه‌ای که در تاریخ 20 شهریور ماه امسال در مسیر BRT اصفهان به وقوع پیوست خبری  با عنوان تصادف در مسیر BRT منجر به فوت شهروند اصفهانی شد، که در این خبر عنوان شده بود که نیرو‌های اورژانس پس از گذشت 27 دقیقه در صحنه تصادف حضور پیدا کردند،

به دنبال انتشار این خبر غفور راستین مدیر مرکز حوادث و فوریت‌های پزشکی اصفهان جوابیه‌ای را به دفتر خبرگزاری فارس اصفهان ارسال کرده است. در بخشی از این جوابیه آمده است که با توجه به بررسی مستندات قانونی ضبط مکالمات ثبت شده در مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی اصفهان، این زمان 12 دقیقه از اعلام نخستین تماس شهروندان با تلفن 115 بوده است، در ضمن واحد امدادی از پایگاه مستقر در دانشگاه علوم پزشکی به محل اعزام شده که با توجه به ترافیک مسیر 12 دقیقه طول کشیده است.

در این جوابیه عنوان شده است که واحد امدادی اورژانس پیش‌بیمارستانی پس از حضور در صحنه حادثه یکی از مصدومان را به بیمارستان الزهرا (س) منتقل کرده و مرگ خانم 47 ساله‌ای که در اثر شدت جراحات در صحنه فوت کرده بود را تأیید می‌کنند، لازم به ذکر است که انتقال اجساد با آمبولانس‌های اورژانس به دلیل منافات داشتن با مسائل بهداشتی و براساس مقررات از وظایف اورژانس نیست که در این صحنه به دلیل ماندن جنازه مصدوم در صحنه تصور بر تأخیر اورژانس شده است. در حالی که خبرنگار فارس اصفهان در روز وقوع این حادثه در صحنه حضور داشته و زمان را محاسبه کرده است و به گفته وی و اکثر مردم حاضر در صحنه نیرو‌های اورژانس پس از گذشت حدود 27 دقیقه در محل حادثه حاضر شده‌اند.

منبع: فارس

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.